Gå til innhold

Norges billigste HW-butikk: Studrab.no/Milrab.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Over til topic..

 

Jeg sendte riktignok mail til Milrab pga jeg ville ha samme skjerm-pris de solgte på Dustinhome.no pga de hadde 'prisgaranti'.

 

Svaret jeg fikk var:

Det er helt korrekt vi har prisgaranti opp mot alle norske nettbutikker http://www.milrab.no/InfoCompany.aspx

Dustinhome er svensk nettbutikk, svensk firma med lager i Sverige blant annet. Derfor gjelder dessverre ikke vår prisgaranti opp mot denne aktøren.

 

Tidligere sendte jeg mail til dustinhome pga jeg lurte på om jeg måtte betale toll eller lignende, da fikk jeg dette til svaR:

Vi importerer varene til norge selv, og du kjøper av Dustin Norway (registrert i norge, norsk mva), så ingen toll tilkommer.

 

Noe som også vil si at Dustinhome.no har en norsk nettbutikk også. Men neida, milrab ville ikke gi meg prisen de har der. :(

 

Komplett(.no) er jo heller ikke norsk 'orginalt', men de har jo butikker i mange land for det om :p

 

laaang post i know. :p

 

 

Dette var rart, jeg sendte inn mange linker fra Dustin ettersom de var billigst, og jeg fikk billigere selv på varene Dustin hadde, kanskje dette er ett spørsmål "Studrab.no" kan svare på. Virker litt ulogisk for meg å ikke gi deg den prisen på varen, er enig i cruzader at Dustin er så Norsk det får blitt :p

Lenke til kommentar

Kommer an på hvem du får svar fra hos milrab/studrab og hvordan DEN personen liker å tolke "prisgarantien" de har. Jeg har sluttet å handle der etter dårlig behandling fra en av dem. Kjøpte en vare og fikk lavest pris på den, men på andre vare jeg skulle kjøpe ble det såpass mye tull og useriøsitet fra dems side at jeg gav opp. De påstod blant annet at man ikke kunne linke til kampanjevarer og at hvor høy frakt konkurrenten hadde spilte inn på totalprisen på varen. Dette står det INGEN TING om hvis man leser vilkårene rundt prisgarantien. Noe forteller meg derfor at denne sjappa ikke akkurat har kompetente ansatte. Jeg gidder ikke å krangle via mail for å benytte meg av en prisgaranti, da handler jeg heller hos noen andre hvor man slipper å krangle for å handle/bruke penger. Det er uansett som regel ikke snakk om mange kronene billigere man eventuelt får varen etter å ha kranglet via mail i 1 time.

 

Skal man ha lavest pris på alt, så ha lavest pris på alt på sidene deres. La kundene slippe å krange via mail for å få det. Inntil det skjer: takk for meg :)

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Jepp, holder med posten over..

Jeg sendte selv mail igjen og sa at Dustin også hadde en norsk avdeling.

Da klarte han og trykke ut dette:

 

Hei,

Fra Dustin home sine sider: "Dustin home inngår i Dustinkonsernet som i 2008 omsatte for SEK 3,8 milliarder, og har 25 års erfaring i IT-bransjen".

 

Varene blir importert, dvs. varene sendes fra utlandet som er utenfor norsk grense.

 

Milrab AS har varene på lager i Norge og ikke i utlandet, derfor blir også kostnadsstrukturen en annen.

 

Skulle du ha noen som helst spørsmål så ikke nøl med å kontakte meg.

 

Her kan det jo virke som han fyren ikke er helt klar over hva han selv snakker om..

 

Jaja, jeg skal iallefall ikke tenke på og kjøpe ting herfra mer. Anbefaler at dere gjør det samme!

Det prisgaranti greiene er bare tull, evt et PR stunt.

Lenke til kommentar

Hmmm, vet ikke hva andre gjør feil, som jeg gjør riktig, men da jeg sendte de inn oppsettet mitt, så fikk jeg ting delene billigere på milrab.no enn på både pixmania og dustin.

 

Kanskje jeg har fått god kontakt med de, men folk får jo gjøre som de vil. Jeg holder meg til milrab.no så lenge jeg får best pris der, og den gode servicen jeg har fått frem til nå.

 

Men dette med prisgaranti og sprøsmål rundt det var grunnen til at jeg startet tråden, vil jo helt få litt erfaringer rundt butikken, og nå som de har en bruker her på forumet så blir det litt lettere å få svar som alle kan se.

Håper de tar en titt innom snart, vil like å se hva de svarer på innleggene over.

Lenke til kommentar

Vi registrer at det er en del uklarhet rundt vår prisgaranti. Det er flott å ha et forum som diskusjon.no der man kan diskutere og få avklaring.

 

Først er det viktig å få lagt et skille mellom Studrab og Milrab. Milrab er en butikk mot det militære markedet og har tilhørende militære effekter og finansieringstilbud som kun kan benyttes via Milrab. Studrab er rettet mot det norske privatmarkedet og er søkbar i Kelkoo/Prisguide på flere produkter.

 

På Studrab sin hjemmeside står det følgende forutsetninger for Prisgaranti:

 

"

- Prisgarantien gjelder alle norske utsalgsteder som sender varene sine fra lager i Norge.

- Modellen må ha samme varenummer fra produsenten.

- Konkurrenten må ha modellen på lager.

"

 

Merk at prisgaranti gjelder forløpig kun for bærbar PC. Dette er for at vi skal kunne kvalitetssikre at prisgaranti blir opprettholdt og vi klarer å innfri forventingene fremfor å bite for stort. Ved henvendelser på annet utstyr så tilstreber vi å matche/gi bedre pris, men dette er riktignok ikke noe som garanteres gjennom prisgaranti hos Studrab.

 

Dustin og Pixmania er to flotte aktører med konkurransedyktige priser. Ved å se på våre kriterier for prisgaranti så gjelder den opp mot aktører som har lagerhold/vareutsending fra lager i Norge. Etter vår kjennskap så gjelder det ikke for to nevnte aktører. Til info sendes samtlige av vår vareportefølje fra norsk lager. Noe varer sendes med såkalt drop-shipment (direkte fra distributør), mens andre varer sendes fra eget lager. Eget lager og fjernlager er lokalisert i henholdvis Bergen, Arendal, Sandefjord, Oslo og Bardufoss.

 

Håper dette var avklarende og all tilbakemelding er hjerlig velkommen.

 

Hilsen

Finn Magnus Torall

innkjøp

Studrab.no

Lenke til kommentar
at du vil ha god support men fortsatt kjøpe fra komplett henger ikke helt sammen o.O

komplett er de verste jeg har vært borti på rma saker hvor de på 4av4 saker ikke har fikset feilene men isteden påstått de ikke eksisterer.

Enkelte folk er bare uheldige.

Samme med alle de ungene som sier at telenor suger osv. Jeg hadde telenor i 5-6 år, hadde aldri noen problemer hos de. Hadde faktisk flere problemer med nextgentel på 2 uker enn jeg hadde med telenor i 5år :p

 

Jeg har aldri hatt noen problemer med mine kjøp hos komplett. Alt har alltid funket, og funker den dag idag.

Jeg var litt småredd for at skjermkortet mitt hadde tatt kvelden her om dagen pga det var 80grader idle, og over 100 grader i load.

 

Sendte mail til komplett og forhørte meg om jeg ville få samme kort tilbake, eller ett som tilsvarte den prisen jeg kjøpte det for. Jeg fikk det for 1800kr pga jeg kjøpte det på kompletts tilbuds dag. Da var jeg litt redd for at de ville sende meg et crap kort til prisen av 1800kr~

 

Men fikk en positiv mail tilbake om at jeg måtte bare sende inn skjermkortet, så skulle jeg få et skjermkort som tilsvarer ytelsen på det som hadde gått i stykker, eller et bedre. Som er etter min mening veldig hyggelig gjort, noe ikke alle andre nettbutikker ville ha gjort.

 

Over til topic..

 

Jeg sendte riktignok mail til Milrab pga jeg ville ha samme skjerm-pris de solgte på Dustinhome.no pga de hadde 'prisgaranti'.

 

Svaret jeg fikk var:

Det er helt korrekt vi har prisgaranti opp mot alle norske nettbutikker http://www.milrab.no/InfoCompany.aspx

Dustinhome er svensk nettbutikk, svensk firma med lager i Sverige blant annet. Derfor gjelder dessverre ikke vår prisgaranti opp mot denne aktøren.

 

Tidligere sendte jeg mail til dustinhome pga jeg lurte på om jeg måtte betale toll eller lignende, da fikk jeg dette til svaR:

Vi importerer varene til norge selv, og du kjøper av Dustin Norway (registrert i norge, norsk mva), så ingen toll tilkommer.

 

Noe som også vil si at Dustinhome.no har en norsk nettbutikk også. Men neida, milrab ville ikke gi meg prisen de har der. :(

 

Komplett(.no) er jo heller ikke norsk 'orginalt', men de har jo butikker i mange land for det om :p

 

laaang post i know. :p

 

Lang post er alltid hyggelig :)

 

Min kollega har tydeligvis gjort en feil presisering. Les siste innlegg angående prisgaranti og dens forutsetninger. Vi håper på åpen diskusjon av eventuelle uklarheter og momenter som kan forbedres.

Lenke til kommentar
Kommer an på hvem du får svar fra hos milrab/studrab og hvordan DEN personen liker å tolke "prisgarantien" de har. Jeg har sluttet å handle der etter dårlig behandling fra en av dem. Kjøpte en vare og fikk lavest pris på den, men på andre vare jeg skulle kjøpe ble det såpass mye tull og useriøsitet fra dems side at jeg gav opp. De påstod blant annet at man ikke kunne linke til kampanjevarer og at hvor høy frakt konkurrenten hadde spilte inn på totalprisen på varen. Dette står det INGEN TING om hvis man leser vilkårene rundt prisgarantien. Noe forteller meg derfor at denne sjappa ikke akkurat har kompetente ansatte. Jeg gidder ikke å krangle via mail for å benytte meg av en prisgaranti, da handler jeg heller hos noen andre hvor man slipper å krangle for å handle/bruke penger. Det er uansett som regel ikke snakk om mange kronene billigere man eventuelt får varen etter å ha kranglet via mail i 1 time.

 

Skal man ha lavest pris på alt, så ha lavest pris på alt på sidene deres. La kundene slippe å krange via mail for å få det. Inntil det skjer: takk for meg :)

 

Det er alltid flott med en tilbakmelding der vi har noe å jobbe med. Vi tilstreber riktignok at de skal være positive. PM er sendt til deg for å få avklaring i saken slik at vi kan se på forbedringstilbake.

 

Takk igjen.

Lenke til kommentar
Kun de store kan gjennomføre en prisgaranti. F.eks Elkjøp. Små butikker kommer til å forsvinne fortere enn de får startet hvis de begynner med prisgaranti. Det er umulig med den dekningsgraden det er i markedet for tiden...

 

Dette er ikke tilfellet. Gjennom Milrab.no har vi hatt prisgaranti siden januar 2006 og dekningsgraden har vært tilstrekkelig til å gi god stabil drift. Å tilby en ekempelvis 30 dagers prisgaranti, med tilbakeføring av eventuelt mellomlegg, er nok et tilbud som er best egnet for større aktører/kjeder med som har enkelte varer (merk varenummer) med begrenset utsalgssted. Det var en sak om dette i Dagens Næringsliv 27.januar 2010.

 

Da gjelder vel heller ikke priser fra Elkjøp, de eies jo av Dixon og Elkjøp har sentrallager i Jønkøping?

 

Mot nevnte aktør er det prisgaranti, ref. tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
Etter vår kjennskap så gjelder det ikke for to nevnte aktører. Til info sendes samtlige av vår vareportefølje fra norsk lager. Noe varer sendes med såkalt drop-shipment (direkte fra distributør), mens andre varer sendes fra eget lager. Eget lager og fjernlager er lokalisert i henholdvis Bergen, Arendal, Sandefjord, Oslo og Bardufoss.

 

Håper dette var avklarende og all tilbakemelding er hjerlig velkommen.

 

Hilsen

Finn Magnus Torall

innkjøp

Studrab.no

Dustinhome.no sine pakker blir postlagt i oslo etter kjørt til norge med pnl, så for kunden sin del er de postlagt i oslo/norge.

Siden dere regner dette som utlandet kan vi vel konkludere med at oslo i deres øyne da er utlandet.

Videre kan vi vel da konkludere med at siden deler av deres fjernlager også er i oslo (som er i utlandet nå tydeligvis), er da ikke dere heller et helnorsk selskap siden deler av fjernlagrene er i utlandet også.

 

personlig har jeg lenge vært for salg av oslo til svenskene, er bra og se at dette endelig har blitt gjennomført.

betyr dette jeg nå må betale toll på alle pakkene mine som blir omlastet i oslo? :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Da gjelder vel heller ikke priser fra Elkjøp, de eies jo av Dixon og Elkjøp har sentrallager i Jønkøping?

Skulle akkruat til å skrive det samme! Da gjelder vel heller ikke Siba.no? De har egen norsk nettbutikk, egne butikker i flere norske byer og får en god del varer levert fra deres eget sentrallager i Sverige. Samme gjelder for Sibas Computer City, og en rekke av de store aktørene på det norske markedet.

 

Blir vel litt vanskelig å kontrollere hvor alle varene kommer fra, da mange aktører kjører en kombinasjon av lokale leverandører og sentrallager i utlandet.

 

Misforstå meg rett, det er flott at dere har en slik prisgaranti, men for at den skal ha noen gyldighet må den være klar og tydelig. Hvis ikke kan den regnes som villedende markedsføring.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Ja det er alt for mye om og men som jeg skreiv tidligere. Jeg venter til de faktisk har lavest pris på siden deres. Slik det er nå er det alt for tungvindt. Sende mail (i noen tilfeller flere) -> legge inn bestilling -> vente på at prisen på orderen blir endret -> forskuddsbetale via nettbank med melding -> vente på at pengene blir overført -> pakke -> sende -> Posten Norges sirkus -> ta ta!?

Lenke til kommentar
Ja det er alt for mye om og men som jeg skreiv tidligere. Jeg venter til de faktisk har lavest pris på siden deres. Slik det er nå er det alt for tungvindt. Sende mail (i noen tilfeller flere) -> legge inn bestilling -> vente på at prisen på orderen blir endret -> forskuddsbetale via nettbank med melding -> vente på at pengene blir overført -> pakke -> sende -> Posten Norges sirkus -> ta ta!?

 

Hele hensikten med prisgaranti er at vi skal justere ned pris i de tilfeller der vi ikke er billigst. Hverken kunde eller oss som butikk har noe å hente på at det skal være et tungvindt system, da de fleste helst kunne hatt varene i går. Er det noe vi kunne ha gjort for å forenkle prosessen ved bruk av prisgaranti?

Vi estimerer at innen 10 dager vil vi ha på plass vårt nye prissettingssystem som daglig justerer pris på 16.000 varelinjer. Vi er veldig spent på å se hvorvidt dette blir et positivt bidrag til markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...