Gå til innhold

Final Fantasy XIII-tråden


lknight

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Neh, bare følg hovedveiene første og så tar du avstikkerne ti lslutt- på crystariumen altså. Følg etter markøren for hovedhistorien slik at du kommer til et sted der en King Behemoth kjemper mot en annen slik bikkjesak. Snik deg forbi dem og inn der historiemarkøren viser så kommer du til en hule med flere grupper fiender som består av roboter og bomber. Preempt dem så har du en kamp som varer i 1 min når du er svak, 2 sek når du er sterk, og du får opptil 5k CP per kamp. Perfekt sted å grinde på. Pass deg så du ikke vimser for nærme en diger garasjedør oppi en avstikker der... er en Juggernaut bak der xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neh, bare følg hovedveiene første og så tar du avstikkerne ti lslutt- på crystariumen altså. Følg etter markøren for hovedhistorien slik at du kommer til et sted der en King Behemoth kjemper mot en annen slik bikkjesak. Snik deg forbi dem og inn der historiemarkøren viser så kommer du til en hule med flere grupper fiender som består av roboter og bomber. Preempt dem så har du en kamp som varer i 1 min når du er svak, 2 sek når du er sterk, og du får opptil 5k CP per kamp. Perfekt sted å grinde på. Pass deg så du ikke vimser for nærme en diger garasjedør oppi en avstikker der... er en Juggernaut bak der xD

Juggernauten er vanskelig, men var gøy å ta han når jeg kom til pulse. Tok en eeeeeeevighet..
Lenke til kommentar

Vel, nå er minst halvparten av dagens gamer-unger av type Halomstr3130 på xbox live som aldri har spilt annet enn skytespill. De skjønner ikke bæret og leverer spillet tilbake dagen etter det ble kjøpt. Ingen Final Fantasy spill har vært på Xbox før heller, og mange har ikke hatt playstations.

 

Du må innrømme at FF13 er veldig ensforming.

 

Jeg er FF-fan siden FF7, men dette spillet er ikeks å bra. Jeg har kommet til kap 6/7, ihvertfall der Lighting and Hope har møtt Snow og Fang. Det blir kun en vei framover hele tiden, slåsskamp er veldig kjedelig. Lite å velge mellom! Ja, jeg er veldig aktiv med L1.

 

Jeg kommer til å gjennomføre spillet, men håper at det blir et flopp. Slik at SE er nødt til å gjøre noe med det.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvordan jeg føler det ovenfor spillet, men er 30timer inn i det nå, så det må gjøre noe rett ^^

Det som ødelegger spillet veldig i er den latterlige dumme AI'en til partnerne dine i kampene. De burde da for svarte meg vite at man ikke står rett ved siden av en sentinel som tanker et stort uhyre som cleaver!

Skulle også ha gått ann å styre characteren din, sånn at jeg kunne ha fjernet vekk dette samme uhyret når den dumme parteren min får seg selv drept (kjipt å restore han/henne når han/hun blir drept 2 sec etterpå av et cleaveangrep).

Lenke til kommentar

thecrow77, det kan ikke sammenlignes... i Diablo 2 gikk du ikke kun i en vei som var ca 2m i bredde, og alt du kunne gjøre var å gå rett fram. Rimelig forskjell det. Det er alltid kun en vei framover, og veien er kun 2m bredde. HURRA!!! IT'S SOOOO EXICITING!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vel, nå er minst halvparten av dagens gamer-unger av type Halomstr3130 på xbox live som aldri har spilt annet enn skytespill. De skjønner ikke bæret og leverer spillet tilbake dagen etter det ble kjøpt. Ingen Final Fantasy spill har vært på Xbox før heller, og mange har ikke hatt playstations.

 

Du må innrømme at FF13 er veldig ensforming.

 

Jeg er FF-fan siden FF7, men dette spillet er ikeks å bra. Jeg har kommet til kap 6/7, ihvertfall der Lighting and Hope har møtt Snow og Fang. Det blir kun en vei framover hele tiden, slåsskamp er veldig kjedelig. Lite å velge mellom! Ja, jeg er veldig aktiv med L1.

 

Jeg kommer til å gjennomføre spillet, men håper at det blir et flopp. Slik at SE er nødt til å gjøre noe med det.

 

Blir bedre i kapittel 11, da åpner alt seg. Digre sletter, stier og veier i hytt og pine, og over 60 oppdrag man kan gjøre. Riktignok burde man vente med det til etter man har fullført spillet siden man møter på en god del sterke fiender om man vimser feil vei. Åpenheten blir for mye av det gode nesten, da du lett kan bruke 2 timer på et oppdrag bare fordi du må gå langt.

 

 

Det som ødelegger spillet veldig i er den latterlige dumme AI'en til partnerne dine i kampene. De burde da for svarte meg vite at man ikke står rett ved siden av en sentinel som tanker et stort uhyre som cleaver!

Skulle også ha gått ann å styre characteren din, sånn at jeg kunne ha fjernet vekk dette samme uhyret når den dumme parteren min får seg selv drept (kjipt å restore han/henne når han/hun blir drept 2 sec etterpå av et cleaveangrep).

 

 

Rantet om det samme før i tråden men da fikk jeg høre at jeg visstnok ikke skjønte kampsysstemet...riktignok av noen som ikke hadde kommet særlig langt xD Det blir absolutt ikke bedre, og du kommer til å rage-retrye mange kamper pga karakterplasseringer

 

 

 

Forøvrig har jeg nå rundet hovedhistorier av spillet, fått siste Crystarium unlocka og rir nå rundt på Chocobos og gjør oppdrag. Får se hvor mange oppdrag jeg gidder gjøre, mangel på random events og onlinedel gjør at spillet ikke har den store tiltrekningskraften etter hovedhistorien som eks Borderlands har.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere prater om engang, ensformig? Hva med historien? Det er jo det det handler om. Har ikke syntes det har vært ensformig et eneste sekund jeg. Man må jo legge litt i det istedet for å rushe seg gjennom. Da kan jeg kanskje forstå delvis at det kan være litt ensformig. Men jeg har som sagt tidligere i tråden brukt 33 timer på å komme til Pulse. Over 13 timer mer enn enkelte. Den tiden har jeg brukt på å f. eks gå sakte gjennom nivåene, leste datalogen grundig og rett og slett sett på det flotte håndtverket som er lagt bak. Skulle bare mangle, jeg har ventet i årevis på dette spillet! :p

Lenke til kommentar

Dette spillet var ensformig fra kapittel 1 til 7. Det syntes jeg var utrolig dårlig, de burde gjort hele Cocoon-greia like kort som Midgar i FF7, for det har bare vært kjedelig og altfor dratt ut. Jeg gjorde akkurat bossen på slutten av kapittel 9, og endelig føles spillet som et Final Fantasy nå som det skjer ting. Gleder meg til å spille mer.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Det som ødelegger spillet veldig i er den latterlige dumme AI'en til partnerne dine i kampene. De burde da for svarte meg vite at man ikke står rett ved siden av en sentinel som tanker et stort uhyre som cleaver!

 

Dette kan jo selvsagt være en AI-tabbe av utviklerne, men personlig tror jeg at det er bevisst for å gjøre spillet vanskeligere. Hvis man kunne buffe opp Snow og deretter bare heale han hver runde på alle fiender så kunne spillet blitt alt for enkelt.

 

De vanskeligste bossene i Final Fantasy-spillene har ofte vært så vanskelige fordi de har sweep-angrep som skader alle på laget, slik at det ikke vil være enkelt og kurere seg ut av enhver situasjon. Dette tror jeg de har ivaretatt i nr 13. Selv om man lett kan tro at ting som dette vil ha betydning, siden spillet har visse fellestrekk med nyere sjangre, så er jeg ganske sikker på at det er stats som teller, og ikke fysisk plassering, dyktighet eller noe slikt.

 

Final Fantasy-spillene har aldri handlet om realisme, og jeg tror derfor det ikke har noen ting å si hvor personene står oppstilt i kampene. Ergo, selv om du skulle klare å plassere folka milevis fra tanken så ville de likevel ta skade av angrep som treffer alle.

 

En liten teori her.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Dette spillet var ensformig fra kapittel 1 til 7. Det syntes jeg var utrolig dårlig, de burde gjort hele Cocoon-greia like kort som Midgar i FF7, for det har bare vært kjedelig og altfor dratt ut. Jeg gjorde akkurat bossen på slutten av kapittel 9, og endelig føles spillet som et Final Fantasy nå som det skjer ting. Gleder meg til å spille mer.

 

 

Eneste jeg synes var litt ensformig var kapittelet når man går rundt i en slags søppel-waste-greie. Minte meg litt for mye om Star Wars Force Unleashed. Ellers var det kapittelet rett før Pulse. Synes faktisk det kapittelet var unødvendig å ha med faktisk. Ellers, er det noen som merker litt Zelda feel av FF13? Tenkte faktisk over det. Zelda serien er jo veldig lik på den måten at nivåene er helt lineære. Forskjellen er at FF13 bruker stats, HP og generelt tall veldig mye. Men bortsett fra det, relativt likt. Og FFvs13 skal ha world map og luftskip! Yay!

Lenke til kommentar
Det som ødelegger spillet veldig i er den latterlige dumme AI'en til partnerne dine i kampene. De burde da for svarte meg vite at man ikke står rett ved siden av en sentinel som tanker et stort uhyre som cleaver!

 

Final Fantasy-spillene har aldri handlet om realisme, og jeg tror derfor det ikke har noen ting å si hvor personene står oppstilt i kampene. Ergo, selv om du skulle klare å plassere folka milevis fra tanken så ville de likevel ta skade av angrep som treffer alle.

 

En liten teori her.

 

Din teori stemmer nok den. Man kan ikke posisjonere karakterene så det spiller ingen rolle om ravager står ved siden av sentinel eller en kilometer lengre opp i lia, "aoe" dmg vil treffe alle uansett. Dette er en del av spill systemet og har ingenting med dårlig AI å gjøre.

Lenke til kommentar

Din teori stemmer nok den. Man kan ikke posisjonere karakterene så det spiller ingen rolle om ravager står ved siden av sentinel eller en kilometer lengre opp i lia, "aoe" dmg vil treffe alle uansett. Dette er en del av spill systemet og har ingenting med dårlig AI å gjøre.

 

Presis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Din teori stemmer nok den. Man kan ikke posisjonere karakterene så det spiller ingen rolle om ravager står ved siden av sentinel eller en kilometer lengre opp i lia, "aoe" dmg vil treffe alle uansett. Dette er en del av spill systemet og har ingenting med dårlig AI å gjøre.

 

Presis.

 

 

Feil. Veldig, veldig feil. Det finnes AoE angrep som går på alle uansett, men det finnes også angrep som gjør angrep på et lokalt område. Det burde dere egentlig vite begge to, siden en god del av angrepene man selv har er slik; blitz, ruinga, fira/firaga (og de andre area-elementangrepene)- faktisk er slike angrep noe av kjernen i hele spillet, så jeg skjønner ikke hvordan det går an å påstå at plassering ikke har noe å si. Når det gjelder fiender, har du f.eks Adamantortoise sin Quake som gjør skade på alle, men du har også fiender som gjør bare lokal skade. Et godt eksempel er Jugegrnauts, som har et svingslag som gjør skade på alt den faktisk treffer. Har du en Sentinel som står alene fremst, treffes han. Stiller de andre to seg ved siden av Sentinelen, treffes de og. Jeg hadde spesielt en kamp der det var nummeret før jeg ga opp spillet; det var en minibosskamp mot etellerannet (husker ikke), og jeg brukte 2x rav og en sentinel. Kampen utviklet seg slik at Lightning endte bak fienden som Rav, mens Fang sto Sentinel foran fienden. Vanille endte opp like bak Fang og ble tatt av hvert eneste angrep som var myntet på Fang, mens Lightning kom seg gjennom hele kampen uten å bli truffet overhode. Hvis jeg kunne kommandert Vanille til å flytte ræva til dit Light sto, ville kampen vært mye enklere.

 

Var noen her som nevnte at det var for å gjøre spillet vanskeligere... du lager ikke et kampsystem intensjonelt dårlig for at det skal bli vanskelig, du gjør heller fiendene sterkere. De som har spilt gjennom hele spillet vil nok også si seg enig i at spillet er av passe vanskelighetsgrad allerede, og siden AI "bugs" og irritasjonsmomenter er så fullstendig tilfeldig at det ikke er noe stabilt vanskelighetsmoment så kunne du like gjerne ha en random event hvor hele partyet ble instant KOed av å bli tråkke på av en Adamantortoise

Lenke til kommentar

Ok, jeg ser poenget ditt. Hadde glemt angrep som Blitz, du har helt rett i at dette bare skader fiender som står i nærheten av hverandre.

 

Var som sagt bare en teori, en teori du avkrefter ganske grundig nå :)

Kan ikke si at jeg gleder meg til at spillet skal bli enda vanskeligere. (Har ikke kommet så langt enda)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvis du ikke klarer å takle at charactersa står nær hverandre til tider så har du et problem uansett. Har enda ikke vært borti en cleave som gjør så mye skade at jeg ikke kan takle det.

Lightningwolf, meet Adamantortoise. Og Juggernauts (tidlig i spillet). Og Vercingetorix. Og Zimitra. Og... tror du tar poenget snart. Finnes fiender som kverker deg med AoE angrep selv med skyhøy crystarium lv

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å takle at charactersa står nær hverandre til tider så har du et problem uansett. Har enda ikke vært borti en cleave som gjør så mye skade at jeg ikke kan takle det.

 

Ah, du har så innmari mye å glede deg til da. Bare vent til du skal ta de dinosaurene med fotlenker som tramper en gang i bakken og tar 8000 skade, eller mission 47 og 62 (kanskje det var 63),der du møter en spellcaster boss som bruker 'multicast', som skader alle tre, til uansett tid. I tillegg så har de ett skjold, så å staggre dem er et 100% must, men veldig vanskelig siden multicast tar alt i fra 4000-6000 skade per gang. Du vil bruke mestetiden på å heale, og ha lite tid til å angripe. Sentinels er ubrukelige pga at han bare caster multicast.

 

Står selv fast på mission 47. så nære å staggre han. Måtte stacke opp med 15% spell resist ringer på alle, så de har 39% spell resist i tillegg til shell, og det tar fortsatt bare 2 hits å drepe alle sammen.

 

 

Du har mye i vente. :]

Lenke til kommentar

Dette spillet var ensformig fra kapittel 1 til 7. Det syntes jeg var utrolig dårlig, de burde gjort hele Cocoon-greia like kort som Midgar i FF7, for det har bare vært kjedelig og altfor dratt ut. Jeg gjorde akkurat bossen på slutten av kapittel 9, og endelig føles spillet som et Final Fantasy nå som det skjer ting. Gleder meg til å spille mer.

 

 

Eneste jeg synes var litt ensformig var kapittelet når man går rundt i en slags søppel-waste-greie. Minte meg litt for mye om Star Wars Force Unleashed. Ellers var det kapittelet rett før Pulse. Synes faktisk det kapittelet var unødvendig å ha med faktisk. Ellers, er det noen som merker litt Zelda feel av FF13? Tenkte faktisk over det. Zelda serien er jo veldig lik på den måten at nivåene er helt lineære. Forskjellen er at FF13 bruker stats, HP og generelt tall veldig mye. Men bortsett fra det, relativt likt. Og FFvs13 skal ha world map og luftskip! Yay!

 

 

FFXIII er lik... Zelda? Hæ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...