Gå til innhold

Justering av vekt på Twintip


Cr1mson

Anbefalte innlegg

Hey jeg har kjøpt ett par nye twintip ski for ikke så lenge siden (Salomon Threat) med Mojo 11 bindinger. Jeg lurte på hva vekten burde være på? Han i butikken justerte de til 76 kg selv om jeg sa jeg veide rundt 78. Når jeg sto første gang her om dagen, lekte meg litt og tok noen spins nedover så falt skia av etter kanskje 5-6 spins på rad... Noen måte jeg kan forhindre at den "sikringa" går av så lett? Dette skjedde begge gangene jeg snurret rundt mer enn 5 ganger ca...

 

Mvh. Cr1mson - noob jibber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det spørs hvor hardt du står. jeg veier ca 80kg og har skrudd opp dim settingen til 10, har aldri falt av meg, både i harde og myke tryn, så jeg må nok skru de litt ned. Hvis du hopper på store hopp vil det være mer belastning på skia når du lander enn på små hopp, så du må også tenke litt utifra hvor store hopp du tar.

 

Prøv deg frem også, still dim settningen litt opp og prøv å kjør en dag med de. Faller de lett av kan du stramme de mer.

Lenke til kommentar

Jeg er jo nybegynner på twintip, så jeg har holdt meg til små hopp i parker osv, de har KUN falt av når jeg har tatt sånne spinns... fra baklengs til forlengs kjapt mange ganger etterhverandre... haha høres kanskje litt dumt ut men jeg må jo starte å øve ett sted :p Annet enn det har de kun falt av når de skal, en gang når jeg tryna på en box... Vet ikke hvor mye jeg skal skru de opp isåfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...