Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Aino


Anbefalte innlegg

Kommentarene mine er bygd på sluttkarakteren, og ikke på bortforklaringer i testen. Men observerer at dere nok en gang ikke har klart å få med dere alle funksjonene på en SE. Kan det hende dere har gått dere bort i Symbian?

Og forøvrig kan jeg begynne med samme herskerteknikk som du prøver deg på. Jeg kan også klippe og lime innhold ut av sin kontekst, slik at du fremstår som en komplett idiot, men jeg synes sånt er å slå under beltestedet, og vil ikke synke så lavt.

Og bare for at du ikke nå skal bli i tvil; nei jeg har ikke lest denne testen, men har lest tilbakemeldinger, og plussene og minusene. Har også lest sluttkommentaren. Og ble da enda mer forbauset over karakteren.

Kan det muligens være at dere har totalt missforstått hele telefonen? At det er en vanlig skyvetelefon, med en ekstra funksjon i media"panelet", og ikke en trykkfølsom mobiltelefon, med begrensinger? Tipper dere hadde forstått det, hadde det dreid seg om en Nokia...

 

Hei Poe! Syntes dette er litt dumt, siden du jo er veldig aktiv til å kommentere også komme med kritikk. Jeg vet ikke hvor bevandret innen den filosofiske verden hva teori rundt analyse, diskusjon og samtale angår, kanskje du vet dette men bare er uenig i det jeg vil trekke frem derifra. Men jeg kan uansett tipse om det, for lesere.

 

Det er noe som heter "den hermeneutiske sirkelen", som går innunder hermeneutikken. Kort oppsummert handler det om at helheten (herunder en tekst/påstand/teori) kun kan forstås utifra helheten. Det betyr at om du fjerner en del, så endres også den helhetlige meningen (den blir forvrengt). Samtidig kan hver del av en tekst også kun forstås utifra helheten som alle deler "pusler sammen" (her kommer bl.a. utsagnet om å "ikke ta ting ut av sammenheng" inn).

 

Jeg er en sterk tilhenger av den hermeneutiske sirkelen. Dine sitater må sees i sammenheng med helheten, samtidig kan forståelse om helheten kun oppnås ved å ta for seg alle deler av helheten (herunder testen).

 

Ellers blir det veldig vanskelig å diskutere og analysere noe, fordi man tar ting ut av sammenheng og/eller kritiserer et helt verk på bakgrunn av bruddstykker. Da blir det veldig mye feil og man blir fort offer for egne antagelser, fremfor fakta og kan også bli lurt av egne stråmenn.

 

Derfor syntes jeg det er en stor fordel å lese hele tester når man skal kommentere dem, ellers så mister kommentaren/analysen mye verdi fordi den er gjort på en måte som strider med hermeneutikken. Men som sagt, det kan være du er uenig med den. Men samtidig ser jeg du kritiserer noen for å ta dine sitater ut av sammenheng, som da blir et lite paradoks fordi det da ser ut som du egentlig er tilhenger av dette.

 

Syntes bare dette er noe å reflektere over for alle og enhver. En bevissthet rundt dette tror jeg både hever kvaliteten og øker verdien på analysen av teksten for hver og en av oss. Det er veldig mange som leser kommentartråder, ofte kan man ha flere hundre lesere for det man publiserer her. Da syntes jeg det jo kunne være en god ide å foreta analysen/kritikken sin i stil med hermeneutikken, det vil si at du primært ikke leser amobil sine tester for deres skyld, men for din egen slik at kritikken som kommer er mest mulig gjort i henhold til de råd filosofene så fint har utarbeidet for oss.

 

Nå trenger du ikke være enig, men jeg håper du ser hvilken nyttverdi det for deg, som kritiker av en tekst, kan ha å lese hele teksten før kritikken presenteres. Det er den vitenskapelige måten å angripe slik fortolkning og tolkning på, så hvorfor ikke tilegne seg den? Ser du det poenget? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg synes dette er veldig greit å ha i bakhodet når man leser kommentarene dine.

 

Kommentarene mine er bygd på sluttkarakteren, og ikke på bortforklaringer i testen. Men observerer at dere nok en gang ikke har klart å få med dere alle funksjonene på en SE. Kan det hende dere har gått dere bort i Symbian?

Og forøvrig kan jeg begynne med samme herskerteknikk som du prøver deg på. Jeg kan også klippe og lime innhold ut av sin kontekst, slik at du fremstår som en komplett idiot, men jeg synes sånt er å slå under beltestedet, og vil ikke synke så lavt.

 

1. Jeg har ikke satt meg så inn i det, men regner med PS3 styringen skjer med hjelp av DLNA funksjonen, den er nevnt i testen. Det er ikke nødvendig å nevne noe i en test som 0,05% av kjøpere av en telefon noensinne kommer til å bruke...

 

2. Jeg ler meg skakk... Det går da ikke an å synke til ett lavere nivå enn du allerede er på... Du er som middelalderens hoffnarrer, ingen tar deg seriøst, men underholdende kan det være av og til... Ros til Audun og resten av Amobil for å holde seg strengt profesjonelle her, mens du dummer deg ut igjen og igjen....

 

Jeg brøt nettopp min egen regel om ikke å mate trollet, men det blir også siste gang, og foreslår IGJEN at alle andre overser poe sine desperate forsøk på oppmerksomhet. Minner meg som en annen bruker skrev veldig om ett barnehagebarn...

Lenke til kommentar
Kommentarene mine er bygd på sluttkarakteren, og ikke på bortforklaringer i testen. Men observerer at dere nok en gang ikke har klart å få med dere alle funksjonene på en SE. Kan det hende dere har gått dere bort i Symbian?

Og forøvrig kan jeg begynne med samme herskerteknikk som du prøver deg på. Jeg kan også klippe og lime innhold ut av sin kontekst, slik at du fremstår som en komplett idiot, men jeg synes sånt er å slå under beltestedet, og vil ikke synke så lavt.

Og bare for at du ikke nå skal bli i tvil; nei jeg har ikke lest denne testen, men har lest tilbakemeldinger, og plussene og minusene. Har også lest sluttkommentaren. Og ble da enda mer forbauset over karakteren.

 

1. Jeg synes det er interessant at du som er først ute til å hakke på alt og alle plutselig tar på deg offerrollen når noen tar seg bryet med å ta til motmæle mot de endeløse påstandende dine.

 

2. Når det gjelder å ta ting ut av sammenheng så vil jeg si som andre har påpekt her, denne tråden omhandler testen av SE Aino, og hvis man ikke har lest testen engang, vel da er det vel nettopp det man gjør.

 

3. Hvis du mener dine egne sitater får deg til å se ut som en komplett idiot, vel, det har vel en sammenheng med hva du faktisk sier her inne da.

Lenke til kommentar
Reagerte på at den ps3-funksjonen der man kan styre ps3 fra mobilen ikke ble nevnt med ett ord i testen. Er det noen spesiell grunn til det?

Er jeg den eneste med ps3 som har lurt på å kjøpe denne mobilen? :hmm:

Ellers en bra test!

 

Du får søke opp nytten ved det programmet. Er relativt tamme greier, og stjeler mye datatrafikk(=kostnad med mindre du har makspris).

Lenke til kommentar
Reagerte på at den ps3-funksjonen der man kan styre ps3 fra mobilen ikke ble nevnt med ett ord i testen. Er det noen spesiell grunn til det?

Er jeg den eneste med ps3 som har lurt på å kjøpe denne mobilen? :hmm:

Ellers en bra test!

 

Du får søke opp nytten ved det programmet. Er relativt tamme greier, og stjeler mye datatrafikk(=kostnad med mindre du har makspris).

 

Ja, vil tro det fort blir dyrt sånn sett. Men en annen ting: Remote play med psp lagger endel, men hva med på denne telefonen? Vil ikke det lagge i mye større grad? Eller har de fått til en løsning der det går mer smertefritt? Det er slike ting det kunne blitt skrevet noen setninger om. Synes jeg da.

Lenke til kommentar
Reagerte på at den ps3-funksjonen der man kan styre ps3 fra mobilen ikke ble nevnt med ett ord i testen. Er det noen spesiell grunn til det?

Er jeg den eneste med ps3 som har lurt på å kjøpe denne mobilen? :hmm:

Ellers en bra test!

 

Du får søke opp nytten ved det programmet. Er relativt tamme greier, og stjeler mye datatrafikk(=kostnad med mindre du har makspris).

 

Ja, vil tro det fort blir dyrt sånn sett. Men en annen ting: Remote play med psp lagger endel, men hva med på denne telefonen? Vil ikke det lagge i mye større grad? Eller har de fått til en løsning der det går mer smertefritt? Det er slike ting det kunne blitt skrevet noen setninger om. Synes jeg da.

 

Utifra info jeg har fra Sony Ericsson-representanter er det buffering på video, så det skal ikke hakke. Men det er nok best på Wifi uansett. Det finnes sikkert youtube-demonstrasjoner!

 

EDIT:

 

Ok, det der ser laggy og shitty ut.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar

tror lag kommer mer av hvor crappy wifien din er..

den er der, som på psp, men alt flyter fint.

videoen rmnzr postet er fra ei eller annen messe, fra noen måneder før telefponen var sluppet..

 

denne videoen viser mye bedre hvordan remote play fungerer

(sorry for at det er en fanklubb video, men den viste mest)

du kan hoppe til ca 2:00 å se hvordan videostreaming er (fra mediaserver ser det ut til)

før det viser han bare noen demo ikoner og en romansk tv tjeneste (axn)

 

Road2hell: DLNA er i bunn å grunn mediaserver, å har ingenting med remote play å gjøre (som er en unik ting for denne telefonen) men med DLNA kan man streame musikk bilder å film fra telefonen til f.eks. ps3 som mediaserver (faktisk kan du f.eks. streame musikk fra telefonen din til ps3 å spille den på anlegget mens du styrer ps3´en via remoteplay (funker kun på samme nettverk selvfølgelig))

Endret av Changis
Lenke til kommentar
Road2hell: DLNA er i bunn å grunn mediaserver, å har ingenting med remote play å gjøre (som er en unik ting for denne telefonen) men med DLNA kan man streame musikk bilder å film fra telefonen til f.eks. ps3 som mediaserver (faktisk kan du f.eks. streame musikk fra telefonen din til ps3 å spille den på anlegget mens du styrer ps3´en via remoteplay (funker kun på samme nettverk selvfølgelig))

 

Takker for oppdateringen :-). Jeg vet hva DLNA er, hadde bare ikke tatt meg bryet med å sette meg inn i denne koblingen mot PS3, men det virker som det er noe som også kan benyttes over mobilnettverk fra telefonen?

Lenke til kommentar
Nå trenger du ikke være enig, men jeg håper du ser hvilken nyttverdi det for deg, som kritiker av en tekst, kan ha å lese hele teksten før kritikken presenteres. Det er den vitenskapelige måten å angripe slik fortolkning og tolkning på, så hvorfor ikke tilegne seg den? Ser du det poenget? :)

 

Du har rett i mye av det du skriver her. Men jeg angriper jo kun deler av testen, og da de delene som går på pluss, minus og sluttkarakter. For å si det på en annen måte, så har jeg ingen interesse av å lese en test, foretatt av en person som kjenner telefonen langt mindre enn jeg selv gjør. Amobil har jo ikke klart å få med seg alle funksjonene da de testet Aino og Satio. Og akkurat det sier meg en ting.

 

Jeg registrerer også at du retter hele innlegget ditt mot meg. Er det jeg som har tatt bruddstykker av sitat, ut fra sin sammenheng, for så å poste dem i en annen tråd, kun for å sette min med debattant i et dårlig lys? Synes egentlig du burde rette dette innlegget mot en viss annen person som er svært aktiv i denne og en annen SE tråd.

Lenke til kommentar
For å si det på en annen måte, så har jeg ingen interesse av å lese en test, foretatt av en person som kjenner telefonen langt mindre enn jeg selv gjør.

Jeg skjønner at du mener Amobil kjenner denne mobilen dårligere enn deg og at du derfor ikke har noen interesse av å lese denne testen. Da blir spørsmålet hvorfor du leser i hvert fall deler av den likevel?

 

Du sa til og med at du hadde sluttet å lese tester på Amobil den 12. november.

Men nå skal det sies, at jeg har sluttet å lese tester på Amobil, og alle jeg kjenner har kommet til samme konklusjon som jeg.

Har du fått et tilbakefall? Synes du det var interessant å lese testen likevel?

Lenke til kommentar
For å si det på en annen måte, så har jeg ingen interesse av å lese en test, foretatt av en person som kjenner telefonen langt mindre enn jeg selv gjør.

Jeg skjønner at du mener Amobil kjenner denne mobilen dårligere enn deg og at du derfor ikke har noen interesse av å lese denne testen. Da blir spørsmålet hvorfor du leser i hvert fall deler av den likevel?

 

Du sa til og med at du hadde sluttet å lese tester på Amobil den 12. november.

Men nå skal det sies, at jeg har sluttet å lese tester på Amobil, og alle jeg kjenner har kommet til samme konklusjon som jeg.

Har du fått et tilbakefall? Synes du det var interessant å lese testen likevel?

 

Heisann.

Hvorfor siterer du innhold tatt ut av sammenheng? Hvis du skal sitere meg på dette, bør du få med deg hele poenget mitt. Slik du fremstiller det, ser det ut til at jeg aldri leser testene. Jeg redegjorde for min holdning lengre ned i tråden, og noe sier meg at du vet det temmelig godt. Men da hadde vel ikke ditt poeng sett så bra ut lengre. Hvordan ville en moderator reagert hvis jeg skulle hentet enkel setninger fra hans innlegg, for så å poste det i en helt annen tråd, der jeg utelater deler av innholdet, slik at det fremstår som noe helt annet enn det egentlig er? Ville det vært brudd på retningslinjene, eller er slik atferd akseptert? La meg iallefall få vite det, slik at jeg kan begynne med det samme som dere holder på med nå.

 

...snip

 

...snap, snute, Poe er ute.

Nå er hele hw-nettverket mobilisert mot meg, så jeg tar min hatt og går.

Synd ikke trollet fulgte denne innskytelsen... Men det er jo ikke første gang det sier noe og gjør noe annet...........

 

Jeg tok min hatt og gikk. Men har nå funnet den frem igjen, og har nå gått tilbake. Hvor skrev jeg at jeg aldri skulle komme tilbake? Og når sa jeg noe og gjorde noe annet? Vær konkret i din kritikk.

Lenke til kommentar
Kanskje der du siterer et sitat fra en annen tråd der jeg proklamerer at jeg har sluttet å lese tester på NokiAmobil? Eller var det kun ment for å drite meg ut, og ikke for å insinuere at jeg har sagt en ting, men gjør en annen ting?

Dette forstår jeg ble for komplisert for deg, så jeg forventer ikke et svar fra deg. Jeg forventer at du vrir diskusjonen over på min person heller enn sak, da det er langt mer behagelig.

 

Vel, det er jo ganske naturlig å anta at du har lest testen, siden du faktisk slakter den. Og at du gjentatte ganger klager på at andre "tar ting ut av sammenheng" blir for dumt når du faktisk selv innrømmer å bygge hele argumentasjonen på det. (Ref; "jeg leser ikke tester men kommenterer på innholdet")

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...