Gå til innhold

Er Natal neste generasjon xbox?


Zuccarello

Anbefalte innlegg

Skal vedde ganske mye på at neste generasjons navn blir: XBOX og Playstation

 

altså UTEN noe etter navna.

å kalle xboxen for 720 eller 3 blir for dumt og umoderne.

playstation 4, eh. nei!

 

Det ligger i trenden til f.eks filmer (navn) som blir utgitt i disse tider.

 

Som Rambo?

 

Enig i at det ikke blir noen nye tall. Særlig når forgjengeneren ikke var noen kjempesuksess. PS4 vil jo være som å ta selvmord.

 

Og Nintendo valgte jo heller ikke Gamecube 2.

 

Men å bare kalle de Xbox og Playstation tror jeg heller ikke særlig på, tror både Sony og MS kan ha godt av helt nye navn. Det gikk jo rimelig bra for Nintendo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Natal vil jo selvfølgelig følge med i de aller nyeste 360'ene som kommer ut i butikkene, men på samme måte som du i dag for headsett.

 

Da er vi omtrent enige da. Bare det at MS vil selvsagt putte maskinen inn i et nytt og mindre skall. Og mest sannsynlig endre navnet fra xbox 360 til noe mer innbydende.

 

thklinge mener jo natal vil bare være en add-on som kun selges ved siden av vanlig 360 og at MS ikke vil gjøre noen re-design.

 

 

Natal er en add-on men som jeg skrev for mange innlegg siden, det ligger en Natal-modul i eska til alle nye 360er som selges etter at Natal er lansert. Mulig med en unntak av "Arcade"-bundelen som kanskje blir uten Natal, MS har alltid vært flinke til å gi kunden valgfrihet og det er ikke sikkert alle vil ha Natal.

 

Navnet blir ikke endret. Xbox 360 vil bestå, og boxen blir ikke i et "nytt og mindre skall", fordi det bare er tøys.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Second that.

 

Angående neste gen. så trur jeg playstation muligens må finne på noe nytt. Xbox trur jeg kan beholde fornavnet men bytte det ut med nytt etternavn. 360 var jo en god vri, lyder mye bedre enn Xbox 2. Å bytte hele navne for hver generasjon kan bli dumt i lengden. Samme går for å plusse på noen tall. Windows er et godt eksempel på hvordan man skal gjøre det. Windows XP, Windows vista, windows 95 osv...

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar
Skal vedde ganske mye på at neste generasjons navn blir: XBOX og Playstation

 

altså UTEN noe etter navna.

å kalle xboxen for 720 eller 3 blir for dumt og umoderne.

playstation 4, eh. nei!

 

Det ligger i trenden til f.eks filmer (navn) som blir utgitt i disse tider.

 

Som Rambo?

 

Enig i at det ikke blir noen nye tall. Særlig når forgjengeneren ikke var noen kjempesuksess. PS4 vil jo være som å ta selvmord.

 

Og Nintendo valgte jo heller ikke Gamecube 2.

 

Men å bare kalle de Xbox og Playstation tror jeg heller ikke særlig på, tror både Sony og MS kan ha godt av helt nye navn. Det gikk jo rimelig bra for Nintendo.

 

Haha, sammenlikne konsoller med filmer? Ja, da kan vel de neste konsollene hete XBOX: Rebirth og The Return of the Playstation.

 

Btw Zuccarello, husk at det heter Nintendo Wii, akkurat som det har hett Nintendo Gamecube og Nintendo 64. De har ikke funnet opp noen "helt nye navn."

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Natal vil jo selvfølgelig følge med i de aller nyeste 360'ene som kommer ut i butikkene, men på samme måte som du i dag for headsett.

 

Da er vi omtrent enige da. Bare det at MS vil selvsagt putte maskinen inn i et nytt og mindre skall. Og mest sannsynlig endre navnet fra xbox 360 til noe mer innbydende.

 

thklinge mener jo natal vil bare være en add-on som kun selges ved siden av vanlig 360 og at MS ikke vil gjøre noen re-design.

 

 

Natal er en add-on men som jeg skrev for mange innlegg siden, det ligger en Natal-modul i eska til alle nye 360er som selges etter at Natal er lansert. Mulig med en unntak av "Arcade"-bundelen som kanskje blir uten Natal, MS har alltid vært flinke til å gi kunden valgfrihet og det er ikke sikkert alle vil ha Natal.

 

Navnet blir ikke endret. Xbox 360 vil bestå, og boxen blir ikke i et "nytt og mindre skall", fordi det bare er tøys.

 

Hvordan kan du klare å mene dette? MS vil jo tjene enorme summer bare på frakten av en lettere og mindre konsoll. Sikkert billigere å produsere også. Sony kom jo med PS3 slim etter bare 3 år var det vel. Nintendo pakket Gamecube inn i Wii skall, DS og PSP kommer jo hele tiden i nyere og mindre versjoner.

 

Likevel tror du ikke MS kommer til å gjøre det etter at 360 har vært på markedet i 5 år ved Natal lansering? Haugevis av dagens 360 eiere kommer til å kjøpe den bare pga nytt design også, akkurat som mange kjøpte PS3 på nytt da slim kom ut.

 

Btw Zuccarello, husk at det heter Nintendo Wii, akkurat som det har hett Nintendo Gamecube og Nintendo 64. De har ikke funnet opp noen "helt nye navn."

 

Vel, jeg sier jo ikke at de skal endre navn fra Microsoft... Wii er jo noe helt nytt navn. Man sier jo ikke Microsoft Xbox. De fleste sier jo bare Wii også.

 

Det er mindre viktig hva de kaller maskinen men jeg tror de gjør lurest i å gå vekk fra Xbox navnet da xbox gir for det meste krigsspill konsoll assosiasjoner blant folk.

Lenke til kommentar
Btw Zuccarello, husk at det heter Nintendo Wii, akkurat som det har hett Nintendo Gamecube og Nintendo 64. De har ikke funnet opp noen "helt nye navn."

 

Vel, jeg sier jo ikke at de skal endre navn fra Microsoft... Wii er jo noe helt nytt navn. Man sier jo ikke Microsoft Xbox. De fleste sier jo bare Wii også.

 

Det er mindre viktig hva de kaller maskinen men jeg tror de gjør lurest i å gå vekk fra Xbox navnet da xbox gir for det meste krigsspill konsoll assosiasjoner blant folk.

 

WTF. Jeg sier ikke at Microsoft skal endre navn, men selve KONSOLLEN Nintendo Wii heter Nintendo Wii. Playstation heter ikke egentlig Sony Playstation, den heter bare Playstation. "Wii", "GameCube" og "64" er på en måte Nintendos 6, 4 og 3 (med SNES som 2 og NES som 1). Så altså, du har XBOX 360, Playstation 3 og Nintendo Wii.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Btw Zuccarello, husk at det heter Nintendo Wii, akkurat som det har hett Nintendo Gamecube og Nintendo 64. De har ikke funnet opp noen "helt nye navn."

 

Vel, jeg sier jo ikke at de skal endre navn fra Microsoft... Wii er jo noe helt nytt navn. Man sier jo ikke Microsoft Xbox. De fleste sier jo bare Wii også.

 

Det er mindre viktig hva de kaller maskinen men jeg tror de gjør lurest i å gå vekk fra Xbox navnet da xbox gir for det meste krigsspill konsoll assosiasjoner blant folk.

 

WTF. Jeg sier ikke at Microsoft skal endre navn, men selve KONSOLLEN Nintendo Wii heter Nintendo Wii. Playstation heter ikke egentlig Sony Playstation, den heter bare Playstation. "Wii", "GameCube" og "64" er på en måte Nintendos 6, 4 og 3 (med SNES som 2 og NES som 1). Så altså, du har XBOX 360, Playstation 3 og Nintendo Wii.

 

Eh, blir litt tynt. Wii er jo selvsagt et helt nytt merkenavn. Bare fordi de kanskje bruker Nintendo foran forandrer ikke på det. Er jo mange som bruker Sony foran Playstation også. Betyr ingenting.

 

Poenget er at de ikke kalte Wii Gamecube 2. De ville vekk fra de dårlige assosiasjonene folk hadde til Gamecube og begynne helt på nytt.

Lenke til kommentar
Og du mener Xbox er et dårlig merkenavn da?

 

Ja. "Shooterbox" for de aller fleste. Den blir sett på som en nerdemaskin og har null appell blant kvinner. Ikke akkurat hjulpet av en del støy og verdens største strømklump.

 

Nå som de har avatarer og annet tull på plass som standard, "kult" nytt styresett med Natal,ny og mindre innpakning så er de bare et lite navnebytte vekk fra å appellere til dem også.

 

Trimspill uten behov for badevekt eller kontrollere i hånden? Solgt.

Lenke til kommentar

Blir veldig dumt å ta bort xbox, et merkenavn de har jobbet med i mange år. Nå begynner selv ola dunk å anerkjenne xbox som merkevare, etter årevis i sonyhulene sine (de fleste er jo der enda). Men uansett, microsoft er ikke så dumme at de bytter ut xbox med noe annet..

Endret av husgutt
Lenke til kommentar
Blir veldig dumt å ta bort xbox, et merkenavn de har jobbet med i mange år. Nå begynner selv ola dunk å anerkjenne xbox som merkevare, etter årevis i sonyhulene sine (de fleste er jo der enda). Men uansett, microsoft er ikke så dumme at de bytter ut xbox med noe annet..

 

Vi får se. Jeg er enig i at det kan skape litt bryderier siden det heter jo Xbox Live bl.a. Vet ikke om det skal mye til for å endre til "Natal Live" f.eks. Vil ikke tro det.

 

Xbox Live har jo også et ganske negativt image siden man må betale for det. I alle fall i Europa så tror jeg ikke Xbox Live står særlig sterkt som merkenavn.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noe særlig negativitet rundt navnet XBOX... Eller, jeg har jo selvfølgelig det, men det er et enkelt og velfungerende navn som passer bra til konsollen. Og ingen spillkonsoll har apell hos kvinner, haha. Det er ikke det damene bryr seg mest om når du er ute og sjekker dem opp.

 

Og jeg nevnte det med "Nintendo Wii" fordi "Wii" ikke er et navn som skulle være "helt nytt", Nintendo har alltid gjort dette, det er bare deres måte. De fleste hadde samme assosiasjoner til Wii som med Gamecube, altså folk forventet seg en familievennlig konsoll med mange artige og klassiske Nintendospill. Jeg ser ikke helt hvor du har det fra at de ville begynne helt på nytt siden Gamecube liksom var så dårlig.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke merket noe særlig negativitet rundt navnet XBOX... Eller, jeg har jo selvfølgelig det, men det er et enkelt og velfungerende navn som passer bra til konsollen. Og ingen spillkonsoll har apell hos kvinner, haha. Det er ikke det damene bryr seg mest om når du er ute og sjekker dem opp.

 

Og jeg nevnte det med "Nintendo Wii" fordi "Wii" ikke er et navn som skulle være "helt nytt", Nintendo har alltid gjort dette, det er bare deres måte. De fleste hadde samme assosiasjoner til Wii som med Gamecube, altså folk forventet seg en familievennlig konsoll med mange artige og klassiske Nintendospill. Jeg ser ikke helt hvor du har det fra at de ville begynne helt på nytt siden Gamecube liksom var så dårlig.

 

Både Wii og DS har vel rundt 50% kvinnelige eiere. Ingen andre er i nærheten av det.

Gamecube endte på sisteplass forrige generasjon og gjorde det veldig dårlig særlig mot slutten. Ikke så lurt å fortsette med samme navn på neste konsoll da.

Lenke til kommentar

For det første:

 

Natal blir en addon til Xbox, på samme måte som EyeToy (blant annet) til Playstation.

 

Vi kommer ikke til å få en Xbox Natal til neste år. Den vil fortsatt være xbox 360 med Natal som en addon eller gimmick om du vil. Det vil komme noen spill som fungerer med Natal, men langt, langt fra alle. Er nok ganske mange som ikke er interessert i det.

 

At xboxer vil komme bundlet med Natal er nok ganske sikkert, men tror man også vil ha valget om å ikke ha det.

 

For det andre:

 

Det blir veldig tynt å si at Wii er en gamecube i ny innpakning. vil du si at DS er gameboy advance i ny innpakning?

Gamecube hadde nok problemer av ulike grunner og av samme grunn synker wii salget nå. 3. parts støtten var/er dårlig og de spillene som kommer er sjeldent av god kvalitet. At Nintendo ville satse på et nytt konsept er jo naturlig.

 

Dessuten hadde GC jo den sære platen som var dyrere (?) å produsere enn DVD.

Lenke til kommentar
Det blir veldig tynt å si at Wii er en gamecube i ny innpakning. vil du si at DS er gameboy advance i ny innpakning?

Gamecube hadde nok problemer av ulike grunner og av samme grunn synker wii salget nå. 3. parts støtten var/er dårlig og de spillene som kommer er sjeldent av god kvalitet. At Nintendo ville satse på et nytt konsept er jo naturlig.

Det er naturlig at de ville erstatte GC ja. Det mange har reagert på er at ytelsen/innmaten bare er marginalt bedre enn GC. Man er vant til å forvente mer fra en generasjon til en annen.

Blir feil å sammenligne med DS. Grafikkforskjellen DS kontra GBA er enorm. Det er som N64 vs SNES.

Lenke til kommentar
For det første:

 

Natal blir en addon til Xbox, på samme måte som EyeToy (blant annet) til Playstation.

 

Vi kommer ikke til å få en Xbox Natal til neste år. Den vil fortsatt være xbox 360 med Natal som en addon eller gimmick om du vil. Det vil komme noen spill som fungerer med Natal, men langt, langt fra alle. Er nok ganske mange som ikke er interessert i det.

 

At xboxer vil komme bundlet med Natal er nok ganske sikkert, men tror man også vil ha valget om å ikke ha det.

 

For det andre:

 

Det blir veldig tynt å si at Wii er en gamecube i ny innpakning. vil du si at DS er gameboy advance i ny innpakning?

Gamecube hadde nok problemer av ulike grunner og av samme grunn synker wii salget nå. 3. parts støtten var/er dårlig og de spillene som kommer er sjeldent av god kvalitet. At Nintendo ville satse på et nytt konsept er jo naturlig.

 

Dessuten hadde GC jo den sære platen som var dyrere (?) å produsere enn DVD.

 

Tynt? Wii er GC hardware med litt økning i ram. Resten er akkurat det samme. Og det var en helvetes lur løsning av dem. Og som Kilik sa, nei DS og Gameboy er selvsagt annerledes.

 

Synkende wii salg? Selger uansett dobbelt så mye som PS3 og 360 og det med enorm profitt på hver eneste Wii. De har også bare senket prisen med 50$ siden lansering, mot Sony's 300$ på PS3. Og Sony taper nok fremdeles en god slant på hver eneste PS3 de selger.

 

At de ikke selger like mye som det første året er ikke så rart, det er 50+ millioner Wii solgt allerede. At den fortsatt selger som den gjør er ikke mindre enn utrolig.

 

Den selger vel bedre enn hva selv PS2 gjorde og PS2 var jo nesten enerådende også noe som gjør det enda mer imponerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...