Gå til innhold

Norges billigste HW-butikk: Studrab.no/Milrab.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror for å være helt ærlig at dere bryter markedsføringsloven ved å si at dere har en pris garanti som dere overhodet ikke holder!

 

Klage sendt. Useriøst av dere. Får håpe forbrukerrådet ser alvorlig på saken. Usakligheter som at dustinhome ikke regnes som norskt er blant annet noe dere burde endre på. Dere spesifiserer heller ikke hva "garantien" deres gjelder.

Lenke til kommentar
Tror for å være helt ærlig at dere bryter markedsføringsloven ved å si at dere har en pris garanti som dere overhodet ikke holder!

 

Klage sendt. Useriøst av dere. Får håpe forbrukerrådet ser alvorlig på saken. Usakligheter som at dustinhome ikke regnes som norskt er blant annet noe dere burde endre på. Dere spesifiserer heller ikke hva "garantien" deres gjelder.

 

Har du lest vår info om prisgaranti ?

 

Dersom du mener at noe er mangelfullt eller misvisende så gi oss en tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Dere har oppdatert teksten som stod der siden jeg sjekket innom for første gang. Ok, da kan vi være enig om at garantien gjelder bærbare pcer hvor konkurrenten har oppgitt at varen har samme varenummer som den dere fører.

 

Men varen må være på lager, oj da kan vi ekskludere butikker som Amentio, mamoz og multicom (Har ett veldig lite lager, mye fjernlager her også). Sikkert fler også da disse ikke har eget lager.

 

Lageret må være i Norge, hvordan skal dere sjekke dette? Alle de forskjellige fjernlagrene som brukes av butikkene er vel mulig lokalisert i Norge?

 

Så butikker som Elkjøp, expert, dustinhome og lefdal gjelder ikke de heller da? De har lagret i utlandet...

 

Skjønt hvor jeg vil?

Lenke til kommentar
Dere har oppdatert teksten som stod der siden jeg sjekket innom for første gang. Ok, da kan vi være enig om at garantien gjelder bærbare pcer hvor konkurrenten har oppgitt at varen har samme varenummer som den dere fører.

 

Men varen må være på lager, oj da kan vi ekskludere butikker som Amentio, mamoz og multicom (Har ett veldig lite lager, mye fjernlager her også). Sikkert fler også da disse ikke har eget lager.

 

Lageret må være i Norge, hvordan skal dere sjekke dette? Alle de forskjellige fjernlagrene som brukes av butikkene er vel mulig lokalisert i Norge?

 

Så butikker som Elkjøp, expert, dustinhome og lefdal gjelder ikke de heller da? De har lagret i utlandet...

 

Skjønt hvor jeg vil?

Takk for tilbakemelding.

 

Dersom det står at den aktuelle varen er på lager hos Amentio, vil prisgaranti være gyldig. Dette gjelder også dersom varen er lokalisert på et fjernlager i Norge. Elkjøp, Expert og Lefdal inngår også i prisgarantien.

Lenke til kommentar

www.milrab.no skal liksom ha prisgaranti på ALT så det er jo bare å handle der i stede for Studrab.

 

http://www.milrab.no/InfoCompany.aspx

 

"Prisgarantien gjelder alle norske utsalgsteder"

 

Dustinhome er slik jeg ser det et norskt utslagssted med lager i Sverige. Akkurat på lik linje med, som nevnt, Elkjøp. Norskt utsalgsted er i mine øyne en internettside som er norsk, man ikke betaler noe ekstra moms/fortollingsgebyr, at bedriften/selger har norsk org. nummer og er registrert i Norge. Er jeg helt på bærtur når jeg har den oppfatninga?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi takker for alle innspill på prisgaranti og vi jobber med å komme frem til en løsning som dere vil bli fornøyd med. Vi kommer til å poste innlegg når saken er ferdigevaluert og håper da på nye tilbakemeldinger.

 

Dersom dere har noen tilbakemeldinger på PC-pakkene, så kom gjerne med dem!

Lenke til kommentar

Angående vår prisgaranti:

 

Som sikkert alle her inne er klar over, så er priser på elektronikk, og da spesielt bærbare PC-er langt fra statisk. per i dag finnes det hundrevis av forskjellige modeller på markedet, og omløpstiden (fra en PC kommer på markedet til den går ut igjen og erstattes av en ny) er svært høy. Vi har opplevt gjennom lang tid at vi klarer å være billigst på bærbare PC-er, men vi klarer ikke å henge med på å holde alle priser helt oppdatert til en hver tid. Derfor ønsket vi å operere med en prisgaranti, der kunden selv kan sjekke hva prisen på en modell er hos den billigste forhandleren, og deretter kunne komme til oss og be om et bedre tilbud.

 

Når det er sagt, så innrømmer vi at vi ikke har sett grundig nok på de retningslinjer og lover som gjelder for slik type markedsføring. Dersom noen føler at de har blitt villedet, så beklager vi det. Vi kommer til å ta tilbakemeldingen fra dere forumbrukere til etterretning, og gjøre justeringer i forhold til hvordan vi markedsfører oss.

 

Vi ser at mange av diskusjon.no sine forumbrukere har god oversikt over elektronikkmarkedet på nett, og vi ønsker dermed å ta imot innspill fra dere om hvordan vi kan utforme budskapet vårt på en måte alle blir fornøyd med. Foreløpig ser vi for oss følgende budskap:

 

All kommunikasjon om "prisgaranti" blir fjernet fra studrab.no. Dette erstattes med følgende budskap:

 

"Vi har ambisjoner om å tilby deg som kunde de laveste prisene på elektronikk. Våre priser oppdateres kontinuerlig, og vi etterstreber å gi deg det beste tilbudet. Skulle du allikevel komme over et bedre tilbud andre steder, ber vi deg kontakte oss, så skal vi gjøre vårt beste for å matche pris"

 

Når det gjelder milrab.no, så kommer vi til å opprettholde vår prisgaranti her. Årsaken til dette er at dette er en spesialforretning som retter seg mot en bestemt kundegruppe. Milrab.no er en butikk for de som er i forsvaret, og vi ønsker at denne kundegruppen skal ha et eget og spesielt tilbud som er eksklusivt for disse.

 

 

Innspill?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...

Billig og billig...? Kjøpte et webkamera der, (HW0021-ip kamera) som skulle være et supertilbud, sterkt nedsatt pris... Selvfølgelig ETTER at jeg hadde betalt for det fant jeg det over halvparten så billig på en konkurrerende norsk nettbutikk... Sjekk før du handler, ikke vær så naiv som undertegnede....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...