Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Ser det er mye uenighet om Balotelli. Jeg tror helt ærlig at han kunne blitt en superstjerne i Arsenal. Hans største problem i Milan er at det er italiensk fotball. De spiller destruktivt, kjedelig og temposvakt - noe som gjør at han ofte blir stående alene på topp og vente.

 

Ja, han kan virke lat og bedagelig, men jeg tror at med et vanvittig bevegelig Arsenal (noe dere er), så kan han virkelig komme til rette. Da kan han få slippe ut alt det geniale som bor i han siden medspillere vil være i bevegelse hele tiden. Hvis det er en klubb i England Balotelli ville storspilt i, tror jeg at det er Arsenal!

 

Om Wenger klarer å temme han tror jeg derimot ikke, så det er alltid litt gambling. Det vil bli røde kort, han vil gjøre usportslige ting - men han vil også score vanvittig mange mål. Så kan man spørre seg selv om man elsker eller hater hans (iskalde) personlighet. Jeg hadde nok elsket den hvis han var i United, akkurat som jeg hatet den når han var i City.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Debuchy kan ikke måle seg med Aurier. NEI TAKK.

 

Ehm, jo? Eneste Aurier er bedre på er å slå innlegg, og Debuchy er langt stødigere defensivt. Utifra det jeg lille jeg har sett og det jeg har hørt om han er den defensive posisjoneringen til Aurier ganske dårlig. Debuchy er et trygt kjøp ettersom han har bevist at han er mer en god nok for PL. Han er også en fin alder om vi skal satse på Jenkinson eller Bellerin i fremtiden, som åpenbart er planen til Wenger om han henter Debuchy.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere og flere melder at vi har lagt inn bud på Sanchez, men at Barcelona ikke har svart på budet enda. Liverpool og United er visstnok interesserte, men ikke noe bud enda. Meldes også at Sanchez sitt førstevalg er å bli i Barca, men er åpen for å flytte på seg dersom det kommer et interresant tilbud.

 

Begynner så smått å tro at det kan være noe i det, men er redd for at andre lag kan finne på å legge inn et bud i siste time.

Lenke til kommentar

Det er definitivt noe i det. Og ryktene sier at Sanchez førstevalg er å bli værende i Barca, og andrevalget er Arsenal. Slik som med Ozil da førstevalget var å bli værende i RM, men andrevalget var Arsenal. Men Barca har tenkt til å selge han i følge ryktene.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke like snålt spør du meg. Isco var akkurat handlet inn og i tillegg endret Carlo Ancelotti formasjon. Begge disse tingene var med på å drive Özil ut på venstre kant (Der de har Maria, Ronaldo og Bale). Det ville bli lite spilletid på han (noe det har blitt på Isco), så jeg kan skjønne hvorfor Özil ville dra. Han ble ofret for en endring i formasjon og system.

 

Sanchez er derfor litt annerledes. Han kan spille høyre ving (ekstremt bra), spiss (ekstremt bra) og en hengende spiss (ikke helt 10er) ganske ok. I tillegg har ikke Barcelona noen andre som kan true hans plass, han er en av de beste spillerne på dagens Barcelona. Rart hele greia. Kanskje det ikke funker mellom han og den nye manageren, ikke vet jeg - men hele greia er litt rar.

 

 

Edit: Blandet venstre og høyre...

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Angående de litt tidligere innleggene over her: Stusser litt når folk påpeker at Debuchy er stødigere enn Aurier defensivt. Er det en ting man kan utsette på Debuchy så er det nettopp det defensive. Han er rimelig ræva der. God offensivt, men utifra det jeg har sett av Aurier kontra Debuchy så er det sistnevnte som er en underlegen spiller.

Lenke til kommentar

Fyren spiller for et lag som er rimelig ræva. Så det at han vinner en god del hodedueller og har mye interceptions er ikke nødvendigvis en indikator når de ofte blir presset mye bakover i banen. Han har også mange taklinger, men igjen så vet man at når man spiller for lag som er underlegne at det ofte blir mange "last ditch tackles".

 

Debuchy er en god høyreback, men jeg syntes ikke han er eksepsjonell eller en fantastisk back. Syntes han som Coleman ofte henger etter og lever veldig på kanten og oppveier sin defensive "frailty" ved å ha meget gode offensive bidrag.

Lenke til kommentar

Nå blir det jo en trade-off da. Hva er det vi ønsker og hvor mye vil vi betale? Husk at vi har et sterkt begrenset budsjett og mesteparten går nok til spiss/kant. Får vi Debuchy til rundt 10m så vil jeg si det er et bedre alternativ enn en "world class" back til 20-25 (hvem skulle det være?). Jeg synes Debuchy er et godt alternativ i bunn og grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...