Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WFTT07_500_1b.jpg

 

HomeSeer Tabletop Touchscreen

Introducing the WFTT07 tabletop touchscreen for use with HSTouch and Android apps! The unit includes a responsive capacitive touch display and impressive stereo sound quality. Perfect for night stand, coffee table and counter top use!
  • 7" Capacitive Touchscreen Tabletop Unit
  • Android "Ice Cream Sandwich" OS
  • Automatically Boots to HSTouch
  • Built-in Stereo Speakers
  • Built-in WiFi
  • Built-in Battery
  • Wide Viewing Angle
  • High Contrast, High Luminance Display
  • Includes SD Card Slot
  • Compatible with Wide Variety of Android App

 

http://store.homeseer.com/store/HomeSeer-WFTT07-WiFi-Tabletop-Touchscreen-with-HSTouch-P1742.aspx

 

Denne ser jo utrolig kul ut da. Har noen bestilt eller innspill?

 

Likte det at enheten kan gå på batterier, perfekt for stuebordet. Hvis de varer en uke da.

Endret av Morgens
Lenke til kommentar

Eh. Enkelt når man vet det, ja... :) Takk for tips!

Jeg måtte spørre selv. ;)

 

Det er nok en bug i import-programmet dems, men det var jo forholdsvis enkelt å løse. :)

 

 

Denne ser jo utrolig kul ut da. Har noen bestilt eller innspill?

 

Likte det at enheten kan gå på batterier, perfekt for stuebordet. Hvis de varer en uke da.

Tror den varer 4 timer etter spesifikasjonene.

 

Ja, jeg har lurt på den der. Er jo på tilbud også nå... :)

EDIT: Ok, pokker heller. Bestilt. ;)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Ang Fibaro i HS3: Det ser ut som om vi kan få en løsning om litt, Rick i HST ser på en liten "hack" for oss.

 

Det foregår MYE i kulissene mellom Z-wave Alliance, HomeSeer og Fibaro, så noen offisielle uttalelser fra noen av dem vil nok dra ut i tid.

Lenke til kommentar

 

1.)

Noen som har testet disse kamraene: http://www.milrab.no/Tradlost-HD-utendors-overvakningskamera-m-wifie-sensor-og-night-vision-Wanscam/cat-p/c/p10502190?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=qwaya&utm_campaign=utendors-feb14

 

Ser de er på tilbud nå.

 

2.)

Brukes det plugin i homeseer for å "tegne" Charts? Har tre Oregon temp/humidity sensorer jeg kunne tenkt meg å logge,

 

Lars-Einar

Greie kameraer det, har to slike selv. Kjøpe de direkte fra kina for 330kr.

 

 

Enig der, fikk 2 i dag - 38 dollar på bukta.

 

Fri frakt, selv om prisen stod på konvolutten fikk jeg hentelapp på 2 stk. uten moms + tull som det heter.

Lenke til kommentar

Etter litt kraftigere diskusjoner på HS-forumet, har Rick Tinker ordnet det for oss. Beta av Z-wave plugin'en ligger i Updateren, installer den kun om du er "ekstra tøff". Husk å ta backup av homeseer-databasen og z-wave databasen (og hspi_zwave.exe) før du oppdaterer. Etter litt testing så blir nok oppdateringen endelig, så hvis man ikke vet helt hva man skal gjøre, så er det bare å vente.

 

Jeg ble faktisk imponert over Rick nå, løsningen ligger an til å bli svært elegant. :)

 

Her er endringene:

 

Rick Tinker: The Z-Wave plug-in in the BETA section of the Updater has been updated to 3.0.0.96, and has but is not limited to these changes:

- Changes to handle some Fibaro devices - do a Rescan on any existing Fibaro devices so new settings will take place.
- Fixed issues with overlapping threads causing delays.
- Found some process threads where the sleep flag was not being set causing them to constantly run. Plug-in now uses < 1% CPU on high-end systems.
- Fixed an issue related to old networks that used to be in a system that was causing device creation (new devices) to fail.
- Adjustments to the Node Information Page to make it more readable.
Lenke til kommentar

Har dere fått inn disse?

 

Fungerer det å lage egne layouts eller er det bare standard layout som virker?

 

Har den speaker klient (som kan adresseres, altså at det BARE er denne som snakker)?

 

Har den mic for å kunne ta tale gjenkjenning gjennom speakerklienten?

post-275475-0-27722000-1394094174.png

Lenke til kommentar

 

Etter litt kraftigere diskusjoner på HS-forumet, har Rick Tinker ordnet det for oss. Beta av Z-wave plugin'en ligger i Updateren, installer den kun om du er "ekstra tøff". Husk å ta backup av homeseer-databasen og z-wave databasen (og hspi_zwave.exe) før du oppdaterer. Etter litt testing så blir nok oppdateringen endelig, så hvis man ikke vet helt hva man skal gjøre, så er det bare å vente.

 

Jeg ble faktisk imponert over Rick nå, løsningen ligger an til å bli svært elegant. :)

 

Det kommer seg.. Snart har vi

  • Full import av RFXCOM devicer
  • Full Import av Z-wave (mangler noen input subdevicer)
  • Import av Events navn og med noen Actions
  • Konvertering av HSTouch prosjekter (Devicer og Events foreløpig)

Skal kikke litt mer på Z-wave subdevicene men bør nok sjekke om den nye plugin'en gir andre resultater (forutsetninger) her.

 

Slettet hele HS3 basen i går og startet på ny frisk.

En herlig følelse å ha blanke ark :)

 

Kommer ikke til å starte den egentlige konverteringen før alle de overnevnte import rutinene tar 90% av jobben for meg. Det handler ikke bare om arbeid men også om at det blir riktigere.

 

Skal også jobbe litt mer med HSTouch mapperen for å få den til å rapportere ting den IKKE har gjort og som må gjøres manuelt.

Lenke til kommentar

Har dere fått inn disse?

 

Fungerer det å lage egne layouts eller er det bare standard layout som virker?

 

Har den speaker klient (som kan adresseres, altså at det BARE er denne som snakker)?

 

Har den mic for å kunne ta tale gjenkjenning gjennom speakerklienten?

 

1. På vei i posten nå.

2. Det regner jeg med. Alle klienter kan motta egne design hvis du har full HStouch.

3. Det vet jeg ikke, er vel ikke umulig.

4. Se 3.

 

Forresten, du har jo sett på talestyring. Kunne du tenke deg å skrive litt om hva som skal til for å få det til å fungere? Jeg har lyst til å komme igang med det, og har prøvd noen ganger, men det blir alltid "så som så"...

 

 

 

  • Full import av RFXCOM devicer
  • Full Import av Z-wave (mangler noen input subdevicer)
  • Import av Events navn og med noen Actions
  • Konvertering av HSTouch prosjekter (Devicer og Events foreløpig)

Skal kikke litt mer på Z-wave subdevicene men bør nok sjekke om den nye plugin'en gir andre resultater (forutsetninger) her.

 

Slettet hele HS3 basen i går og startet på ny frisk.

En herlig følelse å ha blanke ark :)

 

Kommer ikke til å starte den egentlige konverteringen før alle de overnevnte import rutinene tar 90% av jobben for meg. Det handler ikke bare om arbeid men også om at det blir riktigere.

 

Skal også jobbe litt mer med HSTouch mapperen for å få den til å rapportere ting den IKKE har gjort og som må gjøres manuelt.

 

Jeg er allerede på god vei over. Jeg har fått importert nok til at jeg i utgangspunktet ikke gidder å gjøre det flere ganger, det gjenstår såpass få devicer at jeg heller oppdaterer ini-filen din manuelt. ;)

 

Det som mangler nå er å sette opp eventene som gjør det "smart", og det må nok tas over tid uansett. Og det gjør jeg ikke før jeg har fått alt av RFXCOM over. Det er 99.997% ferdig.

 

 

Men hvis du lager nye Z-wave import-versjoner "snart" så kanskje jeg prøver de også. ;)

Det er det som er så herlig i HS3. Det er overraskende enkelt å starte på nytt.

 

 

 

EDIT: Ang events igjen. Det er enkelte triggere vi kan legge til. :)

Vi har mulighet til å sette:

- EventSetRecurringTrigger

- EventSetTimeTrigger

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Denne siden selger en del billig stasj til Arduino og har fri frakt. http://kultogbillig.no/Elektronikk/arduino

Man kan like greit bestille direkte fra DealExtreme enn å la andre få en del av kaka.

 

Disse produktene er de samme som DX og andre har, bare dobbelt så dyre.

 

 

... som de skriver så fint:

 

 

For å holde prisene lavest mulig tilbyr vi de fleste av våre varer fra fjernlager i utlandet. Leveringstiden er derfor noe lenger enn hos nettbutikker som kun har lager i Norge. Normal leveringstid er 10-20 dager. Noen ganger kan man oppleve at det tar litt lenger tid, men normalt skal det ikke ta over 20 dager.

 

Kjøp heller direkte fra DX. :)

Dette er enkeltmannsfirmaet "Vasstrand Data" som visstnok vil prøve seg på lettjente penger. Ingenting ulovlig i det, men det finnes enda billigere måter å gjøre det på. ;)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

TelldusNet med Oregon værstasjon.

 

Denne værstasjonen fungerer med TelldusNet:

http://www.clasohlson.com/no/Oregon-Anywhere-Weather-LW302-v%C3%A6rstasjon/36-5420

 

Foruten Temperatur og fuktighet vises vindhastighet og nedbør!

 

Compatible devices:

http://telldus.com/products/compability

 

Listen er ikke 100% komplett, bla. mangler RollerTrol under Blinds, men det ser ut til at Hasta er tilsvarende eller samme. Når man velger "Blinds", så vises bilde av RollerTrol.

 

Er det sånn å forstå att en kun trenger å kjøpe vind og regnsensor seperat for å få verdiene i Telldus live?

Altså, slipper å kjøpe hele værstasjonen. Hvordan er rekkevidden på de her sensorene?

 

Dukker verdiene opp i Remotestick (om du bruker det da). Hadde vært kult å kunne eksportere de verdiene til Tasker, og så sendt de videre til min Canvas Pebble watchface.... :green:

Lenke til kommentar

Er det sånn å forstå att en kun trenger å kjøpe vind og regnsensor seperat for å få verdiene i Telldus live?

Altså, slipper å kjøpe hele værstasjonen. Hvordan er rekkevidden på de her sensorene?

 

Dukker verdiene opp i Remotestick (om du bruker det da). Hadde vært kult å kunne eksportere de verdiene til Tasker, og så sendt de videre til min Canvas Pebble watchface.... :green:

 

Det kan du, men det er muligens like billig å kjøpe hele pakka.

 

Hvis "remotestick" støtter alle Telldus Live enheters, så burde ikke det være noe problem. Go for it! ;)

Lenke til kommentar

Er det sånn å forstå att en kun trenger å kjøpe vind og regnsensor seperat for å få verdiene i Telldus live?

Altså, slipper å kjøpe hele værstasjonen. Hvordan er rekkevidden på de her sensorene?

 

Dukker verdiene opp i Remotestick (om du bruker det da). Hadde vært kult å kunne eksportere de verdiene til Tasker, og så sendt de videre til min Canvas Pebble watchface.... :green:

 

Denne videoen viser at sensor for vind og nedbør er separat fra selve værstasjonen, og de inneholder batterier og overfører trådløst til værstasjonen (og derved evt andre enheter).

http://corporate.oregonscientific.com/template/lw301/proWeatherLine_howtoSetup.html

 

Så, ja, alt tyder på at man kan klare seg uten værstasjonen, kun tilleggsutstyret.

 

Hos Clas er regn og vind- måler tilleggsutstyr (Basic pakke, LW302):

http://www.clasohlson.com/no/Oregon-Anywhere-Weather-LW302-v%C3%A6rstasjon/36-5420#moreinfo

Oregon leverer også en komplett pakke, LW301.

 

Her finnes en omfattende tekst med erfaringer fra brukere:

http://www.amazon.com/Oregon-Scientific-LW301-Anywhere-Weather/product-reviews/B00AJWS63C

 

Etter å ha lest igjennom disse erfaringene bør man nok tenke seg om et par-tre ganger før komplett LW302 (eller LW301) værstasjon anskaffes.

 

Clas har også denne: http://www.clasohlson.com/no/Oregon-WMR86-v%C3%A6rstasjon/36-4569#moreinfo til Kr 1298,-

Her følger alle enhetene med, kan kanskje være et bedre kjøp enn LW302 til kr 1198,- + givere, men har ikke samme muigheter for nett/web.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar

 

Er det sånn å forstå att en kun trenger å kjøpe vind og regnsensor seperat for å få verdiene i Telldus live?

Altså, slipper å kjøpe hele værstasjonen. Hvordan er rekkevidden på de her sensorene?

 

Dukker verdiene opp i Remotestick (om du bruker det da). Hadde vært kult å kunne eksportere de verdiene til Tasker, og så sendt de videre til min Canvas Pebble watchface.... :green:

 

Det kan du, men det er muligens like billig å kjøpe hele pakka.

 

Hvis "remotestick" støtter alle Telldus Live enheters, så burde ikke det være noe problem. Go for it! ;)

 

 

Genialt :)

 

Tenkte igrunn like mye på att jeg da sparer et mellomledd. Nok av utstyr som er tilkoblet med strøm og nettverkskabler her hjemme..

 

Den pakka ser forresten ut til å kun inneholde en vanlig temp. sensor, så det hjelper ikke stort uansett..

Lenke til kommentar

 

Er det sånn å forstå att en kun trenger å kjøpe vind og regnsensor seperat for å få verdiene i Telldus live?

Altså, slipper å kjøpe hele værstasjonen. Hvordan er rekkevidden på de her sensorene?

 

Dukker verdiene opp i Remotestick (om du bruker det da). Hadde vært kult å kunne eksportere de verdiene til Tasker, og så sendt de videre til min Canvas Pebble watchface.... :green:

 

Denne videoen viser at sensor for vind og nedbør er separat fra selve værstasjonen, og de inneholder batterier og overfører trådløst til værstasjonen (og derved evt andre enheter).

http://corporate.oregonscientific.com/template/lw301/proWeatherLine_howtoSetup.html

 

Så, ja, alt tyder på at man kan klare seg uten værstasjonen, kun tilleggsutstyret.

 

Hos Clas er regn og vind- måler tilleggsutstyr (Basic pakke, LW302):

http://www.clasohlson.com/no/Oregon-Anywhere-Weather-LW302-v%C3%A6rstasjon/36-5420#moreinfo

Oregon leverer også en komplett pakke, LW301.

 

Her finnes en omfattende tekst med erfaringer fra brukere:

http://www.amazon.com/Oregon-Scientific-LW301-Anywhere-Weather/product-reviews/B00AJWS63C

 

Etter å ha lest igjennom disse erfaringene bør man nok tenke seg om et par-tre ganger før komplett LW302 (eller LW301) værstasjon anskaffes.

 

Clas har også denne: http://www.clasohlson.com/no/Oregon-WMR86-v%C3%A6rstasjon/36-4569#moreinfo til Kr 1298,-

Her følger alle enhetene med, kan kanskje være et bedre kjøp enn LW302 til kr 1198,- + givere, men har ikke samme muigheter for nett/web.

 

 

Litt blanda tilbakemeldinger der ja. Endte opp med å bare bestille vindmåler, for håpe det er såpass rekkevidde att jeg får plassert den på en fornuftig plass..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...