Gå til innhold

[Løst]Best betalte, og lettast oppnåelig yrke


Scarn

Anbefalte innlegg

Kva er det best betalte yrket som ikkje er vanskelig å utdanne seg til/ som ikkje treng lang utdanning?

 

Edit: Får oppdatere førstepost sidan folk ikkje gidder å lese heile tråden. Ser for meg siviløkonom, eigedomsmeglar og revisor som gode yrker for meg. Tar gjerne i mot informasjon rundt disse, og lurer generelt på om eg skal ta språk, samfunnsfag og økonomi til neste år eller realfag. (går studiespes. vgs1)

Ellers vil eg ha forslag for eit yrke der ein har lett utdanning i forhold til lønna. Som f.eks flygeleder som er blitt nemnt.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seriøst :p Ikkje praktisk arbeid.

 

Du skal tjene masse penger, men ikke gjøre praktisk arbeid? Jaja, er vel bare å invalidisere seg selv så kan du sitte i en rullestol resten av livet mens en sykepleier tørker deg, samtidig så du får minste-pensjon fra NAV. Lett... Ta å skaff deg noe utdannelse og start å jobb.

Lenke til kommentar
TS kvalifiserer sterkt som fremtidig trygdesnylter.

 

Mye minner nok om det. Man kan ikke tjene masse penger uten å gjøre noe. Man må faktisk arbeide for pengene. Alternativt kan man kjøpe free6.com, hvis han vil selge da. Da kan man tjene masse penger uten å gjøre noe spess.

Lenke til kommentar
Vekter? De står vel stort sett og henger?

 

De må gå litt att og frem, kanskje løpe noen ganger. Kvalifiserer ikke til trådstarters ønsker. TS vil ikke gjøre noe i det hele tatt.

 

Seriøst :p Ikkje praktisk arbeid.

 

Jeg har svaret på dine problemer. Jobb i 40 år, spar mest mulig penger, pensjoner deg å lev av pensjonen din pluss renter av penger i banken. Problem løst!

Lenke til kommentar

Studer deg opp til en CCIE-sertifisering av noe slag på egenhånd. Dette kan gjøres over nett og på gutterommet*. Det burde gi penger i kassa. Krever en del selvdisiplin da.

 

*selve sertifiseringen må du ta på godkjent sted da. Koster et par tusen å gå opp til selve sertifiseringen.

Lenke til kommentar

Eg er ikkje lat, og er jo villig til å gjere det som skal til. Men lurer på kva jobb som treng minst utdanning, tjener bra i forhold til utdanningsvegen. Tenker ikkje praktisk arbeid som snekker osb, då eg allereie går på studiespesialiserande.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden vil du ha jobb som krever minst mulig utdanning? Jo mer utdanning du har jo mer fleksibilitet vil du stort sett ha i arbeidslivet. Jo mer innflytelse vil du ha på egne oppgaver, du kan forme din egen stilling i langt større grad. Det kan gjerne lettere følge avansement-muligheter med en god utdanning også.

Ellers er du nok mer avhengig av rett sted til rett tid. Selve forespørselen hørtes egentlig noe patetisk ut, men det er mulig jeg misforstod deg.

Lenke til kommentar

Lensmann, siviløkonom, eigendomsmeglar og revisor er det eg ser på... Førstnemte er jo null stress, men blir verre og verre med dei tre siste. Kva bør eg velge på studiespesialisering (vgs) om eg vil gå i same gate som dei tre siste eg nemnte?

 

Edit: Går jo veldig greit med utdanning med bachelorgrad. Er jo å forvente om eg skal ha noko å leve av. Forresten, kor mykje teller karakterane på første året vgs studiespesialiserande linje?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...