Gå til innhold

3D-briller til Avatar


tanngarden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åhh, stress! :(

 

jepp.

finnes 2 andre typer 3d for bruk i hjemmet, ingen av de er så bra som polarisering.

men, uansett, du kan ikke se en standard youtube-film(eller andre filmer) i 3d uten at det enten er lagd for 3d eller at du selv endrer på filmen til 3d. det er mye manuell jobb med å evt. endre det.

 

vent noen år til 3d-teknologien har kommet litt lengre, så kan du sikkert se på en god del mer i 3d på pc`n din :)

Lenke til kommentar

har sett den i 3d nå og veldig imponert!!

hadde brillene vært et hakk større så hadde det vært bra, ble en irriterende kant siden glasset var så lite, men ikke verre enn at jeg vendte det til meg og kunne nyte filmen..

den skal kjøpes på blueray den dagen den kommer ut

 

min absolutt største filmopplevelse noen gang!

 

noen som vet om den vil komme på 3D BD?

og vil man da ha bruk for kun briller eller må man da skaffe seg 3dtv også?

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Var dyre briller I Alta også :D

Men si meg har brillene noe sensor eller noe? i midten av brillene var den sånn svart glass som var 3x3 mm som lignet på en IR port. Hvis jeg hold fingeren over det svarte glasset så forsvant 3d effektene

det er en mottaker av noe slag ja...

en IR port er nok ikke umulig :)

Lenke til kommentar
dere som har sett avatar i 3d, ossen briller er det dere brukte?

sånne pappgreier med rød og blå "glass"? eller noe bedre opplegg?

 

om det er sånn pappgreier , noen som tror det da kan være mer behagelig å kjøpe seg sine egne?

f.eks denne: http://www.rainbowsymphonystore.com/pro-x-...3d-glasses.html

 

 

edit: et bedre alternativ skjønte jeg: http://www.rainbowsymphonystore.com/po3dglplcast.html

 

Jeg har prøvd de 3D brillene. Det er ikke papp. Avatar filmen er en fin film, men jeg likte ikke de 3D brillene. Jeg er også alla samme spørsmålet: Er det mulig å ordne sine egne 3D briller som passer meg?

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar
Var dyre briller I Alta også :D

Men si meg har brillene noe sensor eller noe? i midten av brillene var den sånn svart glass som var 3x3 mm som lignet på en IR port. Hvis jeg hold fingeren over det svarte glasset så forsvant 3d effektene

 

De brillene som Alta hadde likte jeg ikke, jeg måtte fikle med dem nesten gjenom hele Avatar filmen pga. de lang stragte brillearmene. Har aldri likt sånne armer. :hrm: Og følte at de sklei ned hele tiden. Liker bedre armer med bøy, og at brillen sitter på.

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd de 3D brillene. Det er ikke papp. Avatar filmen er en fin film, men jeg likte ikke de 3D brillene. Jeg er også alla samme spørsmålet: Er det mulig å ordne sine egne 3D briller som passer meg?

 

spørs akkurat om hvilken teknologi de har brukt til å få filmen til å se ut som 3d...

er det brukt polarisering så kan du kjøpe briller til det.

de som har svindyre briller(der annenhvert glass slår seg av) er vel ikke noe for privatpersoner å kjøpe, evt. må du finne hvordan kinoen sender signaler til brillene og kjøpe noe som er kompitabelt med det.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
I Bergen måtte man kjøpe slike 3D briller til 20 kr. Men de var var helt greie.

Design messig var de stygge men de var gode og veldig behagelige å bruke.

Ja, de var helt greie. Jeg måtte rette på dem noen ganger, men det må man nesten regne med ettersom brillene skal passe flest mulig (antakelig inkludert folk som trenger vanlige briller under).

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd de 3D brillene. Det er ikke papp. Avatar filmen er en fin film, men jeg likte ikke de 3D brillene. Jeg er også alla samme spørsmålet: Er det mulig å ordne sine egne 3D briller som passer meg?

 

spørs akkurat om hvilken teknologi de har brukt til å få filmen til å se ut som 3d...

er det brukt polarisering så kan du kjøpe briller til det.

de som har svindyre briller(der annenhvert glass slår seg av) er vel ikke noe for privatpersoner å kjøpe, evt. må du finne hvordan kinoen sender signaler til brillene og kjøpe noe som er kompitabelt med det.

 

Signal? ...evt. må du finne hvordan kinoen sender signaler til brillene. ?? Jeg gidder vel ikke å gå rundt i kinoen i flere timer får å finne signalen jeg trenger får å få brilen jeg kjøper/bestiler til å fungere.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke at det brukes polarisering på alle kinoer i Norge. De fleste bruker Dolby 3D, der det går på farger (men IKKE rød-blå slik det var i "gamle dager"). Dolby 3D gir ikke noen form for dobbeltbilde. http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_3D

 

Derfor er det ikke lurt å kjøpe briller på forhånd, med mindre du er sikker på teknologien som brukes.

 

Så hvordan skjekker man teknologien, utenom å gå i flere timer rundt i kinoen etter en signal?

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke at det brukes polarisering på alle kinoer i Norge. De fleste bruker Dolby 3D, der det går på farger (men IKKE rød-blå slik det var i "gamle dager"). Dolby 3D gir ikke noen form for dobbeltbilde. http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_3D

 

Derfor er det ikke lurt å kjøpe briller på forhånd, med mindre du er sikker på teknologien som brukes.

 

Så hvordan skjekker man teknologien, utenom å gå i flere timer rundt i kinoen etter en signal?

 

ta en telefon og spør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...