Gå til innhold

Grøt på Julaften eller lille Julaften?


Lopen

Grøt  

131 stemmer

  1. 1. Når spiser du julegrøten?

    • Julaften
      47
    • Lille Julaften
      57
    • Spiser ikke julegrøt
      16
    • None of the above
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg er det samme som hos trådstarter, Julegrøt på formiddagen julaften, og julemiddag i 17-18 tiden.

 

Men det har blitt litt anderledes nå som jeg bor for meg selv. Hadde tenkt å lage julegrøten i dag, siden jeg ikke trodde at jeg kom til å komme meg til mine foreldre i tide til å få den der, men nå ordner det seg slik likevel, så jeg må finne på noe annet i dag :)

 

 

edit: leif...

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Til dere som spiser grøten i dag, hvorfor? Er det av tidsmessige årsaker, eller for å spare mest mulig plass til ribbe og/eller pinnekjøtt?

Sikkert også fordi grøt ikke tar så lang tid å lage, det er sikkert nok av andre ting å gjøre enn å lage middag. Er vel godt med noe enkelt før jul siden det er nok av kraftig mat ellers i jula ^^

Lenke til kommentar

Graut er så ordinær rett at eg ikkje bryr meg. Dei viktige måltidene er pinnekjøttmiddagen på julafta, eit ribbemåltid ila. romjula og kanskje ein kalkun rundt nyttår.

 

Nokre år et me ikkje graut, andre år på julafta eller vetle julafta.

På julafta et eg ikkje varme måltid før middagen. Frukost og litt påfyll midt på dagen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Før hadde vi grøten som lunsj på julaften (sånn i 13-14-tiden) go så hadde vi julemiddagen rundt 18.

 

I fjor tok vi grøten på lille julaften fordi jeg skulle jobbe på julaften. I år tok vi den også lille julaften, fordi vi skal spise en sein frokost i morgen.

Så blir det riskrem til dessert etter julemiddagen (riktignok et par timer etterpå da, siden ingen orker mer med en gang:p)

Lenke til kommentar
Spiser grøt på lille Julaften her i huset. I dag fikk jeg mandelen. :fun:

Som jeg allerede har nevnt så sier det sitt om deg.

Svært så negativ du er da. :dontgetit: Det er ikke jeg som lager mat her i huset og det er heller ikke jeg som begynte med tradisjonen. Det har vært slik så lenge jeg kan huske (jeg er 15). Av hvilken årsak skal jeg nå plutselig få lyst til å bytte dag?

 

Selv om man har sin egen tradisjon kan man vel la være å kritisere hvordan andre har/gjør det. Det finnes da ingen fasit.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...