Gå til innhold

[Løst]Best betalte, og lettast oppnåelig yrke


Scarn

Anbefalte innlegg

På videoen står det at begynnerlønna er 350.000-500.000. Det varierar jo ganske mykje. Om eg skal ta denne utdanninga vil eg jobbe i nærheten av der eg bur, men den flyplassen her er ganske liten, så lønna blir sikkert ikkje så bra. Skiftarbeid er jo minus òg.

 

Skiftarbeid er vel det beste du kan ha? Særlig om du kommer inn i oljen. 2 på 4 av. De har jo mer fri enn pensjonister...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^egentlig, så vil eg heelst ha ein jobb med faste arbeidstider uten skiftarbeid. F.eks. 08.00-17.00 mandag-fredag

 

Er det noe du vil egentlig, foruten å sitte på rævva med kaffekoppen og få lønn (trygd) på konto?

 

Ta å les litt. Kor mange gonger har eg ikkje sagt siviløkonom, eigedomsmeglar og revisor? Noko i den gata. Ellers godt betalte jobbar med "lett" utdanning i forhold til lønn. SOM flygeleder.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Utdan deg til det du intersserer deg for. Husk at ditt yrke har du gjerne gjennom store deler av livet. Hvis du synes at å være en revisor er gørrkjedelig, ikke utdann deg som en revisor. Finn ut hvilke fag på skolen du liker, og velg de fagene.

 

Å utdanne seg som lærer kan være et alternativ. Da får du nesten garantert jobb, lang ferie + 50.000 kroner av lånet blir omgjort til stipend.

Lenke til kommentar
selger..... personelig sitter jeg med nesten en mil i årslønn ten noe utdannelse utover 3 års vidregående... men går jo litt på personelige egenskaper da...

 

Åssen selger er du? Driver med dette selv, tjener relativt greit til å være 19 år, men ikke i nærheten av det!

Lenke til kommentar
selger..... personelig sitter jeg med nesten en mil i årslønn ten noe utdannelse utover 3 års vidregående... men går jo litt på personelige egenskaper da...

 

Åssen selger er du? Driver med dette selv, tjener relativt greit til å være 19 år, men ikke i nærheten av det!

Ved å skrive som dette......... starter ikke med stor forbokstav etter sin lange punktumsferd........ og så avslutter det helle med et par skrivefeil............

Lenke til kommentar
selger..... personelig sitter jeg med nesten en mil i årslønn ten noe utdannelse utover 3 års vidregående... men går jo litt på personelige egenskaper da...

 

Åssen selger er du? Driver med dette selv, tjener relativt greit til å være 19 år, men ikke i nærheten av det!

Ved å skrive som dette......... starter ikke med stor forbokstav etter sin lange punktumsferd........ og så avslutter det helle med et par skrivefeil............

 

Vell som selger trenger du ikke å være god til å skrive, bare snakke ;) Men nei, ser poenget ditt, men som selger er det altså ikke umulig å tjene dette, vet selv om en selger som har tjent oppimot 90.000 i måneden.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Vurderer selv en økonomi-utdannelse. Men som noen av dere sier så må man trives med det med begynner å jobbe som siden man tross alt skal jobbe som det i veldig mange år.

Men hva gjør man egentlig som økonom? Er det veldig mye matte? Ligger i gjennomsnitt i matte og vil helst ikke sitte å løse matteoppgaver HELE arbeidsdagen. :)

Lenke til kommentar
Å utdanne seg som lærer kan være et alternativ. Da får du nesten garantert jobb, lang ferie + 50.000 kroner av lånet blir omgjort til stipend.

Nå er jo trådstarter ute etter gode penger.

Ikke lærerpenger, selv om de har godt med ferie.

Feil, trådstarter er ute etter best betalte og lettest oppnåelige yrke. (Les overskriften)

 

For å tjene gode penger som revisor, økonom o.l utdanneleser krever det at du har gode karakterer. Det gjelder ikke for lærere, har du bestått så får du mest sannsynlig jobb. Lærere har den høyeste lønnen innen kommunal sektor, dog ikke spessielt imponerende i forhold til privat sektor. Jeg kommer i det minste med forslag, til motsetning fra deg som ikke har bidratt noe nyttig til den tråden.

Lenke til kommentar
selger..... personelig sitter jeg med nesten en mil i årslønn ten noe utdannelse utover 3 års vidregående... men går jo litt på personelige egenskaper da...

 

Åssen selger er du? Driver med dette selv, tjener relativt greit til å være 19 år, men ikke i nærheten av det!

Ved å skrive som dette......... starter ikke med stor forbokstav etter sin lange punktumsferd........ og så avslutter det helle med et par skrivefeil............

 

Ridder av det norske språk på et offentlig diskusjonforum HOOOOOOOOOOOOO!

 

seriøst har du ingenting bedre og gjøre en og sitte og rette skrivefeil? enten er du lærer eller så har du et TRIST, Trist liv.

 

for og svare på spørsmålet til TS er jeg feltselger for et tekninkerfirma hvor jeg stort sett er i kontakt med IT grossister og levrandører (ekspert,telenor osv) og selger inn firma jeg jobber for som innstalatørhjelp. nå skal det sies at jeg har vær meget heldig med jobb, og at jeg på ingen måte startet selgerkarieren min på det nivået men dog, det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Ridder av det norske språk på et offentlig diskusjonforum HOOOOOOOOOOOOO!

 

seriøst har du ingenting bedre og gjøre en og sitte og rette skrivefeil? enten er du lærer eller så har du et TRIST, Trist liv.

 

for og svare på spørsmålet til TS er jeg feltselger for et tekninkerfirma hvor jeg stort sett er i kontakt med IT grossister og levrandører (ekspert,telenor osv) og selger inn firma jeg jobber for som innstalatørhjelp. nå skal det sies at jeg har vær meget heldig med jobb, og at jeg på ingen måte startet selgerkarieren min på det nivået men dog, det er fullt mulig.

 

Livet mitt er ikke et "TRIST, Trist" et. Jeg bare beherkser nogenlunde det norske språk og prøver å få flere landsmenn med meg. Men greit, jeg skal ikke pirke på deg lenger. Jeg bare så for meg en e-post fra deg til en klient som var som dette: "Hei........ Sett inn passende tekst................ Her også.............. Og litt her..............." Sann ca.

Og det er jo ikke selgermateriale, er det? Jeg ville ikke kjøpt noe i hvert fall. Men det er jo bare meg med det "TRISTE, Triste" livet.

Lenke til kommentar
Ridder av det norske språk på et offentlig diskusjonforum HOOOOOOOOOOOOO!

 

seriøst har du ingenting bedre og gjøre en og sitte og rette skrivefeil? enten er du lærer eller så har du et TRIST, Trist liv.

 

for og svare på spørsmålet til TS er jeg feltselger for et tekninkerfirma hvor jeg stort sett er i kontakt med IT grossister og levrandører (ekspert,telenor osv) og selger inn firma jeg jobber for som innstalatørhjelp. nå skal det sies at jeg har vær meget heldig med jobb, og at jeg på ingen måte startet selgerkarieren min på det nivået men dog, det er fullt mulig.

 

Livet mitt er ikke et "TRIST, Trist" et. Jeg bare beherkser nogenlunde det norske språk og prøver å få flere landsmenn med meg. Men greit, jeg skal ikke pirke på deg lenger. Jeg bare så for meg en e-post fra deg til en klient som var som dette: "Hei........ Sett inn passende tekst................ Her også.............. Og litt her..............." Sann ca.

Og det er jo ikke selgermateriale, er det? Jeg ville ikke kjøpt noe i hvert fall. Men det er jo bare meg med det "TRISTE, Triste" livet.

 

ja for det er ingen forskjell på hva og hvordan jeg formulerer meg her og i en e post til kunde, faktisk prøver jeg og lure inn enda flere punktum en i ditt eksempel..................................................................................

..........................................................................................

 

EDIT: i og med at skriftelig ironi krever en viss menge iq for og forstå må jeg vel kansje si det at jeg var ironisk

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...