Gå til innhold

3D-briller til Avatar


tanngarden

Anbefalte innlegg

dere som har sett avatar i 3d, ossen briller er det dere brukte?

sånne pappgreier med rød og blå "glass"? eller noe bedre opplegg?

 

om det er sånn pappgreier , noen som tror det da kan være mer behagelig å kjøpe seg sine egne?

f.eks denne: http://www.rainbowsymphonystore.com/pro-x-...3d-glasses.html

 

 

edit: et bedre alternativ skjønte jeg: http://www.rainbowsymphonystore.com/po3dglplcast.html

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er polariserte briller, ikke sånn røde/grønne greier.

ser ut som lyse solbriller.

 

disse funker litt bedre til Avatar.

http://www.rainbowsymphonystore.com/real-d...3d-glasses.html

 

btw, brillene jeg brukte til Avatar var helt greie å bruke, standard plast-briller. stygge som bare det, men de skal bare brukes inne på kinoen da...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Tror det varierer veldig fra kino til kino når det kommer til 3D briller.. Selv så jeg den på lillestrøm og de brillene som var der kostet angivelig 400 kroner stykk og det var montert alarm på de så folk ikke skulle ta de med seg.

 

400!?!

alarmen kostet vel 350 da vel :p

jeg fikk en del 3d-briller for en til tilbake, gratis.

kan ikke skjønne at de har betalt så mye for simple briller, polarisert filter koster ikke så mye heller.

vet om andre som måtte kjøpe briller til 20kr pr stk, vet ikke om dette var plast eller papp da...

Lenke til kommentar
Tror det varierer veldig fra kino til kino når det kommer til 3D briller.. Selv så jeg den på lillestrøm og de brillene som var der kostet angivelig 400 kroner stykk og det var montert alarm på de så folk ikke skulle ta de med seg.

 

 

okei, kanskje litt forskjellig fra sted til sted da, da satser jeg på at de har noe som er ålreit på drammen kino,.

 

selvom det er snakk om "bare" 3 timer med film så syns ihvertfall jeg det er deilig å ha noen som sitter litt godt..ikke sånn pappdrit som gnager og føles billig..

 

så om noen har vært på kinocity i drammen og sett avatar 3d så si gjerne ifra ossen briller det var der :thumbup:

Lenke til kommentar
På oslo kinoane står det at ein må kjøpe 3d-briller for 20kr. Eg har sjølv nokon gode 3d-briller, men det er slike raude og blå. Dei fungerar altså ikkje?

de funker ikke nei.

grønn/rød-briller:

3-d-glasses-traditional.gif

 

polarisering(som er brukt i Avatar og gir MYE bedre effekt):

3-d-glasses-polarization-new.gif

 

(se bort ifra antall prosjektorer i begge bilder over, de er feil. polarisering krever 2 prosjektorer, rød/grønn krever 1)

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Nokon som veit noko om kvaliteten på dei brillene vi må kjøpe til 20kr?

Bør eg kanskje heller investere i nokon sjølv utanom?

De er helt greie - funker fint :)

 

Jeg tror Avatar distribueres i ulike 3D-varianter; derav de dyre brillene på Lillestrøm kino. Godt mulig at dette er en annen type 3D enn den som går mange andre steder.

Lenke til kommentar
Jeg tror Avatar distribueres i ulike 3D-varianter; derav de dyre brillene på Lillestrøm kino. Godt mulig at dette er en annen type 3D enn den som går mange andre steder.

hvilken type krever briller til 400 da?

så vidt jeg vet finnes det 3 typer 3d der man trenger briller, rød/grønn, polarisert og typen der man har briller som sperrer annenhvert glass om gangen.

den siste krever vistnok CRT-skjerm og en kabel fra pc`n til brillene.

den siste funker vistnok på lerret også, men krever 48 oppdateringer pr sekund samt en sender i salen så brillene funker riktig.

Antagelig den de har på lillestrøm...

de to andre har briller til ~20kr med mindre innfatningen som koster mye.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Kjøpte briller på Colosseum til 20kr, funka fjell. Så ikke spesielt funky ut med dem, men nå var det det jeg så på som gjaldt og de funka veldig bra. Solide og fine, ikke noe problem med dem i det hele tatt. Plast.

 

Når det gjelder bildekvaliteten var den suveren; førsteinntrykket var en eller annen mobilreklame som var forsøkt gjort i 3D, men så fantastisk dårlig gjennomført at jeg ikke fikk med meg hvilken mobil det var engang - men filmen var i overraskende god kvalitet. Helt sylskarpt.

Lenke til kommentar
Når det gjelder bildekvaliteten var den suveren; førsteinntrykket var en eller annen mobilreklame som var forsøkt gjort i 3D, men så fantastisk dårlig gjennomført at jeg ikke fikk med meg hvilken mobil det var engang

Jepp, den var crap. Pepsi-reklamen med 'pepsidråpene' som hang noen sekunder i lufta derimot var knall :)

 

Og filmen funka veldig bra i 3D såklart.

Lenke til kommentar
Tror det varierer veldig fra kino til kino når det kommer til 3D briller.. Selv så jeg den på lillestrøm og de brillene som var der kostet angivelig 400 kroner stykk og det var montert alarm på de så folk ikke skulle ta de med seg.

 

 

okei, kanskje litt forskjellig fra sted til sted da, da satser jeg på at de har noe som er ålreit på drammen kino,.

 

selvom det er snakk om "bare" 3 timer med film så syns ihvertfall jeg det er deilig å ha noen som sitter litt godt..ikke sånn pappdrit som gnager og føles billig..

 

så om noen har vært på kinocity i drammen og sett avatar 3d så si gjerne ifra ossen briller det var der :thumbup:

Vet ikke om du har sett filmen eller ikke, men brillene var veldig gode! Jeg satt dem på nesa og glemte at de var der resten av filmen. :D

 

Sto Dolby 3D på dem og THX klarifisert og hele pakka!

Lenke til kommentar
Viss jeg vil se 3D-film på youtube med disse brillene..

 

http://www.rainbowsymphonystore.com/real-d...3d-glasses.html

 

...hvilken instilling må jeg bruke da?

 

det er litt mer enn en instilling som skal til.

du må faktisk ha ny skjerm for å bruke de brillene hjemme...

 

etter ny skjerm er kjøpt må man se på ting som er laget for 3d, evt. lage det selv.

en film på youtube er 2d(som oftest), dermed må du gjøre de om til "3d".

 

edit: er usikker på om det er monitorer i salg for 3d med polariserings-filter...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...