Gå til innhold

Nytt søsken i Popcorn Hour-flokken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne boksen har mulighet til å streame fra en annen (windows) maskin over et home network, så behovet for intern HDD er ikke der?

 

Noen som har erfaring og kan svare på om den støtter visning av undertekster på opptak gjort med Dreambox, både SD og HD? Også om den har noen funksjon for å rette opp eventuelle undertekster som er ute av sync?

Lenke til kommentar

Nå har eg en Popcorn Hour A-110. Fikk ikke testet med HD opptak, men SD opptak viste med undertekster. Dog hadde eg et merkelig problem med at eg kun fikk se 70-80% av opptaket. Dvs av lengden. Men ut over det fungerte det fint.

 

Intern harddisk er ikke nødvendig nei, men mindre du vil bruke NMT eller andre avanserte funksjoner. For vanlig visning av film er det ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Hadde jeg ikke likt muligheten for Youtube, spotify og voddler i stua. Hadde jeg lett vurdert denne boksen her! Den har det jeg trenger ellers iallefall =)

Popcorn støtter youtube visning, resten vet jeg ikke.

 

Denne boksen har mulighet til å streame fra en annen (windows) maskin over et home network, så behovet for intern HDD er ikke der?

Noen som har erfaring og kan svare på om den støtter visning av undertekster på opptak gjort med Dreambox, både SD og HD? Også om den har noen funksjon for å rette opp eventuelle undertekster som er ute av sync?

Man måtte ha intern disk i tidligere versjoner for å kjøre torrent og andre ekstra tjenester på boksen.

Popcorn støtter forskyving på subtext ja, både - og +.

Lenke til kommentar
Nå har eg en Popcorn Hour A-110. Fikk ikke testet med HD opptak, men SD opptak viste med undertekster. Dog hadde eg et merkelig problem med at eg kun fikk se 70-80% av opptaket. Dvs av lengden. Men ut over det fungerte det fint.

 

Intern harddisk er ikke nødvendig nei, men mindre du vil bruke NMT eller andre avanserte funksjoner. For vanlig visning av film er det ikke nødvendig.

 

 

Denne boksen har mulighet til å streame fra en annen (windows) maskin over et home network, så behovet for intern HDD er ikke der?

Noen som har erfaring og kan svare på om den støtter visning av undertekster på opptak gjort med Dreambox, både SD og HD? Også om den har noen funksjon for å rette opp eventuelle undertekster som er ute av sync?

 

 

Man måtte ha intern disk i tidligere versjoner for å kjøre torrent og andre ekstra tjenester på boksen.

Popcorn støtter forskyving på subtext ja, både - og +.

 

Takker for svar. Da ble den plutselig veldig aktuell, spesiellt hvis prisantydningen på 1500,- holder vann :thumbup:

Lenke til kommentar

Problemet med en Windows-basert maskin er at det er Windows og man har da et "tungt" OS/grensesnitt som gir flere muligheter enn hva mange trenger. Popcorn Hour er laget for å spille av filmer du har lagret på disken eller på nettverket, og det gjør den veldig bra.

 

Bruker du funksjonene som Windows gir så kjør på. Skal du kun se film så får du en dedikert spiller til dette som har et raskere og enklere grensesnitt en Windows uten mye overflødig.

 

Acer Revo - "I generell bruk virker ikke maskinen spesielt rask. Åpning av vinduer, oppstart av programmer og bruk av nettleser var som på en treg kontor-PC"

Lenke til kommentar

Eg forklarer nok dårlig.

 

For en entusiast eller en person som vil ha noe mer enn bare å spille film, så finnes det dusinvis av alternativer som gir et hav av ekstra muligheter. Boxee, XBMC, Windows Media Center, LMCE, MediaPortal++++. Fellesnevneren for disse er at de krever oppsett(nedlasting, installasjon og konfigurasjon). Og av og til følger tilpassing over tid. Enkelte er også støyende, utvikler mye varme og noen tar mye plass.

 

En Popcorn Hour derimot(og andre dedikerte mediaspillere) pakkes ut av esken, kobles til strøm, nettverk og audio/video, så kan du trykke på play på ønsket film. Hobbynerden i meg(og den profesjonelle nerden) elsker gadgets, dingser og avanserte løsninger. Men når eg setter meg i sofaen på en fredagskveld etter 40-50 timers arbeidsuke så vil eg ha det så enkelt som mulig, og det skal fungere. Hver gang. Alltid. Om dette er en bieffekt av å bli litt "eldre" eller om det er en miljøskade av å være gift, vet eg ikke. Og i tillegg kommer WAF-faktorer inn i bildet. Eg er lei av å få telefoner fra kona(eks kona for min del) mens eg er på jobb med spørsmål som "hvordan var det vi satte på en film igjen?". Nå er det velg "Snurr film", velg filmen, trykk play. Enkelt.

 

Men som sagt, funksjonsmessig vil som regel alltid en standard PC være overlegen. Men det er ikke alle som trenger alt av funksjoner. Derfor har disse produktene et marked.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Den har da harddisk, og da kan den jo støye til tider :)

 

Når disse andre mediacentrene er startet, så er eg enig med deg i at de er vel så enkle som Popcorn Hour å bruke, om man har en fjernkontroll.

 

Men om man ikke trenger ekstra funksjonalitet ut over det å vise film, hvorfor betale mer?

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Den har da harddisk, og da kan den jo støye til tider :)

 

Når disse andre mediacentrene er startet, så er eg enig med deg i at de er vel så enkle som Popcorn Hour å bruke, om man har en fjernkontroll.

 

Men om man ikke trenger ekstra funksjonalitet ut over det å vise film, hvorfor betale mer?

Hvis du hører støy fra en 2.5" harddisk på flere meters avstand er du superman :p

 

Vår revo tikket inn til 1400kr på ebay, billigere enn noen popcorn hour vi fant i øyeblikket :)

Vet ikke hva de kommer på i norge. Fjernkontroll fulgte faktisk med :)

Lenke til kommentar
Hvis du hører støy fra en 2.5" harddisk på flere meters avstand er du superman :p

 

Vår revo tikket inn til 1400kr på ebay, billigere enn noen popcorn hour vi fant i øyeblikket :)

Vet ikke hva de kommer på i norge. Fjernkontroll fulgte faktisk med :)

 

Hvis jeg ikke husker feil, så bor du i sverige og derfor ikke betaler mva...

Lenke til kommentar
Hvis du hører støy fra en 2.5" harddisk på flere meters avstand er du superman :p

 

Vår revo tikket inn til 1400kr på ebay, billigere enn noen popcorn hour vi fant i øyeblikket :)

Vet ikke hva de kommer på i norge. Fjernkontroll fulgte faktisk med :)

 

Hvis jeg ikke husker feil, så bor du i sverige og derfor ikke betaler mva...

 

Min far som kjøpte den, som fortsatt bor i norge, godt tenkt, men i dette tilfellet er det altså til norge :)

Lenke til kommentar

Jeg har installert XBMC, og har noen filmer bare for å teste med. Er det så enkelt at jeg bare kan velge filmen, og så spiller den? Ja, det er det. Men det er (for meg) ikke like enkelt å få sånn at det blir veldig fancy. Jeg har ikke fått til å hente filminformasjon fra nettet om filmen (f.eks fra imdb) eller seriene.

 

Selv skal jeg lage et mediasenter snart, og har sett på ASRock sine pc'er, men er redd for at jeg aldri år det som jeg vil ha. Må jeg rename filmnavnene etter jeg har lastet de ned for eksempel?

Jeg har ikke lyst til å konfigurere meg i hjel...

 

Burde jeg heller få for popcorn hour? Skal ha en NAS som deler media til to PC'er og to mediasenter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...