Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Aino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BUrde kanskje gitt et pluss for docking?

 

Slettes ikke sikkert Amobil skjønte hva den dingsen var. Tipper de heller ikke skjønte at det fulgte med blåtann hodesett. Tipper de ikke har fått med seg at dette hodesettet lades i samme docking stasjon som telefonen lades i. Tipper iallefall at de ikke har fått med seg at radioen fungerer med dette hodesettet. Tipper kvaliteten på denne testen er under enhver kritikk. Ser jo at de ikke har fått med seg at man kan "parre" denne telefonen med PS3, noe jeg trodde alle visste, da dette ofte blir omtalt som playstation mobilen.

Lenke til kommentar
Heisann.

Hvorfor siterer du innhold tatt ut av sammenheng? Hvis du skal sitere meg på dette, bør du få med deg hele poenget mitt. Slik du fremstiller det, ser det ut til at jeg aldri leser testene. Jeg redegjorde for min holdning lengre ned i tråden, og noe sier meg at du vet det temmelig godt. Men da hadde vel ikke ditt poeng sett så bra ut lengre. Hvordan ville en moderator reagert hvis jeg skulle hentet enkel setninger fra hans innlegg, for så å poste det i en helt annen tråd, der jeg utelater deler av innholdet, slik at det fremstår som noe helt annet enn det egentlig er? Ville det vært brudd på retningslinjene, eller er slik atferd akseptert? La meg iallefall få vite det, slik at jeg kan begynne med det samme som dere holder på med nå.

Interessant at du reagerer så veldig hver gang du blir sitert. Hvis det du skriver ikke tåler å bli sitert, så la heller vær å skrive det. Litt merkelig å begynne å si at innholdet i enkelte av dine poster "ikke gjelder" fordi du har påstått noe annet i en senere post.

 

Jeg tok min hatt og gikk. Men har nå funnet den frem igjen, og har nå gått tilbake. Hvor skrev jeg at jeg aldri skulle komme tilbake? Og når sa jeg noe og gjorde noe annet? Vær konkret i din kritikk.

Igjen et eksempel på at påstandene dine tydeligvis bare gjelder til du finner det for godt å trekke dem tilbake.

 

 

Det var interessant å se at det faktisk var en fornuftig diskusjon - som tilogmed hadde med artikkelen å gjøre - her en liten stund.

Lenke til kommentar
Slettes ikke sikkert Amobil skjønte hva den dingsen var. Tipper de heller ikke skjønte at det fulgte med blåtann hodesett. Tipper de ikke har fått med seg at dette hodesettet lades i samme docking stasjon som telefonen lades i. Tipper iallefall at de ikke har fått med seg at radioen fungerer med dette hodesettet. Tipper kvaliteten på denne testen er under enhver kritikk. Ser jo at de ikke har fått med seg at man kan "parre" denne telefonen med PS3, noe jeg trodde alle visste, da dette ofte blir omtalt som playstation mobilen.

 

Jeg tipper det er en fordel å lese testene før man diskuterer dem. Jeg tipper at ikke hele verden er konspirert mot Sony Ericsson. Jeg tipper at innlegg av denne typen kun egner seg til å få folk til å trekke på smilebåndet. Jeg tipper at innlegget over er basert på tipping og ikke fakta.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Det var interessant å se at det faktisk var en fornuftig diskusjon - som tilogmed hadde med artikkelen å gjøre - her en liten stund.

 

Men så klarte du bare ikke lengre å holde deg unna, men bare måtte kommentere det at jeg kom tilbake i tråden. Snakk om å kaste stein i glass hus...

Lenke til kommentar
Jeg tok min hatt og gikk. Men har nå funnet den frem igjen, og har nå gått tilbake. Hvor skrev jeg at jeg aldri skulle komme tilbake? Og når sa jeg noe og gjorde noe annet? Vær konkret i din kritikk.

 

Igjen et eksempel på at påstandene dine tydeligvis bare gjelder til du finner det for godt å trekke dem tilbake.

 

 

Med to bastante og kategoriske unntak: a) poe's oppfatning av en "korrupt" redaksjon og b) Sony Ericssons mobiler er ufeilbarlige og er alltid kvalifisert til terningkast 6. Minst. :!:

Lenke til kommentar
Nå skal jeg være forsiktig med hva jeg skriver, men man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem. Hvor står det at jeg har lest denne testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

Det står ingen steder. Hvor har jeg påstått at du har lest testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

 

 

 

Kanskje der du siterer et sitat fra en annen tråd der jeg proklamerer at jeg har sluttet å lese tester på NokiAmobil? Eller var det kun ment for å drite meg ut, og ikke for å insinuere at jeg har sagt en ting, men gjør en annen ting?

Dette forstår jeg ble for komplisert for deg, så jeg forventer ikke et svar fra deg. Jeg forventer at du vrir diskusjonen over på min person heller enn sak, da det er langt mer behagelig.

Hvis du mener jeg har påstått noe sted her på Amobil eller på www generelt at du har lest testen vår av Sony Ericsson Aino, så vil jeg gjerne ha en link på det. Men, som vi vet, fakta kan være vanskelig.

 

Det er iallfall komplisert at verden ikke er svart-hvit skjønner jeg.

 

Du skriver altså først man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem før du antyder at jeg vrir diskusjonen over på person.

 

Godt skrevet og konkludert. Noen forumbrukere/debattanter kan man desverre ikke ta seriøst.

 

Etter å ha leste Aino testen og selv prøvd den syntes jeg det blir veldig riktig med en "4"

Lenke til kommentar

Har selv hatt aino noen mnd nå, etter å ha hatt htc hero før det.

Valgte aino fordi jeg ønsket en tlf som er enklere å skrive sms på farta med enn heroen. Kan si jeg fikk mer goder med på kjøpet :D Sammenliknet med hero er jeg veldig fornøyd med aino, selv om den har litt igjen å gå før den er helt perfekt. Største forskjellen er lyden! Hører mye på musikk og har nå kuttet ut ipoden fordi lyden på aino er fantastisk god :) For et "utrent" øre vel og merke. På heroen gikk det ikke å høre på musikk pga helt forferdelig lyd...!

Bildene fra hero ble så dårlige at de ikke en gang kunne brukes i mms, unntatt ved ekstremt gode lysforhold. Med aino er det ikke noe problem lenger :D

 

Så jeg ville ikke anbefalt å titte på htc hero hvis man liker musikk og et kamera som funker...da er aino MYE bedre :D

Lenke til kommentar
Har selv hatt aino noen mnd nå, etter å ha hatt htc hero før det.

Valgte aino fordi jeg ønsket en tlf som er enklere å skrive sms på farta med enn heroen. Kan si jeg fikk mer goder med på kjøpet :D Sammenliknet med hero er jeg veldig fornøyd med aino, selv om den har litt igjen å gå før den er helt perfekt. Største forskjellen er lyden! Hører mye på musikk og har nå kuttet ut ipoden fordi lyden på aino er fantastisk god :) For et "utrent" øre vel og merke. På heroen gikk det ikke å høre på musikk pga helt forferdelig lyd...!

Bildene fra hero ble så dårlige at de ikke en gang kunne brukes i mms, unntatt ved ekstremt gode lysforhold. Med aino er det ikke noe problem lenger :D

 

Så jeg ville ikke anbefalt å titte på htc hero hvis man liker musikk og et kamera som funker...da er aino MYE bedre :D

 

Skjønner at du er litt ukritisk til kvalitet, men det er rett som du sier. Kamera uten noen form for lys er som fisk uten sykkel.

Lenke til kommentar
4 til en mobil som er en kombinasjon av en handikappet telefon og en handikappet mediespiller? Høres mye ut spør du meg. :)

 

At Nokiafansen koser seg nå skjønner jeg, og jeg unner de den lille gleden de har i at NokiAmobil ikke klarer å akseptere at dette er en kongetelefon, da det er temmelig trist det som skjer på Nokia fronten nå om dagen. Og at ikke du skjønner denne telefonen er heller ingen bombe. Hva er handikappet med denne telefonen? Og hva er handikappet med mediaspilleren? Dette er en telefon fullspekket med finesser, og i tillegg har den mobilverdenens mest avanserte mediaspiller. Man må være låst i et forhistorisk S-60 for ikke å klare å se det.

Lenke til kommentar
4 til en mobil som er en kombinasjon av en handikappet telefon og en handikappet mediespiller? Høres mye ut spør du meg. :)

 

At Nokiafansen koser seg nå skjønner jeg, og jeg unner de den lille gleden de har i at NokiAmobil ikke klarer å akseptere at dette er en kongetelefon, da det er temmelig trist det som skjer på Nokia fronten nå om dagen. Og at ikke du skjønner denne telefonen er heller ingen bombe. Hva er handikappet med denne telefonen? Og hva er handikappet med mediaspilleren? Dette er en telefon fullspekket med finesser, og i tillegg har den mobilverdenens mest avanserte mediaspiller. Man må være låst i et forhistorisk S-60 for ikke å klare å se det.

 

Det er vell bare mobilen.no som mener dette er en kongetelefon.. Og en mobil.se eller hva du skrev.

 

Jeg legger igjen ut listen over en drøss med teste sider, fanboy eller ei.. Denne fortjener tydeligvis ikke noe klar 5er eller 6er..

PhoneArena 7/10 aka 4.2 av 6

Cnet.co.uk 6.5/10 aka 3.9 av 6

Mobilechoiceuk 4/5 aka 4.8 av 6

Techradar 3/5 aka 3.6 av 6

Knowyourmobile 3/5 aka 3.6 av 6

PCadvisor.co.uk 3,5/5 aka 3.6 av 6

Electicpig.co.uk 4/5 aka 4.8 av 6

mobile-phones-uk.org.uk 4/5 aka 4.8 av 6

CNET Asia 8/10 aka 4.8 av 6

Stuff.tv 3/5 aka 3.6 av 6

testfreaks.com 8.1/10 aka 4.86 av 6

Lenke til kommentar
4 til en mobil som er en kombinasjon av en handikappet telefon og en handikappet mediespiller? Høres mye ut spør du meg. :)

 

At Nokiafansen koser seg nå skjønner jeg, og jeg unner de den lille gleden de har i at NokiAmobil ikke klarer å akseptere at dette er en kongetelefon, da det er temmelig trist det som skjer på Nokia fronten nå om dagen. Og at ikke du skjønner denne telefonen er heller ingen bombe. Hva er handikappet med denne telefonen? Og hva er handikappet med mediaspilleren? Dette er en telefon fullspekket med finesser, og i tillegg har den mobilverdenens mest avanserte mediaspiller. Man må være låst i et forhistorisk S-60 for ikke å klare å se det.

 

Det er vell bare mobilen.no som mener dette er en kongetelefon.. Og en mobil.se eller hva du skrev.

 

 

 

 

 

Jeg tipper du finner minst like mange som mener dette er en kongetelefon, men hva er nytten av å bruke tester fra nettsteder få eller ingen av oss kjenner, som et argument?

Og jeg har sagt det før, og sier det igjen. En terning har ikke desimaler, iallefall ikke de jeg kjenner.

Dette er en kongetelefon, og hadde det stått Nokia på den, hadde den helt sikkert fått en 6-er og anbefalt stempel her på NokiAmobil.

Og du skulle vel kjenne mobil.se? Alle som er interessert i mobiltelefoner kjenner da vel mobil.se? Hvis ikke kan jeg oppfordre deg til å utvide din horisont til å gjelde dette nettstedet også. Men det er et nettsted der de som tester telefoner, ikke vokste opp med en Nokia 3*** i lomma.

Lenke til kommentar
4 til en mobil som er en kombinasjon av en handikappet telefon og en handikappet mediespiller? Høres mye ut spør du meg. :)

 

At Nokiafansen koser seg nå skjønner jeg, og jeg unner de den lille gleden de har i at NokiAmobil ikke klarer å akseptere at dette er en kongetelefon, da det er temmelig trist det som skjer på Nokia fronten nå om dagen. Og at ikke du skjønner denne telefonen er heller ingen bombe. Hva er handikappet med denne telefonen? Og hva er handikappet med mediaspilleren? Dette er en telefon fullspekket med finesser, og i tillegg har den mobilverdenens mest avanserte mediaspiller. Man må være låst i et forhistorisk S-60 for ikke å klare å se det.

 

Det er vell bare mobilen.no som mener dette er en kongetelefon.. Og en mobil.se eller hva du skrev.

 

 

 

 

 

Jeg tipper du finner minst like mange som mener dette er en kongetelefon, men hva er nytten av å bruke tester fra nettsteder få eller ingen av oss kjenner, som et argument?

Og jeg har sagt det før, og sier det igjen. En terning har ikke desimaler, iallefall ikke de jeg kjenner.

Dette er en kongetelefon, og hadde det stått Nokia på den, hadde den helt sikkert fått en 6-er og anbefalt stempel her på NokiAmobil.

Og du skulle vel kjenne mobil.se? Alle som er interessert i mobiltelefoner kjenner da vel mobil.se? Hvis ikke kan jeg oppfordre deg til å utvide din horisont til å gjelde dette nettstedet også. Men det er et nettsted der de som tester telefoner, ikke vokste opp med en Nokia 3*** i lomma.

 

Jeg tror ikke du finner 11(12stk inkl. amobil) tester som gir karakter 5 eller 6.. maks 5-6stk.. men det kan hende jeg tar feil der..

 

Poenget er bare at amobil ikke skiller seg ikke ut i forhold til de fleste av testene du finner som første alternativer på google.. Og så lenge de ikke skiller seg voldsomt ut, så er det ikke noe særlig grunn og påstå at de gjør noe galt..

 

Hadde alle gitt 5 og 6 også kommer det en testside og gir 4, så ser man jo fort at det er noe merkelig..

Lenke til kommentar

Forskjellen er at Amobil aldri har trukket for uferdig FW, og det er nettopp det den blir trukket for i de fleste testene. Den har et trykkfølsomt UI som er tregt, noe SE har sagt blir fikset i neste FW, som vil komme rundt den 20 desember. Satio har jo allerede fått denne oppdateringen, og den er nå en feilfri kongetelefon. Dette var også velkjent når Amobil testet den, men de trakk vel også Satio for dette? Dette er en ny praksis hos Amobil, og de trakk ikke N97 for at den hadde en uferdig FW da de testet den. Vil påstå at den hadde flere bugs og feil enn Satio og Aino til sammen. Så igjen er det en regel for Nokia, og en annen for SE.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Jeg tipper du finner minst like mange som mener dette er en kongetelefon, men hva er nytten av å bruke tester fra nettsteder få eller ingen av oss kjenner, som et argument?

Og jeg har sagt det før, og sier det igjen. En terning har ikke desimaler, iallefall ikke de jeg kjenner.

Dette er en kongetelefon, og hadde det stått Nokia på den, hadde den helt sikkert fått en 6-er og anbefalt stempel her på NokiAmobil.

Og du skulle vel kjenne mobil.se? Alle som er interessert i mobiltelefoner kjenner da vel mobil.se? Hvis ikke kan jeg oppfordre deg til å utvide din horisont til å gjelde dette nettstedet også. Men det er et nettsted der de som tester telefoner, ikke vokste opp med en Nokia 3*** i lomma.

 

Ok. Du mener det er en "kongetelefon". Mange mener det ikke. Og det uten å si at det på noen som helst måte er noen dårlig telefon. Jeg tipper (siden det er det visse personer til stadighet gjør her inne) at man gir karakterer basert på produktet som er på markedet og ikke hvordan det kanskje blir om noen uker/måneder etter en eventuell oppdatering.

 

Angående terninger og desimaler: Har det slått deg at mange testsider ikke gir terningkast men poeng på en skala, f.eks. fra 1 til 10 (bl.a. Trusted Reviews)? Eller har du ikke tippet så langt?

Lenke til kommentar
Angående terninger og desimaler: Har det slått deg at mange testsider ikke gir terningkast men poeng på en skala, f.eks. fra 1 til 10 (bl.a. Trusted Reviews)? Eller har du ikke tippet så langt?

 

Jeg kan jo opplyse deg om at mobil.se ikke opererer med terninger, men med prosentpoeng. Alt over 80%=toppkarakter. Så kan man også skille mellom topptelefonene. Men der er jo testene bygd på fakta, og ikke følelsene til de som tester telefoner, slik det er her på NokiAmobil.

Og det er ikke jeg som bedriver å regner om poeng til øyne på en terning. Det er en annen forumbruker som har dette som sin store lidenskap...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...