Gå til innhold

Er bibelen Guds ord?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Gud hadde stått bak Bibelen, så ville han vel sørget for å redigere vekk alle selvmotsigelsene og fjerne alle fortellingene der han fremstår som en som ikke holder det han lover (- for ikke å si rett ut at han har en lei tendens til å lyve ...)

 

Så det er nok noen andre som står bak Bibelen, ja.

Lenke til kommentar
Hvis Gud hadde stått bak Bibelen, så ville han vel sørget for å redigere vekk alle selvmotsigelsene og fjerne alle fortellingene der han fremstår som en som ikke holder det han lover (- for ikke å si rett ut at han har en lei tendens til å lyve ...)

 

Så det er nok noen andre som står bak Bibelen, ja.

 

Min venn, én av de største indikatorene på at man ikke har undersøkt Bibelen og dens bakgrunn ordentlig (og enkelte ganger at man heller ikke ønsker å gjøre det), er når en hevder at Bibelen kun er full av selvmotsigelser. Ofte løses problemet med en tilsynelatende selvmotsigelse ved å ta en kikk på i hvilken sammenheng teksten er skrevet.

Lenke til kommentar
Min venn, én av de største indikatorene på at man ikke har undersøkt Bibelen og dens bakgrunn ordentlig (og enkelte ganger at man heller ikke ønsker å gjøre det), er når en hevder at Bibelen kun er full av selvmotsigelser. Ofte løses problemet med en tilsynelatende selvmotsigelse ved å ta en kikk på i hvilken sammenheng teksten er skrevet.

Godt sagt. Når jeg spør folk i rl om å nevne noen, så kommer de ikke på et eneste et

På nettet, blir det lettere for dem, om de bare får google etter bible contradictions først. ;)

Lenke til kommentar
Min venn, én av de største indikatorene på at man ikke har undersøkt Bibelen og dens bakgrunn ordentlig (og enkelte ganger at man heller ikke ønsker å gjøre det), er når en hevder at Bibelen kun er full av selvmotsigelser. Ofte løses problemet med en tilsynelatende selvmotsigelse ved å ta en kikk på i hvilken sammenheng teksten er skrevet.

Godt sagt. Når jeg spør folk i rl om å nevne noen, så kommer de ikke på et eneste et

På nettet, blir det lettere for dem, om de bare får google etter bible contradictions først. ;)

Hvorfor er dere to av den oppfattning at Bibelen ikke kan ha selvmotsigelser eller feil ?

 

Er Jesus Kristus mindre verdt dersom Bibelens forfattere har skrevet noe feil ?

 

Ser dere ikke at Jesus Kristus er perfekt ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

:)

 

Det kunne jo hende at noen, deriblandt jeg, stilte spørsmål ved om det er flere deler av bibelen inneholder flauser og feil vet du... Som den jesus fyren du har en hang til, hvor legitim er han foreksempel? Han virker VELDIG fiktiv på meg hele figuren, så kanskje flausene ikke stopper ved adam og eva, skapelses beretningen og alle de andre flausene som i dag må tolkes for harde livet for å gi noen mening i det hele tatt?

 

Jesus er, når alt kommer til alt, kun beskrevet i bibelen og hvem vet, kanskje han bare er en fiktiv person, funnet på av de som skrev blekka?

 

Bibelen er definitivt ikke guds ord! Kan aldri i verden tenke meg at en som klarer å lage det mangfoldet og den kompleksiteten vi finner i naturen ville laget en så elendig skrevet og redigert verk! Tenk dere om er dere snille, tror dere virkelig at en gud som er så oppsatt på å gjøre ting perfekte ville skrevet en bok som delte tilhengerne hans i 35 000 grener fordi de ikke klarer å enes om hva som egentlig menes? Come on...

Lenke til kommentar
:)

 

Det kunne jo hende at noen, deriblandt jeg, stilte spørsmål ved om det er flere deler av bibelen inneholder flauser og feil vet du... Som den jesus fyren du har en hang til, hvor legitim er han foreksempel?...

Hva så om du finner feil i Bibelen, RWS ?

Hva har dette med personen Jesus Kristus å gjøre ? Er ikke derved sagt at det er noe feil med Jesus Kristus. Det er personen Jesus Kristus som står i sentrum for kirken ikke Bibelen. Bibelen ble satt sammen på kirkemøte i år 325 for å bli kvitt de falske kristne og deres falske skrifter, ikke noe annet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men kjære deg, til og med du skjønner at uten bibel ingen jesus... Eller skjønner du ikke det? Hvis vi ikke hadde hatt tegneserier og tegnefilmer om donald duck så hadde heller ingen visst hvem donald duck var, hadde de vel? Eller tror du folk tar jesus ut av løse lufte ? :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Men kjære deg, til og med du skjønner at uten bibel ingen jesus... Eller skjønner du ikke det? Hvis vi ikke hadde hatt tegneserier og tegnefilmer om donald duck så hadde heller ingen visst hvem donald duck var, hadde de vel? Eller tror du folk tar jesus ut av lse lufte ? :)

Nonsens, RWS

 

Hele romeriket hadde hørt om Jesus Kristus før de første Biblene ble utgitt etter kirkemøte år 325. Jesus Kristus ble ikke formidlet til verden i form av skrevene ord men i form av brød og vin (nattverden)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Hvorfor var deres skrifter falske da? Hvorfor er de som ble satt sammen for 1700 år siden de riktige skriftene? Og ikke minst, hvis kristendommen ikke har noe spesielt forhold til biblen hvorfor i helvete gadd de å bry seg med falske skrifter?

Utdyp hva du mener med de falske skriftene for 1700 år siden.

Var ikke jeg som snakket om dem, var IHS som snakket om dem.
Lenke til kommentar
Hvorfor var deres skrifter falske da? Hvorfor er de som ble satt sammen for 1700 år siden de riktige skriftene? Og ikke minst, hvis kristendommen ikke har noe spesielt forhold til biblen hvorfor i helvete gadd de å bry seg med falske skrifter?

De falske skriftene forvrengte bildet av Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...