Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at Globy har Nexa dimmbare sparepærer :)

 

http://www.globy.no/elektroartikler-electrical/tradlos-stromstyring-wireless-energy-steering/nexa-tradlos-stromstyring-nexa-wireless-energy-steering/nexa-sparepaere-20w-med-dimming-fjernkontroll-supertilbud

 

Det kan være ganske mye enklere enn å installere en dimmer dyr dimmer per lampe. Bare synd jeg trenger såpass mange.. Også ser de ganske høye ut, så litt usikker på om lampeskjermene jeg har her dekker de skikkelig.

Lenke til kommentar

Det kan være ganske mye enklere enn å installere en dimmer dyr dimmer per lampe. Bare synd jeg trenger såpass mange.. Også ser de ganske høye ut, så litt usikker på om lampeskjermene jeg har her dekker de skikkelig.

Den første pæren kan være billigere. Men så ryker den pæren, og da begynner det å bli dyrere...

Lenke til kommentar

Joda, det er et poeng det, men med livslengde på ca 10 000 timer bør man jo forvente noen år i alle fall :)

Det er ca. halvannet år med kontinuerlig brenning. Helt ideelt. Så får vi se hva det er i praksis... ;)

 

Ideen er jo god. Men jeg hadde kun brukt et eller to, til f.eks. utelys...

Lenke til kommentar

Eller over 3 over med 8 timer daglig, noe jeg mener er nærmere realiteten. I alle fall her i gården hvor man slukker lys om natten eller når man er på jobb/skole :p

189 for et lys er jo uansett ikke en formue, så det er jo bare å teste.

 

Jeg har imidlertid mistet litt troen på lyspærer som skal vare så mye lengre enn andre. Men sparepærer varer jo ganske lenge, spørsmålet er hvor mye de taper seg ekstra pga dimming og på/av-sykluser.

Lenke til kommentar

Det tar visst litt tid før Mal får ferdig XPL-opplegget som gjør det mulig for Girder å styre min RFXtrx433, som endelig ligger klar her. Hva bør jeg bruke som en mellomløsning? Fortrinnsvis noe som er enkelt å bruke og sette seg inn i, hvis noe sånt fins. Jeg skal bare bruke den til å slå av og på ovner og sjekke temperaturen med det første.

Lenke til kommentar

Det tar visst litt tid før Mal får ferdig XPL-opplegget som gjør det mulig for Girder å styre min RFXtrx433, som endelig ligger klar her. Hva bør jeg bruke som en mellomløsning? Fortrinnsvis noe som er enkelt å bruke og sette seg inn i, hvis noe sånt fins. Jeg skal bare bruke den til å slå av og på ovner og sjekke temperaturen med det første.

Bert informerer at det er mulig å bruke Eventghost (se oppskrift her), og så koble EventGhost og Girder sammen med f.eks. xPL. :)

Lenke til kommentar

Clas Ohlson har 20% på alle varer, og fri frakt frem til 2. mai. Løp (surf hit) å kjøp!

Men tilbudsprisen gjelder ikke i butikkene, Dårlig gjordt!

 

Hva skal du med butikk når de tilbyr gratis frakt levert på døren? :)

Clas Ohlson har 20% på alle varer, og fri frakt frem til 2. mai. Løp (surf hit) å kjøp!

Men tilbudsprisen gjelder ikke i butikkene, Dårlig gjordt!

 

Hva skal du med butikk når de tilbyr gratis frakt levert på døren? :)

Butikken er bare noen få kilometer herfra. Orker ikke vente i flere dager når ,man kan få på timen.

Lenke til kommentar

Eller over 3 over med 8 timer daglig, noe jeg mener er nærmere realiteten. I alle fall her i gården hvor man slukker lys om natten eller når man er på jobb/skole :p

189 for et lys er jo uansett ikke en formue, så det er jo bare å teste.

 

Jeg har imidlertid mistet litt troen på lyspærer som skal vare så mye lengre enn andre. Men sparepærer varer jo ganske lenge, spørsmålet er hvor mye de taper seg ekstra pga dimming og på/av-sykluser.

Dimmer du sparepærer :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...