Gå til innhold

Anmeldelse: Logitech G27 (PC/PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den sekvensielle girspaken er borte ja. Men det lager mindre lyd, og sleve girspaken skal være mer solid enn på G25 (selv om den fortsatt ikke er helt topp)

 

Når det gjelder X-box støtte, er vel dette strengt tatt en svakhet ved X-box og ikke G27. Siden X-box er veldig gjerrige på å la 3.part få lov til å lage kompitabelt utstyr til konsollen sin.

Lenke til kommentar
G25 er et like godt valg ettersom det per nå koster omtrent halvparten av G27

Har du link til butikken som sel G25 under 1500 kr? Eg finn det iallfall ikkje så billig :cry:

 

Virka som det var litt tull med Prisguiden nå, men jeg er rimelig skråsikker på at jeg har sett G25 til rundt 1500 her og der. Altså ikke nøyaktig halvparten av G27, men det tar jo artikkelen høyde for. Ettersom det er sannsynlig at G25 vil bli faset ut etterhvert, vil nok G27 sakte, men sikkert falle ned på samme prisnivå som G25. Det ble forøvrig føyd til artikkelen nå :)

 

--

 

Rattet bråker særdeles lite, annet enn en svak "friksjonslyd" fra rattet er settet veldig ... stillegående (i mangel av bedre ord).

Lenke til kommentar

Dette var en slett anmeldelse.

Utover å gi G27 kun 7/10 når G25 får 10/10, så er jo nesten ingen av forbedringene med G27 nevnt.

 

G27 er jo utelukkende et forbedret G25 og har blant annet:

- flere knapper

- helical tannhjul = mindre støy

- tykkere rattkrans (mer likt vanlige bilratt)

- girshift-indikator (LED-lamper)

- justerbare pedaler

 

Når det gjelder knapper, så klager anmelderne over at knappene på girshiften sitter "teit" plassert. Samtidig påpeker man at de ekstra knappene på rattet, som forøvrig sitter meget godt plassert, aldri har vært noe savn. Kanskje det var meningen at knappene på rattet skulle erstatte de "teit" plasserte på girshifteren?

 

I tillegg klages det over at pedalene sitter for nærme hverandre til å venstrebremse. Var testerne i det hele tatt klar over at Logitech har tenkt på akkurat dette, og gjort det mulig å justere pedalene sideveis?

 

Ellers så kunne det jo vært interessant å prøvd rattet i noen litt mer anerkjente simulatorer, i stedet for kun arcaderacere.

Lenke til kommentar

Sammenlikning med G25:

Den sekvensielle girspaken er forsvunnet til fordel for mer presis 6-trinns giring. I tillegg er noe av mekanikken i selve rattet forbedret. Pedalene er så og si akkurat de samme, lurer på om det var noe forskjell under/ bake selve pedalene..

Når det kommer til prisen koster de omtrent akkurat det samme, så hvor Tek.no har fått sine priser i fra lurer jeg på.

 

Er i midlertid ingen spesielle grunner til å gå i fra G25 til G27 om man ikke har en slump med penger man ikke vet hva man skal bruke på, eller om man ikke ønsker et ekstra ratt.

 

Om man leter etter et like bra ratt til Xbox bør man sjekke ut de dyrere rattene fra Fanatec. Ulempen med Fanatecs ratt er medfølgende gir som har en patetisk løsning når det kommer til plassering fordi det er festet i selve rattet med to aluminiumsstenger(kan skyves inn mot rattet.)

Fanatec har et ratt til rundt 3000kr jeg tror det følger med noen sinnsykt gode pedaler til, rattett er omtrent like bra!

Lenke til kommentar
Bare det å spille med 900 graders omdreining er jo en drøm i simulatorer som LFS.

 

Jeg kjører EKTE bil på EKTE bane og kan bare si med en gang at LFS er det mest urealistiske bilspillet som eksisterer der ute.. 170hk og man får hjulspinn bare ved lett trykk på gasspedalen og snurrer om man tar en sving raskere enn 50kmt? Samme nivå som det patetisk dårlige spillet NFS: Shift.

 

Kan også konstantere at 900graders spillratt er totalt udugelig og urealistisk. Man håndterer ALDRI et ekte bilratt på samme måte. Er forferdelig å spille med og man mister mye lettere kontrollen.. prøv drifting .. er jo potte umulig å snurre rattet kjapt nok

 

Har lyst på dette rattet! Børsta støv fra min gamle logitech momo for en liten stund siden og ble litt forelsket i rattet :love: Bilspill uten er... kjedelig (i forhold til uten). Men så var det de pengene da..!

 

DET er et fantastisk ratt det! :D Elsker å bruke det på GT prologue, bare synd det ikke fungerer på særlig mange konsollspill :(

Lenke til kommentar

1. Finn ETT bilspill som har et snev bedre fysikk en LFS.

2. Åja, 900 grader er totalt unødvendig i spill som ETS og kanskje? Jeg bruker sjeldent alle 900 graderne i LFS, for man kan nemlig låse rattet på alt fra 900 til 40 grader. Så det er jo helt udugelig og urealistisk ja.

MEN, du handterer visst ofte med momo sine 240 grader i virkeligheten?

 

LFS er det mest urealistiske bilspillet, men ligger samtidig på nivå med NFS: Shift ?

Jeg må nesten bare spørre, hvilken bilspill har bedre fysikk? Alle de andre bilspillene jeg har prøvd, forutenom GT5p har hatt latterlig fysikk. GRID f.eks, arcade til tusen, alle NFS spillene har vært dårlige kjøreegenskaper i,

 

Så kan du jo prøve å skrive noe som faktisk er sant, for å ta en sving over 50km\t går helt flott, klarer fint svinger i 280km\t, er bare litt risky. Og du som kjører på EKTE bane med EKTE bil, burde vite at HK har fint lite å si for hvor mye du spinner. Motoren med mest effekt i LFS spinner lett i 1 og 2. gir, av og til i 3. om man er i sving. De andre bilene kan du jo drømme om å spinne med bare ved å "trykke lett på gassen".

Lenke til kommentar

Dere må teste fanatec sitt porsche 911 turbo s ratt også, da får dere se hva ett skikkelig ratt er, hehe.

 

Koster mere, men man får xbox støtte, 2 girspaker, justeringer på konsoll(man kan stille ffb, rotasjon osv på selve rattet) og generelt en bedre kjørefølelse.

 

Kommer "review" fra meg snart ihvertfall

Lenke til kommentar
G25 er et like godt valg ettersom det per nå koster omtrent halvparten av G27

Har du link til butikken som sel G25 under 1500 kr? Eg finn det iallfall ikkje så billig :cry:

 

Virka som det var litt tull med Prisguiden nå, men jeg er rimelig skråsikker på at jeg har sett G25 til rundt 1500 her og der. 

 

Finner det ikke billigere på Kelkoo heller 

 

 

 

I tillegg klages det over at pedalene sitter for nærme hverandre til å venstrebremse. Var testerne i det hele tatt klar over at Logitech har tenkt på akkurat dette, og gjort det mulig å justere pedalene sideveis?

Kan de justeres sidelengs? Wow. Det høres bra ut :)

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Bare det å spille med 900 graders omdreining er jo en drøm i simulatorer som LFS.

 

Jeg kjører EKTE bil på EKTE bane og kan bare si med en gang at LFS er det mest urealistiske bilspillet som eksisterer der ute.. 170hk og man får hjulspinn bare ved lett trykk på gasspedalen og snurrer om man tar en sving raskere enn 50kmt? Samme nivå som det patetisk dårlige spillet NFS: Shift.

 

 

Litt morsomt at du kritiserer LFS fysikken, når du tydeligvis spiller GT5p som er noe av det kjipeste som er kommet ut de senere årene.

 

Jeg anbefaler at du prøver ut LFS igjen når den nye patchen er kommet, for den skal inneholde mye nytt som gjør kjøringen mye mer realistisk, ikke det at det ikke er det allerede nå. Men ting kan alltids bli bedre.

 

Eller enda bedre, prøv LFS og legg fra deg fordommene dine.

 

 

 

 

Men er det noen som vet hvor mye G27 bråker i forhold til Driving Force Pro (DFP)?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...