Gå til innhold

Speiling av disker i WIN 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig under disk management, ja. Diskene må være "dynamic". Du kan kun speile partisjoner, så det er ikke en absolutt nødvendighet at diskene er like store. Husk at disken som det skal speiles imot må ha nok upartisjonert plass til den partisjonene du ønsker å speile.

 

Trenger hverken Ghost eller Raid. Kun to disker.

Lenke til kommentar
Har en 120GB WD og en 80GB IBM

hvis jeg lager en dynamic partision på IBM (som er slave)

Kan jeg gjøre slik at alle ting som er på c: er helt lik på den dynamiske partisjonen?

Prøver å lære detta...

Er sikkert på gjorde om hva speiling er men klokka er 03.10 *gjesp*

 

Oppgrader IBM disken slik at den blir "Dynamic", ikke lag noen partisjoner. Høyreklikk så på den partisjonen på WD disken du skal lage speil av og velg "add mirror". Husk at partisjonen ikke kan være større enn IBM disken. Sier jo seg selv.

Du vil nå kun se en C: i Explorer, og disk managere viser 2 c: disker som er speilet.

Lenke til kommentar
Har en 120GB WD og en 80GB IBM

hvis jeg lager en dynamic partision på IBM (som er slave)

Kan jeg gjøre slik at alle ting som er på c: er helt lik på den dynamiske partisjonen?

Prøver å lære detta...

Er sikkert på gjorde om hva speiling er men klokka er 03.10 *gjesp*

 

Oppgrader IBM disken slik at den blir "Dynamic", ikke lag noen partisjoner. Høyreklikk så på den partisjonen på WD disken du skal lage speil av og velg "add mirror". Husk at partisjonen ikke kan være større enn IBM disken. Sier jo seg selv.

Du vil nå kun se en C: i Explorer, og disk managere viser 2 c: disker som er speilet.

takk, hva er vitsen egentlig?

Lenke til kommentar

Sikkerhet. Om man har viktige data så blir de liggende på to disker. Ryker den ene kan man bare fortsette fra den andre. Det eneste som er litt pes er system partisjonene da man må inn i registry og endre hva som er c:. Om man bryter speilet og prøver å starte fra det som er den speilede partisjonen får man noen rare meldinger. Har aldri prøvd å bare fjerne den ene disken og så starte opp. Kan teste i løpet av uke og fortelle resultatet haer, om ikke noen andre kan gi svar på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...