Gå til innhold

Mange velger Linux på nett-PC-er


Anbefalte innlegg

Det er fremdeles ikke slik at man bare kan velge det man vil ha på nettpc-er her til lands. Mye av populariteten til GNU/Linux skyldes forresten at disse PC-ene er populære der man ikke har råd til vanlige maskiner eller windowslisens.

 

Ser ut til at det er helt motsatt her på forumet, noe som tilsier at man legger inn GNU/Linux etterpå, noe statistikken i artikkelen ikke tar hensyn til i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg velger Windows for opptil 100% bedre batterilevetid.
Rull inn, hvis det er 100% så er noe galt. Råtten bios eller drivere. At slikt kan skje er selvfølgelig, hvor vanlig det er er en annen sak. På godt støttet laptop er linux vel så strømgjerrig.

Rull inn? Flere tester viser at batteritiden senkes til 5 timer med Ubuntu og er 9.5 timer med Windows XP. Selvfølgelig har det med drivere å gjøre, hva ellers skulle det vært, så rulle inn får du gjørra sjæl din kranglefant ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg velger Windows for opptil 100% bedre batterilevetid.
Rull inn, hvis det er 100% så er noe galt. Råtten bios eller drivere. At slikt kan skje er selvfølgelig, hvor vanlig det er er en annen sak. På godt støttet laptop er linux vel så strømgjerrig.

Rull inn? Flere tester viser at batteritiden senkes til 5 timer med Ubuntu og er 9.5 timer med Windows XP. Selvfølgelig har det med drivere å gjøre, hva ellers skulle det vært, så rulle inn får du gjørra sjæl din kranglefant ;)

 

Link?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Modellen og å henvise til asus tråden er da mer enn nok for de oppegående brukerne her. Jeg kjenner ikke Linux godt nok til å vite at det har spesielle problemer med GMA500.

 

Jeg sier som jeg sa at for min maskin så var forskjellen enorm, som dere også på en merkelig måte innrømmer til slutt at er riktig. Og jeg har ikke som dere hentyder snakket om Linux genrellt men for min maskin!

Lenke til kommentar
Modellen og å henvise til asus tråden er da mer enn nok for de oppegående brukerne her. Jeg kjenner ikke Linux godt nok til å vite at det har spesielle problemer med GMA500.

 

Jeg sier som jeg sa at for min maskin så var forskjellen enorm, som dere også på en merkelig måte innrømmer til slutt at er riktig. Og jeg har ikke som dere hentyder snakket om Linux genrellt men for min maskin!

Om du snakker spesielt om din maskin så får du si det da. Hvis ikke er innlegget ditt lite nyttig og i beste fall misvisende.

Det er da ingen som har benektet batteritiden din, så jeg forstår ikke helt hvilke innrømmelser du snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...