Gå til innhold

Det beste blir glemt!


Anbefalte innlegg

Jeg har selvfølgelig prøvd diverse spill.. Liker de aller fleste (mest innenfor mmorpg).. Men det er en ting jeg føler som blir glemt/mistet.. Den intime battlefield følelsen hvor du spiller mot opptil 64 personer er plutselig blitt borte?

 

De fleste spill har bare 8-24 spillere mot hverandre. Hvorfor lager dem ikke spill lenger hvor det er over 60-90 spillere som spiller?

 

Er det noen andre som savner den følelsen av å spille mot et stort antall spillere?

 

La vårs lage en diskusjon innen dette!!

 

Alt var så epic før, ser utsom de synker til solo playing snart..

 

Denne threaden handler om fps som BF 1 & 2, m.m

Endret av EyN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal det være så sabla mange med i et spill? Dersom det er flere spillere med burde jo banen være større også. Om det blir færre med følger banen størrelsen. Så kan vel egentlig si at du ikke mister noe? Jeg har i hvertfall den "in battle"-følelsen du snakker om, neten uansett hva slags spill jeg spiller ;)

Lenke til kommentar

Sånn som i bf2, som du snakker om, så syns jeg det blir altfor mange med 64 spillere, på de banene som er litt mindre blir det ikke så mye løping rundt omkring, siden det er folk overalt mener jeg.

Syns det er sånn i cod og. 8 stykker som løper rundt og skal drepe hverandre er bedre enn å finne minst 2 stykker uansett hvor du sikter hen.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal det være så sabla mange med i et spill? Dersom det er flere spillere med burde jo banen være større også. Om det blir færre med følger banen størrelsen. Så kan vel egentlig si at du ikke mister noe? Jeg har i hvertfall den "in battle"-følelsen du snakker om, neten uansett hva slags spill jeg spiller ;)

 

Joa.. men det er ikke som før.

 

Banen krymper, grafikken øker, spiller per "game" minker pga ikke nok plass.

 

Husker da jeg spilte de gamle BF spillene, savner den følelsen av kamp. Alt mikset. Som f.eks

 

Du har en clan. Du har over 500 medlemmer (Stort community) dere skal spille pc-spill som BF var ment for (Stor lan). Du ser for deg den store banen hvor over 60-95 spillere spiller. Slaget er stort! totalt kaos. Fly, biler, båter, osv. Du planlegger og ser på mappet, fienden gjør et ambush med over 30 man. Dere dør, tar opp kampen og vinner.

 

Det er ganske så kjedelig å spille 4vs4 i et fps spill med mindre du spiller mot venner som du kan erte for gøy. Men i lengden blir det ganske kjedelig.

 

Jeg mener ikke at alle fps spill skal være som BF, men jeg synes BF spillene har gått i fra det spillerne vil ha. Fra å gå til nesten bare et multiplayer spill, til snart et solo gaming spill med faktisk story mode, osv..

Lenke til kommentar

Varierer vedig hvordan det er med spillere i spill.

Hva som passer er også varierende.

 

BF2 er gøy med mange spillere, man føler man er en del av noe stort, ettersom over 60 personer er i samme game som deg.

Er dog også gøy med få spillere, men det mer i clan sammenheng.

 

 

Men mange spill som f.eks CS passer ikke med det antallet spillere.

CoD hadde kanskje funket, men da med en god del større maps (snakker CoD1 og 2 nå).

Lenke til kommentar

COD 2 var veldgi genialt ca 2 år etter at det ble sluppet. Da var det ekstremt mange store maps, som var veldig godt lagd og jeg var faktisk borti en bane som var beregnet på 128 stk. Var jævlig lag pga av dårlig linje, men bana funka og ingen bugs. Så jeg antar at dette hadde vært noe for deg.

Lenke til kommentar
Hmm.. Mange gode replies her. Men tenker ikke på sånne spill som Mass effect, osv. Tenker mer på BF 2142 om det er riktige tall :p

 

MAG høres interesant ut.. Hva handler det om? WW2/WW3 eller har spillet faktisk en story line ? :)

 

MAG :

 

MAG (previously titled MAG: Massive Action Game) is an upcoming MMO shooter for the PlayStation 3 in development by Zipper Interactive. The game was announced at Sony's E3 2008 press conference. Various subtitles were being considered for the game, including MAG: Shadow War, MAG: Zero, MAG: Global Assault and MAG: Final Hour. The game is scheduled for release in North America on January 26, 2010.Release dates for the rest of the world have not yet been announced.

 

The game will utilize a new server architecture to support online battles with up to 256 players, with users divided into 8-player squads, with 4 squads forming a platoon, and 4 platoons forming a company. Each squad will be led by a player who has advanced through the game's ranking system. Character statistics and development will also increase with frequent gameplay. The players most advanced in rank will be able to either direct the battle or participate directly in combat.

 

Basic battles will take place within ongoing, faction-based campaigns to encourage the player to actively play. The game's E3 unveiling trailer featured large landscapes, tactics such as air strikes and parachuting, and a variety of vehicles, from tanks and APCs to airplanes.

 

Players will be able to customize the face, voice, and armor of their characters, as well as what weapons and kit they carry into battle. The game will be a first-person shooter.

 

Background

 

The game begins in 2025. As time passes in our modern world, maintaining a full scale military becomes a burden. In a fully globalized world, the only security threat is from small scale rogue organizations against whom large forces are useless, and the fuel needed to supply increasingly mechanized armies becomes more costly. As a result, most nations armies decrease to the size necessary to defend against a "national emergency". Furthermore, under the "Millennium Accord", no nation's military is permitted to leave its own borders, officially creating world peace. In their place rise PMCs (Private Military Corporations). They have two advantages: first, they compete, lowering their cost, and second, they are allowed to work for anyone, anywhere. In an unregulated global economy, the companies soon compete by less than honest means. After enough mergers, bargains and buy-outs, however, the remaining PMCs decided to use their weapons to full use. The original attacks followed a simple plan; shoot their soldiers, supply goes down causing them to charge more and ultimately, they go out of business. The shadow war, as it was called, grew in secret until the conflict moved into full swing, with the PMCs securing their own interests and violently fighting for contracts. It is unclear if the story will continue after release or remain static.

 

wikipedia.com

Lenke til kommentar
Hmm.. Mange gode replies her. Men tenker ikke på sånne spill som Mass effect, osv. Tenker mer på BF 2142 om det er riktige tall :p

 

MAG høres interesant ut.. Hva handler det om? WW2/WW3 eller har spillet faktisk en story line ? :)

 

MAG :

 

MAG (previously titled MAG: Massive Action Game) is an upcoming MMO shooter for the PlayStation 3 in development by Zipper Interactive. The game was announced at Sony's E3 2008 press conference. Various subtitles were being considered for the game, including MAG: Shadow War, MAG: Zero, MAG: Global Assault and MAG: Final Hour. The game is scheduled for release in North America on January 26, 2010.Release dates for the rest of the world have not yet been announced.

 

The game will utilize a new server architecture to support online battles with up to 256 players, with users divided into 8-player squads, with 4 squads forming a platoon, and 4 platoons forming a company. Each squad will be led by a player who has advanced through the game's ranking system. Character statistics and development will also increase with frequent gameplay. The players most advanced in rank will be able to either direct the battle or participate directly in combat.

 

Basic battles will take place within ongoing, faction-based campaigns to encourage the player to actively play. The game's E3 unveiling trailer featured large landscapes, tactics such as air strikes and parachuting, and a variety of vehicles, from tanks and APCs to airplanes.

 

Players will be able to customize the face, voice, and armor of their characters, as well as what weapons and kit they carry into battle. The game will be a first-person shooter.

 

Background

 

The game begins in 2025. As time passes in our modern world, maintaining a full scale military becomes a burden. In a fully globalized world, the only security threat is from small scale rogue organizations against whom large forces are useless, and the fuel needed to supply increasingly mechanized armies becomes more costly. As a result, most nations armies decrease to the size necessary to defend against a "national emergency". Furthermore, under the "Millennium Accord", no nation's military is permitted to leave its own borders, officially creating world peace. In their place rise PMCs (Private Military Corporations). They have two advantages: first, they compete, lowering their cost, and second, they are allowed to work for anyone, anywhere. In an unregulated global economy, the companies soon compete by less than honest means. After enough mergers, bargains and buy-outs, however, the remaining PMCs decided to use their weapons to full use. The original attacks followed a simple plan; shoot their soldiers, supply goes down causing them to charge more and ultimately, they go out of business. The shadow war, as it was called, grew in secret until the conflict moved into full swing, with the PMCs securing their own interests and violently fighting for contracts. It is unclear if the story will continue after release or remain static.

 

wikipedia.com

 

Haha, akkurat det jeg leter etter :) Blir massivt på PC'en da, tar nok opptil 15gb eller mer.

Lenke til kommentar
Haha, akkurat det jeg leter etter :) Blir massivt på PC'en da, tar nok opptil 15gb eller mer.

 

Komme bare til PS3.

 

Er det noe jeg irriterer meg over så er det at alle spill MÅ ha en multiplayer. Kan man ikke la singelplayer spilla sånn som feks rainbow six holde seg til singleplayer og co-op og la call of duty og battlefield lignende spill ta seg av multiplayeren?

Lenke til kommentar
Haha, akkurat det jeg leter etter :) Blir massivt på PC'en da, tar nok opptil 15gb eller mer.

 

Komme bare til PS3.

 

Er det noe jeg irriterer meg over så er det at alle spill MÅ ha en multiplayer. Kan man ikke la singelplayer spilla sånn som feks rainbow six holde seg til singleplayer og co-op og la call of duty og battlefield lignende spill ta seg av multiplayeren?

 

Husker hvor irritert jeg ble når jeg fant ut at(eksempelvis) The Darkness hadde MP. Ikke bare fordi den var utrolig elendig, men også fordi det bare virket som noe skrot de hadde spikra sammen for å selge litt ekstra. Ødela totalinntrykket av spillet istedet.

Lenke til kommentar

Det er stort sett kun utviklere som både har mye tyngde innen miljøet og er garanterte cash cows for utgiverne sine (Bethesda springs to mind) slipper unna den obligatoriske sjekklisten spill vanligvis kjøres gjennom. Spill som åpenbart er ment å skulle være singleplayer, men som har et stykke trist venstrehåndsarbeid slengt på under navnet multiplayer, er nokså åpenbare eksempler på at utvikleren på et aller annet tidspunket har fått beskjeden "jamen, dere har jo ikke multiplayer. Alle AAA-titler må ha multiplayer. Lag multiplayer".

Lenke til kommentar

Litt morsomt at dere klager på at det blir færre og færre antall spillere i slike spill. De beste opplevelsene jeg har hatt i FPS multiplayer er helt klart 1 mot 1 i Doom, Quake, Quake 3 og Unreal Tournament. Det gir en helt annen følelse enn store slag.

 

Jada, det er morsomt å være på lag, og jo større, jo bedre. Men slåss man én mot én vet du at det er en fiende der ute, og han/hun jakter utelukkende på deg. Det dreier seg heller ikke om å skyte først bestandig. Jeg husker spesielt en gang i Doom da jeg oppdaget fyren snike seg gjennom en korridor på jakt etter meg. Jeg var tilfeldigvis i et mørkt hjørne og hentet en power-up, så han så meg ikke. Selvsagt kunne jeg skutt ham med en gang og fått poeng, men det var mye morsommere og mer intenst å snike seg bak ham så lenge som mulig uten å bli oppdaget. Étt feiltrinn, og han ville oppdage meg, snu seg og skyte. Det var ekstra morsomt at vi satt i samme rom, med PCene vendt bort fra hverandre. Bedre enn det blir det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...