Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan oppfører bilen din seg i kulda?


Espein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok ;) Men har du fjernstyrt sentrallås?

Nei, ikke sentrallås i det heletatt. Hadde det på en bil jeg drepte sist vinter da :p

 

Åja, nei jeg skjønner. Den er kjip.

Jeg har det, og det er da dette problemet

med at låsene ikke går opp oppstår noen ganger.

 

Vente til det tiner, for så og spyle det ut og skifte til konsentrert spylevæske! :D

KK, får stikke ut med hårføner og skjøteledning da, tviler på at det blir plussgrader i oslo på noen uker.;)

 

Eller bare kjøre litt? Motoren blir jo varm, og da blir vel spylervæsketanken også varmet opp? :)

Lenke til kommentar
Ææææ spylevæskekanalene har fryst igjen, noen tips?:D

Alfa Romeo 156 1,8 ts, går som ett uvær utenom spylevæskeproblemet.

Prøv å hell på litt konsentrert spylerveske (hvis du klarer å treffe hullet, ikke helt lett på Alfa). Spylervæsken har enda ikke fryst på Alfaen min, men mammas Volvo fryser det på hele tiden på..

 

Ellers funker bilen veldig bra i kulda her. Det eneste er dørhåndtakene som kan fryse litt fast siden de er i metal, men fryser aldri helt fast. Alfa Romeo 166 2.0 TS

Lenke til kommentar

Bor på sørlandet og har bil på vinteren for første gang, har vel vert ned mot -12 grader.

 

Bilen er en Volkswagen Passat 2000 mod, 1.6 101hk.

Bilen starter bra, varmeapparatet varmer godt etter 5 menutters tid, eller kanskje mindre. Der er jeg veldig fornøy.

Minuset er at nøkkelhullene fryser og er litt vriene å putte nøkkelen i noen ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ellers funker bilen veldig bra i kulda her. Det eneste er dørhåndtakene som kan fryse litt fast siden de er i metal, men fryser aldri helt fast. Alfa Romeo 166 2.0 TS

 

Jeg så ei dame som hadde armene fulle av varer å skulle åpne døra, så brukte ho kjeften... Gjett om ho hang fast med tunga xD

HAHAHAHA!!!

 

Uansett, bilen min går som en klokke til tross for minusgradene i bergen. Starter alltid på første forsøk, men jeg merker at startmotoren sliter litt mer nå i kulden, spesiellt når jeg ikke har brukt bilen på noen dager. Bortsett fra det, fungerer alt som det pleier.

Lenke til kommentar
Bmw 525ia 90 mod 24 ventiler. Starter alltid uansett vær og vind. Var minus 14 her i bergensområdet og ingen problem. Problemet er heller at bilen absolutt vil kjøre sidelengs istedenfor framlengs. Noen som vet problemet?! :D

ESP? :p

 

Forøvrig første året jeg kjører med ESP (kall det hva du vil) UMULIG å få bilen ut i skli. En liten antydning til skrens og bilen retter seg opp.

Endret av haddis
Lenke til kommentar

96 Audi A4 1,8Turbo starter som det skulle være sommer, har dog ikke så ekstreme tempraturer her på sunnmøre kaldeste det har vært ned i var vel 8 minus.

 

01 Opel Astra 1,6 Har en tendens til å ikke starte på alle sylinderene med en gang når det er kaldt ute , men kommer etter et par stopp å start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...