Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: Tidenes beste krigsfilmer 11.01 - 25.01


Jonas2k

Anbefalte innlegg

Om El laberino del fauno kommer på lista over de beste krigsfilmene, betyr jo det at mange mener den er en krigsfilm.

 

[rant]

Nei. Det eneste det betyr, er at det store flertall her da ikke har peiling for fem flate øre på hva en krigsfilm er!

De som synes den passer inn i en kåring for tidenes beste krigsfilm trenger seriøst og se mer film...

[/rant]

 

Det samme vil jeg si om de som setter Inglourious Basterds på lista, du kan like gjerne kalle star wars for WW2 krigsfilm da(romskip senene var jo trossalt inspiret av WW2 dogfighting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan egentlig si det om mange av filmene folk har på listene sine, og nevner i fleng Inglorious, Deer Hunter, La vita è bella, Born On The Fourth Of July, Forrest Gump, osv... ingen av disse er krigsfilmer, dermed basta!

 

Jeg synes vi skal inkludere krigsdramaer inn i denne kåringen. Ergo bør The Deer Hunter, La Vita è bella og Born on the bla bla bla være med. Inglorious foregår utelukkende under WW2. Riktignok en kraftig revidert utgave av den krigen, men hvis skal godta filmer etter historisk korrekthet burde jo kanskje Saving Private Ryan også bli ekskludert.

 

Forrest Gump er jeg derimot enig i. Vietnam-krigen er kun et lite aspekt i en lang historie som omfatter mye annet skøy.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med thesinner. Om El laberino del fauno kommer på lista over de beste krigsfilmene, betyr jo det at mange mener den er en krigsfilm. Dette er den beste demokratiske måten å avgjøre det på.

lol.

 

Men seriøst, verden går ikke under selv om en tvilsom kandidat når listen.

Lenke til kommentar
Om El laberino del fauno kommer på lista over de beste krigsfilmene, betyr jo det at mange mener den er en krigsfilm.

 

[rant]

Nei. Det eneste det betyr, er at det store flertall her da ikke har peiling for fem flate øre på hva en krigsfilm er!

De som synes den passer inn i en kåring for tidenes beste krigsfilm trenger seriøst og se mer film...

[/rant]

 

Haha, det beste argumentet når du er uenig med noen angående film. "Da har du ikke sett nok film" eller "du trenger flere år på baken."

Lenke til kommentar

Anbefaler alle som har longest day på BD å høre på det historiske komentator sporet.

 

Er en historiker som har sett MANGE krigsfilmer, hun snakker ikke bare om selve filmen, men filmer som saving private ryan, black hawk down, platoon, born 4th of july, hamburger hill, band of broths ect. pefect inføring in krigs filmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...