Gå til innhold

Arsenal: Frustrasjonstråden - Gi utløp for din frustrasjon


Xanman

Anbefalte innlegg

Kan du utdype den siste setningen iRoman? Hva mener du med død og fordervelse i denne sammenhengen? Lite gjennomtenkte innlegg under kamp, og/eller hete diskusjoner mellom diverse fanskarer? Jeg sier ja takk - begge deler.

Jeg tenker på "skrive det første som kommer på hjernen"-innlegg og generelt piss som ikke leder noe sted.

 

men basert på flere innlegg har jeg tolket det dithen at du ser på United kategorien som om det nærmest er totalt anarki og ville tilstander under kamp, samt mangel på "seriøse" bidrag?

Selv om kamptrådene deres er til tider vanskelige å holde følge med, er det ikke fordi det er totalt anarki. Det er bare mye aktivitet, og det er egentlig en positiv ting syns jeg. Når man først bestemmer seg for å oppholde seg på et forum mens man ser kamp skal det være lov med jubel-poster/raseriutbrudd. Det er rom for å si ting i affekt. Og nei, jeg regner ikke Unitedforumet som totalt anarki, selv om mine uttalelser kanskje kan tyde på det. Det er vel mer pga. flere medlemmer og større aktivitet, noe som du påpeker videre mtp på flere personligheter og større sjanse for å treffe på fargeklatter/"bråkebøtter".

 

Det var ikke meningen å starte en diskusjon om hvordan man syns forumet bør være eller hva slags diskusjoner som bør være lov og ikke lov. Jeg forsvarte bare den gjennomsnittlige gooneren på dette forumet. Syns det får være at mange av oss er såpass "evneveike" her på forumet, jeg ser på det som en positiv ting. Det sier tross alt ingenting om hvordan vi oppfører oss i virkeligheten. Hva den forholdsvis lave aktiviteten skyldes vet jeg egentlig ikke. Det har egentlig bare alltid vært sånn at mange av de faste medlemmene her sparer på kruttet når det ikke er kamp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt; selv om jeg prøver å holde meg så positiv som mulig her på forumet, så er det ikke sjeldent at jeg får raseriutbrudd IRL når vi slipper inn mål, osv. Holdt på å ødelegge sofaen da Chelsea scorte sitt første mot oss i vårt forrige oppgjør, og mang en fjernkontroll har måttet gjennomgå.

 

Men når man er på et diskusjonsforum syntes jeg det er viktig å holde seg noenlunde saklig. Et "Neeei! Hva er det dere driver med?!!!?!" er selvsagt lov i ny og ne, men jeg takler ikke når folk tar helt av og begynner å kritisere spillerne, Wenger og ikke minst selve laget. Innlegg som "Forbanna drittlag! Wenger burde få sparken!!" har jeg lite til overs for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Pokker så skuffa eg er etter slutten på sesongen. Sett under eitt tykkjer eg ikkje vi har forbetra oss noko i forhold til i fjor, i alle fall ikkje som lag. Heldigvis for oss har Cesc hatt ein fantastisk sesong, men eg ser ikkje teikn til forbetring elles. Jada, vi har hatt ein haug med skader, men det kjem vi til å ha alle år. Mange spelarar manglar vinnarmentaliteten, og det er fleire eg tykkjer ikkje har noko i klubben å gjer. Det burde ikkje vere nødvendig for Wenger å skjelle dei ut i kvar pause alá Anfield.

 

Ein spelar som Vela har eg heilt mista trua på. Nokre flotte kampar i Carling Cup held ikkje, kvar gong han har fått sjansen til å bevise at han held mål i PL har han feila. Greitt nok at det ikkje er lett når du får ein sjanse kvar tiande kamp, men det han viste i går for eksempel var berre patetisk. Det samme med Traore. Berre å selge han for min del. Det som er ekstra trist er når eg ser spelarar med så mykje talent som ikkje prøvar sitt beste, eller tek eit tak for å gjere noko med det. Nasri og Arshavin er også to eksempel på spelarar som ser ut til å berre vente på at noko skal skje. Sjølv om eg likar han aldri så mykje kjem eg ikkje til å grine om Arshavin forsvinn til Barca. Ikkje at eg ser det skje med tanke på det han har vist denne sesongen. Eduardo ser også ut til å slite med ettervirkningane av skada han pådro seg, noko eg ikkje klandrar han for i det heile tatt. Sjansen han bomma på mot slutten av Stoke-kampen var eit tydelig bevis på at han fortsatt ikkje tør å gå skikkeleg inn i duellar (eller som i det tilfellet, skyte utan å bli redd for å kveste beinet igjen).

 

Wenger trur på delt leiarskap og vil ha ellevel leiarar ute på bana, diverre er han milevis ifrå å ha det. Håper han denne sumaren kjøper nokon som er meir Campbell enn Nasri for å sei det slik. Som alltid går det rykter om kreative spelarar på rundt 20 år som ikkje har bevist noko som helst endå, men eg tar heller ein ny Sol Campbell enn ti nye stortalent utan den riktige mentaliteten. Får vi f.eks. ein ny keeper, Gary Cahill og Chamakh til sumaren er eg rimelig nøgd. Aller helst ein defensiv midtbanespelar også. Då får eg i alle fall litt fornya håp om eit trofé neste år. Vi er faktisk ikkje så langt frå toppen sjølv om det ser slik ut no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så jævlig enig, Tom. Må bare legge til at forsvaret er tragisk dårlig mot taktikker slik som Blackburn brukte i går. Det vil si å lempe inn en ball mot et par svære og hodesterke spillere og satse på at man scorer etter litt klabb og babb. Hvis man følger denne taktikken gjennom en hel kamp, er det garantert at man scorer et mål mot dagens Arsenal. Vi hadde til og med Campbell i går, men slapp likevel inn to drittmål.

 

Vi er også for avhengige av Song og jeg står på mitt om at vi trenger en brukbar backup for ham, gjerne en som er både sterk og er god i lufta. Jeg føler ikke at Denílson og Eastmond klarer å fylle denne rollen ettersom de er for små. Skal ikke dømme Eastmond helt ennå, ettersom at han i teorien ikke er helt utvokst ennå (;p), men holder denne backupen til neste sesong? Vi må i alle fall legge om spillestilen helt når Song er ute, for det har ikke funket helt uten ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Backup til Song, ny(e) midtstopper(e), Chamakh, KLASSE KEEPER og en PLAN B. Får vi dette har vi en god sjanse til å vinne neste år.

 

Viktigste av dette for meg blir en Plan B, ettersom det andre mer eller mindre ser ut til å bli en virkelighet, iallefall midtstopper, Chamakh og keeper. Problemet er at ingen av disse hjelper noe særlig om ikke Cesc spiller. Si han blir skadet i 3 måneder neste sesong, hva faen gjør vi da? Vi har ingen andre som er i nærheten av å fylle skoene hans i en 4-3-3, og kommer til å bli så rævpult i hver jævla kamp.

 

Nasri, Diaby, Rosicky, Ramsey. Disse 4 ser jeg på som hovedkanditater til å være Cesc sin backup, men kun enn av dem får det sånn noenlunde til på et jevnt nivå og det er Ramsey, noe som er latterlig.

 

Håper forøvrig at Wenger innser at vi ikke klarer å bygge laget rundt Cesc og kjører en kontringssterk 4-4-2 igjen. Før så tok det oss rundt 10 sekund fra egen box til vi scorte, nå tar det faenmeg ti minutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Leste nettopp Espen Solbakken sin fotballblogg på VG. Og der tipper han hvordan ligaen ender etter denne sesongen. Han satte Arsenal på 5. plass og hadde denne grunnen:

 

Arsenal. Har Premier Leagues svakeste keeperduo i Almunia og Fabianski, og det vil koste mange poeng igjen. Holder fremdeles Fabregas unna Barcas hender, men kan få en tyngre start enn ønskelig med ham og van Persie såvidt tilbake og en bråte med skader. Fortsatt ungt og underholdende på Emirates, men ingen ligapokal i år heller.

 

 

Må si meg litt enig med at vi ikke har verdens beste keeperpar, og håper på at Wenger tar inn en ny keeper. Samt styrker forsvaret litt :)

 

Hva synes dere om konklusjonen til Espen Solbakken?

 

Resten kan dere lese her

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Van der Vaart til Tottenham for 8£ mill. Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy faen. Wenger hvor var du? Herregud.

For en bisarr ting å klage på. Hvor hadde vi spilt VDV? Vi har skapet fullt av playmakere. Det er en keeper, og kun en keeper, som mangler.

 

Helt enig, vi trenger ikke flere spisser. vi trenger en KEEPER!! Håper det har kommet et inn helt på tampen av transfervinduet, ellers så tror jeg det kan bli en lang høst/vinter!

 

Edit:

Lurer på hva Wenger sier til pressen, hvis han ikke har hentet inn en ny keeper.

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Vi har gitt bort ni straffespark denne sesongen (flest i PL). Vi har sluppet inn 56 % av målene våre på dødballer denne sesongen (flest i PL). Vi har hatt 21 stangskudd denne sesongen (flest i PL).

 

For fuck's sake.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Vi har gitt bort ni straffespark denne sesongen (flest i PL). Vi har sluppet inn 56 % av målene våre på dødballer denne sesongen (flest i PL). Vi har hatt 21 stangskudd denne sesongen (flest i PL).

 

For fuck's sake.

 

Har lenge følt vi er et vanvittig uheldig lag samt udyktige på enkelte områder.

 

La oss si det sånn: Hvis en av spillerene våre driter seg ut kan du banne på at det blir et mål i mot. Skjer det samme for en av motstanderene våre eller et annet lag i Premier League blir det aldri mål.

Lenke til kommentar

La oss si det sånn: Hvis en av spillerene våre driter seg ut kan du banne på at det blir et mål i mot. Skjer det samme for en av motstanderene våre eller et annet lag i Premier League blir det aldri mål.

Korttidshukommelse? Ser hvor du vil hen, men den passer ikke helt inn i dag. 47' Davies bommer straffe, 48' RvP utligner. :p

Lenke til kommentar

La oss si det sånn: Hvis en av spillerene våre driter seg ut kan du banne på at det blir et mål i mot. Skjer det samme for en av motstanderene våre eller et annet lag i Premier League blir det aldri mål.

Korttidshukommelse? Ser hvor du vil hen, men den passer ikke helt inn i dag. 47' Davies bommer straffe, 48' RvP utligner. :p

 

Og i samme kamp blir Arsenal snytt for et straffespark, rødt kort på Kevin Davies og Muamba. Straffen til Bolton er også helt usannsynlig billig og feil.

 

Korttidshukommelse? :)

 

Edit: Glemte selvfølgelig stang ut skuddet til Cesc i første omgang også.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...