Gå til innhold

Kamptråd - Birmingham vs Manchester United


Latias

Birmingham - Man Utd  

58 stemmer

  1. 1. Uniteds beste...

    • PIG
      15
    • Rafael
      4
    • Brown
      0
    • Evans
      0
    • Evra
      10
    • Scholes
      2
    • Carrick
      3
    • Fletcher
      3
    • Valencia
      6
    • Rooney
      2
    • Park
      3
    • Giggs (innbytter)
      0
    • Diouf (innbytter)
      3
    • Ingen
      7
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Ja.
      3
    • Nei.
      39
    • Passe.
      5
    • Er ikke United supporter, så jeg er ganske fornøyd
      9
    • Vet ikke.
      2
  3. 3. Riktig å vise ut Fletcher?

    • Ja
      15
    • Nei
      40
    • Vet ikke.
      3


Anbefalte innlegg

Gikk ikke i bleier som fire år, du kan gjerne sende inn en klage for min del. Det er hvordan du poster på dette forumet som fremstiller forumpersonligheten din. Jeg har like liten peiling på hvordan du er som person ute i det virkelige liv som du har om meg. Jeg beklager hvis du tok deg nær av mitt innlegg. Jeg er sannsynligvis i like dårlig stemning som deg etter dagens uavgjort. Flaut for mitt eget ry? Jeg bryr meg lite om hvordan jeg fremstår på dette forumet. Jeg skriver det jeg mener i det øyeblikket jeg trykker "Svar" og folk får tolke det som de vil. Denne jyplingen vil støtte United uansett, og tar seg ikke så stort nær av meningene dine. Jeg anbefaler deg om å gjøre det samme.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv heller fokusere på andre ting enn å krangle med hverandre? Ta alt du leser i en kamptråd under kamp og timene etter med en mellomstor klype salt. Det er mye følelser i sving, og folk tenker ikke før de trykke svar. Det finnes mange forskjellige meninger om hvordan ting skal gjøres, og da trenger man ikke rakke ned på andre medsupporteres meninger.

 

Få en god natts søvn og legg dette bak dere å se frem til neste kamp. Velkommen til slik Liverpool supportere har hatt det det siste halve året.

Lenke til kommentar
Hehe, når forumet ellers er så snevert og totalt missvisende kunnskapsmessig når det gjelder Serie A, så har jeg som regel noe å tilføre. Som person er jeg alt annet en selvgod, men det blir til tider helt håpløse argumentasjoner rundt Serie A eller Italiensk fotball.

 

Når selv en såpass "grei" trener som Pep Guardiola får problemer med Eto'o sier det egentlig sitt. Han er en svært egoisitisk spiller, som nesten kjører sitt eget løp i kampen. I en alder av 28, hvor modenhet og voksenhet har satt seg, så har jeg ingen tro på at Fergie klarer å revolusjonere han, det har så mange andre prøvd før han. Plettfri på dette var han heller ikke i sin tid i Mallorca, delvis sutring med presidenten.

Engelsk fotball er som kjent en av de mest fysiske ligaene du finner, muligens den værste ( :p ).

Eto'o er en bakromsspiss, med stor B, United's spill er ikke akkurat et spill som muliggjør slikt, de er vant med møtende og i kamper som i dag altfor stasjonære spisser. Itilegg til å være den mest fysiske ligaen i verden, så er det også den kjappeste ligaen i verden, angrepsspillet skal gå så kjapt som mulig fremover for å utnytte motstanderns svakheter i et svakt etablert forsvar. Eto'o er ikke akkurat kjent for å være en arbeidshest av noe slag, når han tildels er fantastisk slapp i Serie A ringer det noen bjeler hos meg.

 

Kort sagt: Eto'o er verdenskjent for å være en egoistisk spiller, selvtenkende og selvbestemt. Og vi har tidligere sett hvordan Fergie reagerer på arrogante spiller(e).

 

Forøvrig så skal jeg nevne at jeg selv har ropt etter en Eto'o-type i United-drakta, men da må spillet vårt forandre seg litt.

 

Jeg har litt problemer med å tolke den "grei" men svarer slik jeg tror jeg skal tolke det.

Hvorfor har det seg slik at alle sier at Guardiola er verdens beste trener etter å ha vunnet alt med Barcelona?Akkurat som når Scolari vant VM med Brasil i 2002.Barca anno 2009 og Brasil anno 2002 er blant tidenes mest komplette lag igjennom tidene på lik linje med Man Utd 1999.Til og med Tom Nordlie eller en sjette-divisjons-trener hadde vunnet titler med disse lagene.Den eneste tittelen jeg vil gi Guardiola kred for å vinne er Champions League,for spansk fotball var dritt sist sesong med den eneste reelle utfordreren i Real Madrid i knestående,mens Barcelona hadde/har etablerte verdensstjerner i alle ledd dobbelt opp!

 

Men nok avsporing,poenget mitt er å trekke fram Guardiola som en fyr som absolutt bør vite hvordan man takler spillere som går sin egen vei,som Etoo.Hvordan bør han vite det etter 12 mnd inn i en trenerjobb?Jeg har jobbet 4 år i Expert men jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg skal takle alle kunder,og jeg tror heller ikke SAF vet hvordan han skal behandle alle.

 

Ellers skal du få kred G,for at jeg er enig i generelt resten av innlegget ditt.Etoo er kjent for å være en fyr som er vanskelig og hanskes med.Det forandrer ikke det faktum at jeg hadde elsket å se ham i United-drakta,men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med å tolke den "grei" men svarer slik jeg tror jeg skal tolke det.

Mente igrunn bare hvordan han er som type, personlig. Både som trener og spiller var han elsket i alle de klubbene han var i.

 

Hvorfor har det seg slik at alle sier at Guardiola er verdens beste trener etter å ha vunnet alt med Barcelona?Akkurat som når Scolari vant VM med Brasil i 2002.Barca anno 2009 og Brasil anno 2002 er blant tidenes mest komplette lag igjennom tidene på lik linje med Man Utd 1999.Til og med Tom Nordlie eller en sjette-divisjons-trener hadde vunnet titler med disse lagene.Den eneste tittelen jeg vil gi Guardiola kred for å vinne er Champions League,for spansk fotball var dritt sist sesong med den eneste reelle utfordreren i Real Madrid i knestående,mens Barcelona hadde/har etablerte verdensstjerner i alle ledd dobbelt opp!

Haha, litt ironisk så hadde jeg akkurat samme diskusjon med bruttern forje uke om dette. Er i bunn og grunn helt enig med deg (Selv om jeg ikke vil gå så langt som du gjør).

 

Men nok avsporing,poenget mitt er å trekke fram Guardiola som en fyr som absolutt bør vite hvordan man takler spillere som går sin egen vei,som Etoo.Hvordan bør han vite det etter 12 mnd inn i en trenerjobb?Jeg har jobbet 4 år i Expert men jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg skal takle alle kunder,og jeg tror heller ikke SAF vet hvordan han skal behandle alle.

Nå må vi ikke vri om på spørsmålene helt heller, Eto'o har hatt problemer (Iform av selvgodhet/egoist) i Mallorca (Selv om han er en helt på øya), Real Madrid og til slutt også i Barcelona. Når det er et så stort antall klubber som til slutt har tatt affære med spilleren, så er det ikke klubben eller treneren sin skyld. Pep Guardiola fikk uansett maks ut av Eto'o i sin siste sesong i Barcelona-drakta, det vitner om at han taklet Eto'o, men ikke orket det styret som medfølgte å ha en så stor primadonna i klubben.

 

Forøvrig så ønsket Pep Guardiola å selge Eto'o allerede i sin første sesong, dog ble det aldri virkelig aktuelt når erstattnings-alternativene var få :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Åhoi, uavgjort ble virkelig en nedtur i dag.

 

Så absolutt på tide at United setter i gang noe hardtrening på cornere, vi er jo totalt useless på de..

 

Må si jeg er fornøyd med første omgang, vist vi ser bort i fra målet til Birmingham.. Hadde virkelig troen på seieren frem til målet kom.. SYntes Evra og Carrick spilte bra i dag, trodde faktisk at Carrick var Berbatov en liten stund i starten av kampen :blush:

 

Det er en stor skam og se folk( i det minste en person) si at vi må kvitte oss med Ferguson.. Jeg ser heller at vi havner midt på tabellen ett år, en og ønske den mannen bort fra Manchester United.. Jeg har stoler 100% på at han vil gjøre det som trenges for at vi United skal komme seg til topps i Premier League!

Lenke til kommentar

Det som virkelig irriterer meg er denne eviggående diskusjonen om hva det vil si og være en god supporter å ikke. Folk er forskjellig og vi takler alle mot –medgang på ulikt vis. Jeg er ufattelig lei av at enkelte til enhver tid sitter på sin høye hest og beskytter seg bak statistikk, tabeller og folkemunne, isteden for å gjøre seg opp egne meninger eller i det minste la andre få ha sine. ”Supporter-kortet” får man rett i fleisen så fort man tar til orde for kritiske syn om klubben. For det er en dødssynd i vår kategori her på diskusjon.no å skrive noe som helst negativt om Sir Alex, Giggs, Scholes, Rooney og Neville. Disse skal behandles med silkehansker uansett hva de leverer. Vel, med all respekt å melde – for noe forbanna vås!

 

For å ta Nightkeepers tidligere innspill i forsvar, må jeg erkjenne at undertegnede er helt enig i at troppen for tiden er mediocre og SAF bør vurdere seg selv til sommeren om ikke han endrer kjøpspolitikk. Det er ikke ensbetydende eller egentlig i nærheten av å ønske noen sparket, som Limbeck insinuerer. Det samme har jeg skrevet i medgang også, noe flere her inne kan bekrefte. Ingen bør være fredet for (selv)kritikk, ei heller Sir Alex. Skotten har egenhendig bygget opp klubben fra grunnen og bør således selv få bestemme når han gir seg. Fra være en gammel storhet med brukket rygg, er klubben nå et moderne imperium. Verdens mest populære og mest verdifulle klubb, med masse historie. Hvor mange klubber streber ikke etter det samme? Sir Alex både bør og skal få sitte så lenge han selv ønsker og det er helt toppers det, men ikke søren om jeg lar være å kritisere manageren når han gjør, i mine øyne, åpenbare feil. Skal vi ikke få ha meninger om så vitale deler av klubbens suksessfaktorer som kjøp, laguttak ect fordi Sir Alex er sjef? Så lenge jeg har vært United supporter har SAF vært ved roret og vi har vunnet i bøtter og spann. AF er utvilsomt den største manageren som noensinne har levd og jeg føler det nesten som jeg kjenner mannen personlig etter alle disse årene. Men i likhet med Scholes og Neville, som er i samme båt hva gjelder klubbstatus, drar han på årene og kanskje er det bedre å kaste inn årene mens man enda er på topp? Det er sannsynligvis kun snakk om noen få sesonger til han gir seg uansett, så jeg ser ikke helt problemet med å nå glede seg litt til forandringer som visse aspekter med en ny manager gir. Jeg har aldri fått oppleve et managerskifte og ja, det er litt spennende også. Hvorfor ikke nyte tilværelsen som ”verdens største klubb” mens vi har sjansen? Om tyve år kan det hende fotballen er totalt forandret og vi ikke lengre er i en situasjon hvor vi tiltrekker gode spillere. Æraen under Fergie er for lengst en sagablott og nedrykksspøkelse truer I det fjerne. Da vil jeg tenke tilbake til tidene hvor laget herjet på sitt verste, som jeg nå tenker om 90-tallet og Sir Alex. Nye helter skader ikke og jeg ønsker å få se så mange ”George Best” typer og gode årganger som overhode mulig, mens vi enda er der oppe.

 

Nå høres dette ut som sure druer fra en bortskjemt bleie etter poengtap, men det er det ikke. For det første har jeg vært United fan siden barnsben og jeg tør hevde samtlige venner og bekjente anser meg som en relativt fotballkyndig og trofast supporter. Jeg er United supporter for å bli, akkurat som Nightkeeper. Sånn da har vi det på det tørre, I tilfelle noen skulle beskylde meg for å være en fjorten år gammel medgangssupporter, noe man fort blir beskyldt for å være etter innlegg som dette. For meg har alltid kvalitet på spill og innsats vært viktigere enn resultatet. Trofeer er en pekepin på hvor dyktig du har vært, litt som karakterer på skolen, men de forteller ikke alltid sannheten. Det jeg ønsker for United nå som vi faktisk har sjansen og er på toppen av hierarkiet er kreativ og offensiv fotball. Vi har statusen, midlene og en alle tiders mulighet. Det er nå relativt lenge siden, I united-skala, at vi var et underholdene fotballag. Let's face it.

 

Sumsumarum: Ja, jeg forlanger mye. Jeg vil ha god fotball og resultater. Men jeg vil forsatt være like kravstor bare i mye mindre skala om vi spiller i Championship om fem år.

 

Dette ble uryddig og er dårlig skrevet, men bare with me en sen lørdagskveld.

 

Edit: Managerskifte, ikke klubbskifte. hehe

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Det er nesten så jeg vurderer å sende klage på deg, for det der er så forbanna langt under beltestedet at jeg ikke har ord for det. Det er frekt, det er smålig, det er patetisk. Å i det hele tatt sette tvil om min identitet til laget, et lag jeg har støttet og levd for i mot og medgang er så frekt. Jeg tolerer ikke slikt bullshit fra en jypling som deg, som gikk i bleier da jeg fikk min første Cantona-drakt fra min far i 94. Fuckin low....

 

 

Gikk ikke i bleier som fire år, du kan gjerne sende inn en klage for min del. Det er hvordan du poster på dette forumet som fremstiller forumpersonligheten din. Jeg har like liten peiling på hvordan du er som person ute i det virkelige liv som du har om meg. Jeg beklager hvis du tok deg nær av mitt innlegg. Jeg er sannsynligvis i like dårlig stemning som deg etter dagens uavgjort. Flaut for mitt eget ry? Jeg bryr meg lite om hvordan jeg fremstår på dette forumet. Jeg skriver det jeg mener i det øyeblikket jeg trykker "Svar" og folk får tolke det som de vil. Denne jyplingen vil støtte United uansett, og tar seg ikke så stort nær av meningene dine. Jeg anbefaler deg om å gjøre det samme.

 

Såså unger.

 

Det går nok bra til slutt.

Lenke til kommentar
Det som virkelig irriterer meg er denne eviggående diskusjonen om hva det vil si og være en god supporter å ikke. Folk er forskjellig og vi takler alle mot –medgang på ulikt vis. Jeg er ufattelig lei av at enkelte til enhver tid sitter på sin høye hest og beskytter seg bak statistikk, tabeller og folkemunne, isteden for å gjøre seg opp egne meninger eller i det minste la andre få ha sine. ”Supporter-kortet” får man rett i fleisen så fort man tar til orde for kritiske syn om klubben. For det er en dødssynd i vår kategori her på diskusjon.no å skrive noe som helst negativt om Sir Alex, Giggs, Scholes, Rooney og Neville. Disse skal behandles med silkehansker uansett hva de leverer. Vel, med all respekt å melde – for noe forbanna vås!

Jeg er helt enig. Men du har vel brukt dette kortet selv? Slik som etter kampen mot Leeds kom det ganske tydelig frem at du mente enkelte her var dårlige supportere fordi de ikke skrev sinte nok innlegg i kamptråden. Du får korrigere meg om jeg tar feil.

 

Når det er sagt synes jeg det er greit å påpeke når folk går for langt. Når folk snakker om å finne en annen manager enn SAF kan man jo lure på hvor smart det er. Men man er ikke en dårlig supporter bare fordi man er dum, eventuelt bare sint i kampens hete.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Folkens, det er helt feil å bruke ordet middelmådig. Vi ligger på andre plass, og jeg er villig til å vedde høyre testikkel på at vi ikke havner lengre ned enn tredje plass ved sesongslutt. Det er ikke middelmådig, det er den absolutte toppklasse.

 

Ellers er jeg ganske enig med The Game. Vi mangler litt sprut i troppen nå. Vi har få spillere som kan snu en kamp på egenhånd. Rooney har skuffet når det gjelder å fylle Ronaldos sko. Berbatov har vært dårligere enn forventet. Andersson har heller ikke tatt det siste steget.

 

Men men, vi er fortsatt med. Og jeg ser det ikke som helt urealistisk at vi ender opp med gull i år også, isåfall hadde det vært en kjempeprestasjon.

Lenke til kommentar

Game: er det lov å være uenig med deg da? Er det lov å synes at forrige sesong var den beste av de siste tre sesongene? Er det lov å være fornøyd med kampen i går? Er det lov å mene at defensiv fotball er bedre enn offensiv fotball? Er det lov å mene at Fergie er den beste personen til å styre klubben?

 

Og du har da selv vert frempå med kritikk av meg som supporter. Antagelig som svar på at du selv har blitt angrepet, men alikevel

 

For ordens skyld. Jeg mener ikke at du er en medgangssupporter. Du er konsekvent. Du er sterk. Sta. En ekstremt dårlig taper. Og et par andre ting :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Jeg er helt enig. Men du har vel brukt dette kortet selv? Slik som etter kampen mot Leeds kom det ganske tydelig frem at du mente enkelte her var dårlige supportere fordi de ikke skrev sinte nok innlegg i kamptråden. Du får korrigere meg om jeg tar feil.

 

Når det er sagt synes jeg det er greit å påpeke når folk går for langt. Når folk snakker om å finne en annen manager enn SAF kan man jo lure på hvor smart det er. Men man er ikke en dårlig supporter bare fordi man er dum, eventuelt bare sint i kampens hete.

Når jeg føler meg angrepet som supporter, fordi jeg mener noe annet enn resten av saueflokken, så har det hendt at jeg har svart med samme mynt ja. Jeg har ikke skrevet at noen er dårlige supportere fordi de ikke skriver sinte nok innlegg i kamptråden, så der tar du feil. Jeg har sådd tvil om engasjementet til enkelte som motbør til krasse innlegg om mitt forhold til klubben. Det er rimelig provoserende å få passet sitt påskrevet og av folk man ikke kjenner, noe jeg tror NK kan skrive under på etter at vedkommende fikk en uventet reprimande på forrige side. Blir du sparket i balla, sparker du tilbake...

 

For all del, korriger meg og skriv at nå oppfører du deg som et jævla barn eller verdens dårligste taper osv. For ja, jeg har liret av meg noen heller usaklige og sure innlegg i kampens hete, men de er i affekt. Å hevde at jeg er en dårlig supporter av den grunn finner jeg ytterst graverende og da kommer alle piggene ut.

 

Limbeck: Ja, det er lov å være uenig med meg, for all del. Men nå er vel du stort sett uenig med alle her inne? Jeg fatter ikke at det mulig å mene at kampen i går var god, men jeg respekterer meningene din og skal bli flinkere til vise det heretter. Jeg blir små-provosert over dine innspill (sikkert omvendt også) og klarer ikke alltid å la være å svare. Det virker som du er fornøyd på trass for bevise at du takler "motgang" bedre enn oss andre. Er jeg ute å sykle nå? Jeg vet flere tenker det samme.

Lenke til kommentar
Når det er sagt synes jeg det er greit å påpeke når folk går for langt. Når folk snakker om å finne en annen manager enn SAF kan man jo lure på hvor smart det er. Men man er ikke en dårlig supporter bare fordi man er dum, eventuelt bare sint i kampens hete.

Det er rimelig provoserende å få passet sitt påskrevet og av folk man ikke kjenner

 

For all del, korriger meg og skriv at nå oppfører du deg som et jævla barn eller verdens dårligste taper osv. For ja, jeg har liret av meg noen heller usaklige og sure innlegg i kampens hete, men de er i affekt. Å hevde at jeg er en dårlig supporter av den grunn finner jeg ytterst graverende og da kommer alle piggene ut.

 

Jeg er enig i det meste, men holder meg utenfor diskusjonen du har med enkelte, blei litt mongo redigering av innlegget ditt Game, jeg ligger bare på samme tanke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...