Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Aino


Anbefalte innlegg

Det var interessant å se at det faktisk var en fornuftig diskusjon - som tilogmed hadde med artikkelen å gjøre - her en liten stund.

Men så klarte du bare ikke lengre å holde deg unna, men bare måtte kommentere det at jeg kom tilbake i tråden. Snakk om å kaste stein i glass hus...

Jeg kommenterte at det var en fornuftig diskusjon her en stund - hvis du mener at det er din tilbakekomst som har skyld i at den brått tok slutt så skal ikke jeg være uenig med deg :p

 

At Nokiafansen koser seg nå skjønner jeg, og jeg unner de den lille gleden de har i at NokiAmobil ikke klarer å akseptere at dette er en kongetelefon, da det er temmelig trist det som skjer på Nokia fronten nå om dagen. Og at ikke du skjønner denne telefonen er heller ingen bombe. Hva er handikappet med denne telefonen? Og hva er handikappet med mediaspilleren? Dette er en telefon fullspekket med finesser, og i tillegg har den mobilverdenens mest avanserte mediaspiller. Man må være låst i et forhistorisk S-60 for ikke å klare å se det.

 

Du skjønner ikke så mye, så ikke skryt av deg selv. Aino er kvalitet, men med en moderne vri, som ikke tvinger deg inn i et ulogisk, og tregt UI ala' s-60.

Dette minner mer mer om noe markedsavdelingen til SE kunne lirt av seg på en dårlig dag enn en objektiv vurdering av SE Aino.

 

Jeg tipper du finner minst like mange som mener dette er en kongetelefon, men hva er nytten av å bruke tester fra nettsteder få eller ingen av oss kjenner, som et argument?

Og jeg har sagt det før, og sier det igjen. En terning har ikke desimaler, iallefall ikke de jeg kjenner.

Dette er en kongetelefon, og hadde det stått Nokia på den, hadde den helt sikkert fått en 6-er og anbefalt stempel her på NokiAmobil.

Og du skulle vel kjenne mobil.se? Alle som er interessert i mobiltelefoner kjenner da vel mobil.se? Hvis ikke kan jeg oppfordre deg til å utvide din horisont til å gjelde dette nettstedet også. Men det er et nettsted der de som tester telefoner, ikke vokste opp med en Nokia 3*** i lomma.

Flott at du kan opplyse om hvordan en terning ser ut. Poenget er at ikke alle mener at dette er en kongetelefon, tvert i mot så ligger den gjennomsnittlige vurderingen av Aino på samme nivå som det Amobil mener. Du kan derfor ikke hevde at Amobil=Nokiamobil, at vi favoriserer Nokia osv osv - med mindre du mener at internett konspirerer mot Sony Ericsson da ?

 

Forskjellen er at Amobil aldri har trukket for uferdig FW, og det er nettopp det den blir trukket for i de fleste testene. Den har et trykkfølsomt UI som er tregt, noe SE har sagt blir fikset i neste FW, som vil komme rundt den 20 desember. Satio har jo allerede fått denne oppdateringen, og den er nå en feilfri kongetelefon. Dette var også velkjent når Amobil testet den, men de trakk vel også Satio for dette? Dette er en ny praksis hos Amobil, og de trakk ikke N97 for at den hadde en uferdig FW da de testet den. Vil påstå at den hadde flere bugs og feil enn Satio og Aino til sammen. Så igjen er det en regel for Nokia, og en annen for SE.

Å påstå at Satio er en feilfri kongetelefon er vel å trekke det litt langt selv for en som er over gjennomsnittet glad i SE. Faktisk vil jeg anta at enhver som kommer med en slik påstand om en hvilken som helst high-end telefon ikke vet hva han/hun snakker om. Du kan jo for eksempel prøve å få GSM-dekning på en Telenorlåst Satio :no:

 

Angående terninger og desimaler: Har det slått deg at mange testsider ikke gir terningkast men poeng på en skala, f.eks. fra 1 til 10 (bl.a. Trusted Reviews)? Eller har du ikke tippet så langt?

 

Jeg kan jo opplyse deg om at mobil.se ikke opererer med terninger, men med prosentpoeng. Alt over 80%=toppkarakter. Så kan man også skille mellom topptelefonene. Men der er jo testene bygd på fakta, og ikke følelsene til de som tester telefoner, slik det er her på NokiAmobil.

Og det er ikke jeg som bedriver å regner om poeng til øyne på en terning. Det er en annen forumbruker som har dette som sin store lidenskap...

Det er tydelig at du ikke evner å akseptere at ikke hele verden mener at Aino er en kongetelefon. Isteden begynner du med personangrepene dine igjen og påstår at noen her har det å regne om poeng til øyne som sin store lidenskap.

Den eneste som blir stående igjen med buksene nede av slike uttalelser er dessverre deg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skjønner ikke så mye, så ikke skryt av deg selv. Aino er kvalitet, men med en moderne vri, som ikke tvinger deg inn i et ulogisk, og tregt UI ala' s-60.

 

Aha. Det forklarer hvorfor nesten ingen vil ha Aino.

 

EDIT: Du som skjønner så mye (og det vesentlig mye mer enn meg), hvorfor tar du ikke jobb som mobiltester hos Amobil.no? Jeg mener, du har veldig mye du skulle ha sagt. Hvorfor ikke vise hva du er god for? Og hvis ikke Amobil.no, så en annen plass? Sånn at du får balansert kreftene i universet.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
Å påstå at Satio er en feilfri kongetelefon er vel å trekke det litt langt selv for en som er over gjennomsnittet glad i SE. Faktisk vil jeg anta at enhver som kommer med en slik påstand om en hvilken som helst high-end telefon ikke vet hva han/hun snakker om. Du kan jo for eksempel prøve å få GSM-dekning på en Telenorlåst Satio :no:

 

Du kan dette, fra og med i dag! Oppgraderte alle vi hadde på lager. Fungerer smertefritt, NÅ...

Lenke til kommentar
Hva er handikappet med denne telefonen? Og hva er handikappet med mediaspilleren? Dette er en telefon fullspekket med finesser, og i tillegg har den mobilverdenens mest avanserte mediaspiller.

Handikappet telefon: Telefonen må fysisk åpnes for å gjøre enkle funksjoner som å bla i kontaktliste, ringe samtaler ++. Det er ikke uten grunn at så og si alle andre slidere har navigasjonsknappene på forsiden.

 

Handikappet mediespiller: Ingen 3,5 mm jack, ingen DivX-støtte, lav skjermoppløsning, liten skjerm, ingen FLAC-støtte.

Lenke til kommentar
Vil påstå at den (N97, red.anm.) hadde flere bugs og feil enn Satio og Aino til sammen. Så igjen er det en regel for Nokia, og en annen for SE.

 

Jeg forstår at du vil påstå dette, poe, men hvor henter du det fra? Har du tall som underbygger påstanden din? I min butikk har vi f.eks. fått tilbake flere Aino-telefoner enn N97 og N97 mini til sammen, og førstnevnte er solgt i langt kortere periode...

 

Hvis utsagnet ditt bygger på det man f.eks. leser om på forum og lignende, må du huske at det (i alle fall i Norge) har blitt solgt langt flere N97 enn Aino -- ergo vil antall rapporterte feil mest sannsynlig være høyere i antall, dog kanskje lavere i prosent på denne kontra Aino.

 

Spørsmål 2, også til poe: Hva mener du egentlig om S60? Grunnen til at jeg spør er at du kaller Satio en kongetelefon, mens du på samme tidspunkt mener S60 er tregt, ulogisk og forhistorisk (alt quotet fra siste side i denne diskusjonen). Ser du hvorfor dette kan virke litt motstridende?

 

EDIT: Red.anm :)

Endret av cnil
Lenke til kommentar

Her var det mye tull og usakligheter igjen fra en viss audun. Så mye at jeg ikke gidder kommentere det. Men en kommentar skal han få. Du røper deg når du lirer av deg påstander om telenor låst satio. Så vidt meg bekent, er den ikke oppgradert med siste fw, og en ulåst satio har ingen problemer med dekningen. Men du klarer å påstå at det skulle være noe feil på satio, når det egentlig er fw til telenor som ikke er bra nok. Videre røper du deg angående din kommentar angående SE og Aino. Det er ingen som helst tvil hva du foretrekker, og jeg skjønner mer og mer hvorfor amobil erlik NokiAmobil...Takk for at du demonstrerer mine påstander!

Lenke til kommentar
Her var det mye tull og usakligheter igjen fra en viss audun. Så mye at jeg ikke gidder kommentere det.

Eller kanskje så få at ikke du klarer å peke på en eneste en og isteden ror deg ut på viddene igjen?

 

Videre røper du deg angående din kommentar angående SE og Aino. Det er ingen som helst tvil hva du foretrekker, og jeg skjønner mer og mer hvorfor amobil erlik NokiAmobil...Takk for at du demonstrerer mine påstander!

Hvis en Satio ikke har GSM-dekning, så er det altså en feil på Satio uansett hvem som har skylden. Poenget er at å påstå at Satio er en feilfri kongetelefon er en uttalelse som ikke er korrekt.

 

Videre røper du deg angående din kommentar angående SE og Aino. Det er ingen som helst tvil hva du foretrekker, og jeg skjønner mer og mer hvorfor amobil erlik NokiAmobil...Takk for at du demonstrerer mine påstander!

Og hva konkret røper jeg? Hvor står det noe om hva jeg foretrekker?

Lenke til kommentar

Og her demonstrer du at du forskjellsbehandler mobiltelefoner ett merke. Nokia får ikke trekk for feil på FW, men du er snar med å trekke frem feil på Satio sin Fw, enda det er snakk om en 3. parts fw-versjon, som atpåtil ikke er oppdatert med de siste feilrettingene. Feil som har vært kjent lenge før du publiserte makkverket ditt om Satio. Takk, nok en gang!

Lenke til kommentar
Og her demonstrer du at du forskjellsbehandler mobiltelefoner ett merke. Nokia får ikke trekk for feil på FW, men du er snar med å trekke frem feil på Satio sin Fw, enda det er snakk om en 3. parts fw-versjon, som atpåtil ikke er oppdatert med de siste feilrettingene.

Noen ganger kan man begynne å lure på hva du snakker om. Det ble ikke trukket for bugs i SW i testen av Satio. Kommentaren her var som du vet et svar på din påstand om at Satio var feilfri.

 

Feil som har vært kjent lenge før du publiserte makkverket ditt om Satio. Takk, nok en gang!

Så fint at vi klarer å holde diskusjonen på et saklig nivå.

Lenke til kommentar

Takk poe, for at du underholder meg når jeg sitter hjemme med feber.

 

Jeg tar meg selv i å lure på hvem som har så lite å gjøre i dagligdagen at de har tid til å gå inn for å provosere så mye, bare for the fun of it. Jeg har i alle fall vanskelig for å forestille meg at det finnes en annen forklaring på dine innlegg...

Lenke til kommentar
Angående terninger og desimaler: Har det slått deg at mange testsider ikke gir terningkast men poeng på en skala, f.eks. fra 1 til 10 (bl.a. Trusted Reviews)? Eller har du ikke tippet så langt?

 

Jeg kan jo opplyse deg om at mobil.se ikke opererer med terninger, men med prosentpoeng. Alt over 80%=toppkarakter. Så kan man også skille mellom topptelefonene. Men der er jo testene bygd på fakta, og ikke følelsene til de som tester telefoner, slik det er her på NokiAmobil.

Og det er ikke jeg som bedriver å regner om poeng til øyne på en terning. Det er en annen forumbruker som har dette som sin store lidenskap...

 

Takk for belæringen, men det visste jeg allerede fra før av da jeg er flittig leser av mobil - både nett- og papirutgave.

 

Jeg har store vansker med å se at Amobil baserer sine tester på "følelser". Iallefall ikke mer enn nevnte Mobil. Men derimot tror jeg at dine til tider voldsomme utbrudd og provokasjoner vanskelig kan tilskrives annet enn "følelser". Du er hardcore SE-fan, og som sagt i en annen tråd her inne så oppfatter du selv den minste kritikk av et SE-produkt som en personlig fornærmelse. Akkurat som eple-gutta. Hvis du mener at Amobil ikke baserer sine tester på fakta så får du komme med håndfaste bevis på det og ikke basere alt på "synsing" og følerier.

Lenke til kommentar
Angående terninger og desimaler: Har det slått deg at mange testsider ikke gir terningkast men poeng på en skala, f.eks. fra 1 til 10 (bl.a. Trusted Reviews)? Eller har du ikke tippet så langt?

 

Jeg kan jo opplyse deg om at mobil.se ikke opererer med terninger, men med prosentpoeng. Alt over 80%=toppkarakter. Så kan man også skille mellom topptelefonene. Men der er jo testene bygd på fakta, og ikke følelsene til de som tester telefoner, slik det er her på NokiAmobil.

Og det er ikke jeg som bedriver å regner om poeng til øyne på en terning. Det er en annen forumbruker som har dette som sin store lidenskap...

 

Takk for belæringen, men det visste jeg allerede fra før av da jeg er flittig leser av mobil - både nett- og papirutgave.

 

Jeg har store vansker med å se at Amobil baserer sine tester på "følelser". Iallefall ikke mer enn nevnte Mobil. Men derimot tror jeg at dine til tider voldsomme utbrudd og provokasjoner vanskelig kan tilskrives annet enn "følelser". Du er hardcore SE-fan, og som sagt i en annen tråd her inne så oppfatter du selv den minste kritikk av et SE-produkt som en personlig fornærmelse. Akkurat som eple-gutta. Hvis du mener at Amobil ikke baserer sine tester på fakta så får du komme med håndfaste bevis på det og ikke basere alt på "synsing" og følerier.

 

 

Bevisene er postet flere ganger, men er man hard-core nokia fan, er man blindet fra å se virkeligheten. Nå sier jeg ikke at du er en nokiafan, men her er andre som beviselig er det.

Lenke til kommentar
Bevisene er postet flere ganger, men er man hard-core nokia fan, er man blindet fra å se virkeligheten. Nå sier jeg ikke at du er en nokiafan, men her er andre som beviselig er det.

Hvis det er meg du sikter til så er vel "beviset" at jeg har gitt Sony Ericsson bedre karakterer enn Nokia da? I bakvendtland, der hvor alt går an...

Lenke til kommentar

Edit: feil sitat. Innlegget ment som svar til GenserTror det er andre som er handikappet hvis de ikke klarer å skyve frem tastaturet på telefonen. Slik du fremstiller, skulle liksom dette være unikt for en mobil. Jeg kan opplyse deg om at det er det ikke. Finnes faktisk flere Nokiar også der man må åpne telefonen for å gjøre enkle ting som du beskriver. Så ikke at du var ute og kritiserte de da de ble testet her.Det følger med et oppladbart blåtannhodestt, som estatter din elskede 3,5 mm jack. En bedre løsning, men du gir deg ikke av den grunn, skjønner jeg. Alle format konverteres til telefonens foretrukne format under overføringen til telefonen. En overføring som kan ske via wifi, en ny og genial funksjon som Nokiamobil selvfølgelig ikke vektlegger da det ikke er en nokiafunkson.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Er det meg du mener å sitere...?

 

Joda, er med på at det finnes klapp-telefoner man må åpne for å bruke, men vis gjerne til en Nokia-slider som ikke kan gjøre elementære funksjoner uten å åpne slideren. Min erfaring med de fleste slidere på markedet er at man kan gjøre alt unntatt text/tall-input med slideren åpen.

 

Men er det ikke på tide å gi seg snart, nå..?

Endret av genser
Lenke til kommentar
Bevisene er postet flere ganger, men er man hard-core nokia fan, er man blindet fra å se virkeligheten. Nå sier jeg ikke at du er en nokiafan, men her er andre som beviselig er det.

Hvis det er meg du sikter til så er vel "beviset" at jeg har gitt Sony Ericsson bedre karakterer enn Nokia da? I bakvendtland, der hvor alt går an...

 

 

Følte du deg truffet? Nei innlegget var i hovedak myntet på andre, men nå er det også myntet på deg.Hva skulle det bety at du i snitt har gitt se bedre karakter? Skulle det bevise noe som helst?

Lenke til kommentar

Poe.. Du har ikke lagt frem ett eneste bevis.. Du kaller det kanskje ett bevis, men det er bare en påstand.. Nå mener du nok at jeg er en nokia fanboy siden jeg ikke ser bevisene dine.. Men som du kanskje har merket har ikke en eneste person omtrent gått frem og sagt at han/hun er enig med deg.. Så absolutt alle må jo være Nokia fanboys? eller kanskje noen er så beskjedne at de ikke tør si meningen si på nettet gjemt bak ett nick? Ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Er det meg du mener å sitere...?

 

Joda, er med på at det finnes klapp-telefoner man må åpne for å bruke, men vis gjerne til en Nokia-slider som ikke kan gjøre elementære funksjoner uten å åpne slideren. Min erfaring med de fleste slidere på markedet er at man kan gjøre alt unntatt text/tall-input med slideren åpen.

 

Men er det ikke på tide å gi seg snart, nå..?

 

 

Jeg klarer ikke å se det store problemet med å åpne telefonen for å bruke den. Akkurat som jeg ikke ser det store problemet med at navigasjonstasten på n97 sitter på tastaturet slik at man må skyve den opp for å navigere. Tror heller det er du som burde gi deg da dine argument ikke holder vann.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...