Gå til innhold

OL2010:Tråden for Ishockey


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

"Tuesday night's game was just another chapter in an intriguing Olympic story authored by the never-say-die Norwegians. " nhl.com

 

Leste også på nhl.com her om dagen at Norge er/var det mest underholdende laget i mesterskapet.

Vi har jo spilt ett bra mesterskap, hadde det ikke vært for Tollefsen skal du ikke se bort i fra at vi hadde vært videre.

Hadde vært fint om Lubos Bartecko hadde festet hjelmen sin før han hadde gått ut på banen.

Han gjør nok det neste kamp han skal spille.

 

"Stäng av norsken på livstid" skriver Tomas Ros i en blogg på Aftonbladet, men han får jo også høre hvor teit det innlegget var i kommentarene. http://bit.ly/basJ2E

når jeg ser det i reprise på tvn og datan flere ganger her nå så blir jeg faktisk usikker på om tollefsen bruker albuen med vilje i det hele tatt.. ser ut som han går for å¨treffe han med skulderen men da slovaken bøyer seg litt ned rett før taklingen treffer tollefsen med albuen/armen.. og siden han ikke har festet hjelmen så flyr den av.. noe tollefsen selvfølgelig ikke kan gjøre noe med..

 

Men uansett kudos til det norske laget for å ha spilt fantastisk bra! skal faktisk begynne å følge landslaget litt oftere enn kun når vi er med i ol :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så nettopp Pitkänen sin albue takling og synes den er verre enn tollefsen sin, men tollefsen slo hjelmen av slovakern så han dunka hodet godt i isen.. :whistle:

 

Det er nettopp det inntrykket jeg har også, etter å ha sett Pitkänen sin og lest om Tollefsen sin. Pitkänen gikk inn med fullt overlegg, mens Tollefsen "feilberegnet" bare (har jeg lest i noen kommentarer :whistle: )?

Lenke til kommentar

Neandertaleroppførsel av Tollefsen, ikke bare har han ødelagt kampen for Norge (Slovakia scoret to mål i det fem-minutters PP), men han har også ødelagt omdømmet til hockey i Norge. Kunnskapsløse hockey-hatere vil tro dette skjer i hver eneste kamp...

Har opplevd det på Twitter allerede i dag, prøvd å svare.

Eks

Svar

Hadde en lengere diskusjon med han etter den der

Svar

Runde 2

Svar 2

Runde 3

Svar 3

 

Norge har gjort et fantastisk mesterskap å har frelst meg for sporten hockey!

Fantastisk spilt i dag, hadde vi hatt litt fler spillere vi kunne bytte med tror jeg vi kunne vunnet.

Det var godt å høre!

 

Bare å ignorere disse tullingene. Kjenner flere slike selv. Som bare tror hockey er slossing og bråk. Trangsynte tullinger. Hockey er verdens beste sport.

 

Er du på VGD forresten? NHL-interessen der har økt de siste årene, bare å bli med. Aktive diskusjoner hver eneste NHL-natt. Regner med at du er Hawks-fan jmfr. brukernavnet?

Lenke til kommentar

Bare å ignorere disse tullingene. Kjenner flere slike selv. Som bare tror hockey er slossing og bråk. Trangsynte tullinger. Hockey er verdens beste sport.

 

Er du på VGD forresten? NHL-interessen der har økt de siste årene, bare å bli med. Aktive diskusjoner hver eneste NHL-natt. Regner med at du er Hawks-fan jmfr. brukernavnet?

Er ikke på vgd, men for vel starte å lese litt der framover.

 

Hehe er ikke Hawks-fan, brukernavnet er bare ett kallenavn :p

Er egentlig Red Wings fan, men også glad i Rangers.

Lenke til kommentar

Slovaken burde ha hatt på seg hjelmen skikkelig, det er det liten tvil om. Det er en grunn til at man har på seg hjelm og er ikke hjelmen skikkelig festet, så faller den av og gjør dermed ikke den jobben den skal gjøre.

 

Det gjør ikke Tollefsens angrep noe mindre stygt. Han setter fart og trøkker albuen rett i hodet på motspilleren. Slike ting har IKKE noe med hockey å gjøre, ikke i det hele tatt. Dette er rett og slett ikke et uhell, enhver som ser bildene ser at dette gjøres med overlegg. Tollefsen setter ut albuen rett i trynet på motstanderen i det øyeblikk han er på vei FORBI motspilleren. Dette er destruktivt og farlig spill. Hockey er en fysisk sport, hvor knuffing og tacklinger er en del av hverdagen, men slike angrep som dette er rett og slett idiotisk. Motspilleren er jo bevisstløs lenge før han treffer bakken.

 

Slike ting som dette ødelegger hockyen etter min mening. Det er ikke noe uhell, ikke litt seint - i det Tollefsen ser at han er litt sein, så bør han trekke seg - ikke slenge ut albuen for å treffe motstanderen i hodet. Det er relativt hodeløst(pun intended) å forsvare slik oppførsel.

Lenke til kommentar

Stygg takling, men det er slik fyren spiller. Noen ganger ser det ut som at han er mer opptatt av å skade enn å spille selv. :p

 

Han spiller ikke slik. Har aldri sett han med en slik takling før. Han er en hard spiller, men det er de fleste backene i NHL.

 

Det som gjør saken så stor er egentlig slovakens egen skyld. Han hadde ikke festet reima på hjelmen godt nok, den datt av, ergo; blod.

Lenke til kommentar

Det som gjør saken så stor er egentlig slovakens egen skyld. Han hadde ikke festet reima på hjelmen godt nok, den datt av, ergo; blod.

 

Det som gjør saken så stor er at Tollefsen trøkker albuen rett i trynet på en motspiller med full kraft. Slik at motspilleren mister bevisstheten FØR han treffer isen.

 

Det samme gjorde superstjernen Ryan Getzlaf på vår kaptein Tommy Jacobsen i Canada-kampen. Ingen reaksjoner, det hadde det heller ikke blitt hadde ikke slovaken festet reimen så løst (Det er faktisk regler om dette), slik at den datt av, og han treffer isen med bakhodet først og slår hull i hodet.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Hockey er en sport for menn, da må man også tåle litt harde taklinger. Det at slovaken ikke klarer å feste hjelmen skikkelig og ser ut som en pingle i sammenstøtet med Tollefsen må han nesten takk seg selv for. Riktignok fortjener taklingen utvisningen, men å lage så mye liv og røre som det svenske "eksperter" gjør i media er latterlig. Om han hadde hatt hjelmen på huet hadde ingen brydd seg.

 

Synd på slovaken og for Norge. Kunne fort vunnet hvis Tollefsen hadde fortsatt storspillet sitt fra tidligere kamper. Håper noen gir Sverige noen dritstygge taklinger.

Lenke til kommentar

Det samme gjorde superstjernen Ryan Getzlaf på vår kaptein Tommy Jacobsen i Canada-kampen.

 

Enig. Syns faktisk Canada taklingen var mye mye verre. Så vidt jeg kan huske var det helt klart mer kraft i den, så jo ut som han hadde planer om å skille hodet fra kroppen.

Slovaken faller jo som en sekk når Tollefsen er borti med 1 arm, Canadieren derimot fløy inn med hele kroppen.

Nei, fest hjelmen gutter.

Lenke til kommentar

Hockey er en sport for menn, da må man også tåle litt harde taklinger.

 

Seffølgelig skal man tåle litt harde taklinger, men når et beist kommer forbi deg, og kjører albuen opp i ansiktet ditt, så er det litt værre enn en "litt hard" takling. Jeg har sett tollefsen, tilogmed tatt imot taklinger, men han ga vel ikke akkuratt mye for å ta meg, er vel 50 kg mellom oss, og han har kontroll på både puck og taklinger - og hadde fint klart å ha denne taklingen helt ren.

 

Dommeren kunne også vært jævli og gitt match+5+2 utvisning, siden den spilleren sikkert fikk en kraftig hjernerystelse? noen som hørte ossen det gikk med han? Alt jeg har hørt er at det går "bedre enn ventet"

Lenke til kommentar

Han fikk visst hjernerystelse og hukommelsestap, men var snakket og var etter forholdene god form.

 

At noen her inne forsvarer denne taklingen blir litt i dummeste laget. At sloveneren burde ha festet hjelmen sin skikkelig er en ting, men at taklingen til Tollefsen er både unødvendig og langt over hva som skal tolereres på hockeybanen bør det ikke være tvil om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...