Gå til innhold

Er Natal neste generasjon xbox?


Zuccarello

Anbefalte innlegg

MS bare surfer dette året ut i vente på natal lansering neste år.

 

De kunne jo lett droppet priser for å øke salget (ps3 og 360 koster det samme i usa) men de venter selvsagt til neste år da natal 360 garantert kommer i ny "slim" innpakning og mest sannsynlig et dropp til 199-249 med kameraet inkludert.

 

Så spørs det bare om natal vil bli noen suksess. Det blir opp til kvinner og andre enkle personer å avgjøre.

 

Mod-melding:

Trådens første 17 innlegg er splittet ut fra en annen tråd, vennligst hold dere til problemstillingens som taes opp: representerer Natal den neste eller nye generasjonen med konsoller, eller er det kanskje bare snakk om en Slim utgave slik som vi har sett med PS3? Kanskje blir det ingen endringer i det hele tatt?

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slim innpakning blir neppe å skje. Slikt tøys er det bare Sony som driver med.

 

Hva er det som er tøys med det?

 

Eneste som er tøys er jo thklinge. Er absolutt ingenting tøys med å gi folk det de ønsker. Mange er meget fornøyde med en mindre, kaldere ps3. Noe salgstallene også viser, ett reint priskutt ville trolig ikke gitt samme effekt.

Lenke til kommentar

Natal kommer som en ekstra dings du plugger i konsollen og klasker ved TVen. Det blir _ikke_ en ny fysisk boks. Når Natal bundles med konsoller blir det i eska sammen med en konsoll som ser akkurat ut som den du har i dag, med et mulig unntak av farger/dekor.

 

Hva er poenget med at den er mindre? Sliter folk med å få plass i huset til en PS3 fat? 360en har blitt kaldere og CPU/GPU diene har blitt mindre, det har skjedd gjennom, så langt, fire generasjoner 360 hardware. Men poenget med å endre den utseendemessing virker på meg som 100% tøysete, det gir ingenting ekstra og jeg både håper og tror at MS lar være.

Lenke til kommentar
Natal kommer som en ekstra dings du plugger i konsollen og klasker ved TVen. Det blir _ikke_ en ny fysisk boks. Når Natal bundles med konsoller blir det i eska sammen med en konsoll som ser akkurat ut som den du har i dag, med et mulig unntak av farger/dekor.

 

Hva er poenget med at den er mindre? Sliter folk med å få plass i huset til en PS3 fat? 360en har blitt kaldere og CPU/GPU diene har blitt mindre, det har skjedd gjennom, så langt, fire generasjoner 360 hardware. Men poenget med å endre den utseendemessing virker på meg som 100% tøysete, det gir ingenting ekstra og jeg både håper og tror at MS lar være.

 

Men så har jo du en xbox 360, så hvorfor i all verden vil du nekte andre personer en omdesignet xbox 360. Tror du virkelig ikke MS kunne ha solgt en god del flere konsoller om de laget en konsoll som var kaldere og mer stille? Og som kanskje hadde en build kvalitet som tilsier at den kommer til å holde noen år fremover. Er vel bare fanboyen i deg som setter seg på bakbena og "hater" en ting kun fordi sony gjør det og ms ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Natal kommer som en ekstra dings du plugger i konsollen og klasker ved TVen. Det blir _ikke_ en ny fysisk boks. Når Natal bundles med konsoller blir det i eska sammen med en konsoll som ser akkurat ut som den du har i dag, med et mulig unntak av farger/dekor.

 

Hva er poenget med at den er mindre? Sliter folk med å få plass i huset til en PS3 fat? 360en har blitt kaldere og CPU/GPU diene har blitt mindre, det har skjedd gjennom, så langt, fire generasjoner 360 hardware. Men poenget med å endre den utseendemessing virker på meg som 100% tøysete, det gir ingenting ekstra og jeg både håper og tror at MS lar være.

 

Hallo? Selvsagt blir det en ny boks. Hvorfor endret Nintendo Wii fra Gamecube enda det er samme hardware?

 

Natal er NESTE GENERASJON XBOX. Dagen Natal blir lansert vil ikke MS lage "Xbox 360" lenger. Men man vil kunne kjøpe en Natal add on til dagens 360 eiere. Det er den eneste forskjellen fra Nintendo som ikke ga GC eiere muligheten til å oppgradere.

 

Tror ikke folk har helt skjønt dette her. Natal er Xbox 3. Ikke bare en add on for 360 de neste 5 årene.

Lenke til kommentar
Natal kommer som en ekstra dings du plugger i konsollen og klasker ved TVen. Det blir _ikke_ en ny fysisk boks. Når Natal bundles med konsoller blir det i eska sammen med en konsoll som ser akkurat ut som den du har i dag, med et mulig unntak av farger/dekor.

 

Hva er poenget med at den er mindre? Sliter folk med å få plass i huset til en PS3 fat? 360en har blitt kaldere og CPU/GPU diene har blitt mindre, det har skjedd gjennom, så langt, fire generasjoner 360 hardware. Men poenget med å endre den utseendemessing virker på meg som 100% tøysete, det gir ingenting ekstra og jeg både håper og tror at MS lar være.

 

Men så har jo du en xbox 360, så hvorfor i all verden vil du nekte andre personer en omdesignet xbox 360. Tror du virkelig ikke MS kunne ha solgt en god del flere konsoller om de laget en konsoll som var kaldere og mer stille? Og som kanskje hadde en build kvalitet som tilsier at den kommer til å holde noen år fremover. Er vel bare fanboyen i deg som setter seg på bakbena og "hater" en ting kun fordi sony gjør det og ms ikke gjør det.

 

 

De lager jo en konsoll som er kaldere og mer stille! Men den ser lik ut og det er et godt poeng. Den er jo ikke stor, hva er vitsen med å bruke masse millioner på å utvikle et nytt chassis, nytt hovedkort, ny plastboks for å huse det hele, osv. Kanskje de får tynt noen fanboys til å kjøpe en 360 "slim" selv om de allerede eier en "phat", bare fordi den er "ny"? Noen PS3-tullinger gjorde vel det. Men ærlig talt, fanboybriller til siden, det å lage kassen mindre er jo bare tøys, jeg ser ingen fordeler med det.

 

 

 

Hallo? Selvsagt blir det en ny boks. Hvorfor endret Nintendo Wii fra Gamecube enda det er samme hardware?

 

Natal er NESTE GENERASJON XBOX. Dagen Natal blir lansert vil ikke MS lage "Xbox 360" lenger. Men man vil kunne kjøpe en Natal add on til dagens 360 eiere. Det er den eneste forskjellen fra Nintendo som ikke ga GC eiere muligheten til å oppgradere.

 

Tror ikke folk har helt skjønt dette her. Natal er Xbox 3. Ikke bare en add on for 360 de neste 5 årene.

 

 

At Natal er neste gen Xbox er åpenbart. Det er en "addon", men fra lansering blir det standard utstyr på alle nye 360er. Men at de lager en ny kasse har jeg ingen tro på, time will show.

Lenke til kommentar
Hallo? Selvsagt blir det en ny boks. Hvorfor endret Nintendo Wii fra Gamecube enda det er samme hardware?

 

Natal er NESTE GENERASJON XBOX. Dagen Natal blir lansert vil ikke MS lage "Xbox 360" lenger. Men man vil kunne kjøpe en Natal add on til dagens 360 eiere. Det er den eneste forskjellen fra Nintendo som ikke ga GC eiere muligheten til å oppgradere.

 

Tror ikke folk har helt skjønt dette her. Natal er Xbox 3. Ikke bare en add on for 360 de neste 5 årene.

Jeg tror ikke du har helt skjønt at dette enn så lenge er rykter og spekulasjoner. Det er helt greit at du har en sterk tro på dette, men det blir feil å være så bastant og legge det frem som fakta.

Wii skal forøvrig ha høyere klokket CPU og GPU, samt dobbelt så mye minne iforholdt til Gamecube. Wii fikk også et DVD drev som økte medie kapasiteten fra 1,5GB til 8,4GB. Men ja, Nintendo hoppet mer eller mindre over en generasjon. Men Natal er ingen bevis på at Microsoft vil gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Hallo? Selvsagt blir det en ny boks. Hvorfor endret Nintendo Wii fra Gamecube enda det er samme hardware?

 

Natal er NESTE GENERASJON XBOX. Dagen Natal blir lansert vil ikke MS lage "Xbox 360" lenger. Men man vil kunne kjøpe en Natal add on til dagens 360 eiere. Det er den eneste forskjellen fra Nintendo som ikke ga GC eiere muligheten til å oppgradere.

 

Tror ikke folk har helt skjønt dette her. Natal er Xbox 3. Ikke bare en add on for 360 de neste 5 årene.

Jeg tror ikke du har helt skjønt at dette enn så lenge er rykter og spekulasjoner. Det er helt greit at du har en sterk tro på dette, men det blir feil å være så bastant og legge det frem som fakta.

Wii skal forøvrig ha høyere klokket CPU og GPU, samt dobbelt så mye minne iforholdt til Gamecube. Wii fikk også et DVD drev som økte medie kapasiteten fra 1,5GB til 8,4GB. Men ja, Nintendo hoppet mer eller mindre over en generasjon. Men Natal er ingen bevis på at Microsoft vil gjøre det samme.

 

Litt økning av ram er jo bare naturlig pga nytt menysystem osv. Hadde vel også kostet mer å bruke så lite ram som GC hadde i dag.

 

Ellers er Wii/GC omtrent akkurat samme hardware i ny innpakning. Er en grunn for at Wii er den eneste 100% bakoverkompatible maskinen for å si det slik.

 

Kan ikke være helt sikker på at MS vil gjøre akkurat det samme men alt tyder jo på det.

 

Det er også den eneste logiske veien å gå. De kan ikke jo ikke begynne å lage spill til en Natal maskin med høyere specs når de skal virke på alle 360'er også.

 

Så jeg hadde nok turt å vedde det meste jeg har på at MS tar en Nintendo med Natal.

Lenke til kommentar

Hvem sier at spillene også skal virke på dagens Xbox360? Er det så utenkelig at det vil komme egne spill for neste generasjons xbox og natal styringen, mens Xbox360 vil ha sine natal spill. Jeg tror nok Xbox360 vil være relvant på markedet en god stund etter neste xbox blir lansert. Er det logisk mtp hvordan dette vil differensiere multiplattform PC og Xbox utvikling med det enorme hardware gapet som det vil bli. Hva tror du Crytek med CryEngine3 og sine "next gen ready" video klipp sikter til, PC? Jeg tror ikke det, for den er der.

 

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Nei, Natal er IKKE neste generasjons Xbox. Micrsoft har sagt at de ser for seg ti års levetid for Xbox 360. Wikipedia:

 

Project Natal was even mistakenly referred to as a "new Xbox" by Microsoft chief executive officer Steve Ballmer at speech for the Executives' Club of Chicago. When asked if the introduction of Project Natal will extend the time before the next-generation console platform is launched (historically about 5 years between platforms), Microsoft corporate vice president Shane Kim reaffirmed that the company believes that the life cycle of the Xbox 360 will last through 2015 (10 years).

 

 

Kontrollsystemet Natal og medfølgende spill blir nok lansert høsten 2010. Jeg tipper kameraet blir bundlet med dagens maskin i en ny SKU. Kanskje ny innpakning/"branding", men akkurat den samme innmaten hardwaremessig. Hele greia blir relativt billig for å appelere til casuals. Jeg tipper ca. 2500 kr for Xbox 360 Arcade med Natal-kameraet og 2-3 minispill inkludert i pakken.

 

En virkelig ny Xbox 3 med oppgradert hardware tipper jeg lanseres rundt 2012. Ytelsesmessig vil nok den være på nivå med en veldig kraftig spill-PC i dag. Jeg tipper det kommer versjoner både med og uten Natal.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...