Gå til innhold

Nytt P4-System


Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge nytt P4-system. Skal bare ha selve maskinen, untatt harddisk, som jeg har fra før.

Skal også ha en annen kjøler enn boxed-kjøleren.

 

Budskjett: ca 8000,- kroner.

Primære bruksmål blir nok overklokking.

S-ATA, GBLan og IDE-Raid er det ikke behov for.

Har satt sammen ett forslag nå;

 

Prosessor:

P4 2.4 GHz Boxed PC800

 

Pris: 1,999,-

 

Minne:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond x2

 

Pris: 780,- (390,- x2)

 

Hovedkort:

 

Her er jeg usikker.

Enten IC7, eller Asus P4P800.

Argumentene for IC-7 er høye overklokkings-resultater i tester, argumentet for P4P800 er at det kan få PAT på det med en bios-oppdatering. Det har også LAN-inngang, i motsettning til IC-7 som ikke (!) har det..(kan dette være en skrivefeil fra kompletts sider?)

 

Pris: 1,535,- for IC7 og 1,375,- for P4P800.

 

Kabinett:

 

Her er jeg også usikker, enten Chieftec Dragon Aluminium Tower Sølv, eller PC602, Lian Li Fulltower. Blir det Lian-li tenkte jeg på Denne Strømforsyningen.

Aluminium skal jeg ha uansett.

Pris: 1295,- for Chieftec og 995,- + 495,- for PSU.

 

Skjermkort:

 

Her er jeg også i tvil. Enten Shappire 9600 Pro eller Shappire 9700. Hvilket er best?

 

Pris: 1,899,- for 9600 PRO og 2,395,- for 9700.

 

Kjøler:

 

Thermaltake T-spark 7 eller Alpha PAL. Vifte har jeg.

 

Pris: 295,- for Spark 7, og 395,- For alpha PAL.

 

Noen innvendingeranbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra valg av cpu. Sikkert like overklokkelig som 3,0Ghz´en

 

Hovedkort, der ville jeg valgt Asus pga. PAT, det gir vel like mye ytelsesøkning som de få mhz-ene høyere et Abit-kort kan gi.

 

Skjermkort, gå får 9700. 256bit minnebuss har endel å si, og overklokkes lett endel.

 

Kjøler, Alpha er tingen!

 

Et spørsmål; primært bruksområde er overklokking? Hvis du bare skal maskina for å overklokke den, kan du like greit ikke ha maskin. Hehe, du hører hjemme på Overklokking.no, gutten min :wink:

Lenke til kommentar
Bra valg av cpu. Sikkert like overklokkelig som 3,0Ghz´en

 

Hovedkort, der ville jeg valgt Asus pga. PAT, det gir vel like mye ytelsesøkning som de få mhz-ene høyere et Abit-kort kan gi.

 

Skjermkort, gå får 9700. 256bit minnebuss har endel å si, og overklokkes lett endel.

 

Kjøler, Alpha er tingen!

 

Et spørsmål; primært bruksområde er overklokking? Hvis du bare skal maskina for å overklokke den, kan du like greit ikke ha maskin. Hehe, du hører hjemme på Overklokking.no, gutten min  :wink:

 

vask munnen din ja!

Lenke til kommentar

Ikke bare for overklokking selfølgelig, men gode klokkings-egenskaper teller en del i totalvurderingen. :)

Ytelse er jo også en fordel. Har lest noen tester, og det virker som IC-7 Ligger bak ASUS sitt, men det er vel fordi de overklokker prosessoren med 1% som standard.. :roll:

Abit lå på 0.0x prosent.

Lenke til kommentar
Bare et lite tips.

Hvis du klarer å skrape sammen til en 3,06Gz, så får du HyperThreading.

Dvs. cpu'n "emulerer to cpu'er". Det funker veldig bra !   :D

 

Hvorfor i all verden skulle jeg satse på en CPU med 533 mhz FSB når jeg har satt opp en CPU og hovedkort som er av 800-typen?

Og til dobbel pris?

Er fullstendig klar over at IC7 har PAT, ettersom det er ett 875-kort, men ASUS sitt er av 865-typen, og er derfor billigere.

Men, det var vanskelig dette, klarer ikke helt å bestemme meg. Tror jeg venter på HW.No`s test av IC7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...