Gå til innhold

24-tråden (opprinnelig for sesong 8.)


Anbefalte innlegg

Slutten overrasket meg fordi jeg uheldigvis klarte å såvidt lese en spoiler som avslørte at Jack døde. Jeg trodde han faktisk skulle ende sine dager i den sandynga.

 

Ble som jeg trodde mer eller mindre. Han overlevde, og det trengs jo siden det skal lages en film. Filmen skal vare i 2 timer cirka, det skal ikke foregå i to vanlige timer, men over en hel dag. Grunnen til det er fordi den skal følge Jack mens han reiser litt i Europa og da nytter det ikke med 2 vanlige timer (det er ikke blitt sagt offisielt ennå så vidt jeg vet). Filmen skal finne sted i Praha (Tjekkia). Jeg tror familien til Jack blir innblandet en del, men ikke så mye som enkelte her inne virker å tro.

 

Min favoritt TV-serie noensinne, og min favorittkarakter i hvilken som helst film eller serie er slutt og fy faen det er kjipt akkurat nå. Tror ikke serien hadde klart å prestere på et slikt nivå over to sesonger til (ikke uten lang pause og mye tid til skriving for manusforfatterne i hvert fall), så da er det greit at den slutter. Elsket de siste 5 minuttene av episode 24, og resten var også meget bra. Kommer aldri til å glemme det blikket Jack ga Chloe på slutten der. Satan så trist. Klarer ikke å vente til filmen kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

Alt i alt en skuffende slutt. Sesong 9 kunne blitt intens, om det ble atomkrig mellom IRK, Russland og USA. Trist å se at Sukarov og Logan fortsatt går på to bein. Har alltid ment at åpne slutter suger.

Perfekt slutt:

Sukarov og Logan blir skutt. Dalia Hassan ødelgger minnekortet og takker Jack for innsatsen. Allison blir sittende, og har en finger med i spillet til at ulike personer blir satt fri fra fengsel og fraktet til x. IRK bomber Russland sønder og sammen, begge landene blir liggende i ruiner. Tony fikser et helikopter, og de klarer å fly til x. Den siste halvtimen blir brukt rundt et bord. Minner og hendelser visualiseres, til slutt blir det delt ut en siste skål til Bill Buchanan og alle andre som har gått bort.

 

Eventuelt sitter Jack for seg selv etter endt massakre og sier blabla, What are you gonna do with your life?

 

Har sett to episoder av Lost, håper det får meg til å tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Trist å se at [...] Logan fortsatt går på to bein.

Akkurat dette kan bli vanskelig. Som legen (?) sa, er det stor sannsynlighet for at Logan pådro seg alvorlig hjerneskade. Han skjøt seg jo i hodet!

Kan bli vanskelig / ikke umulig. Hadde uansett foretrekt død, noe som burde leses greit ut av setningen.

 

 

IRK, som jo egentlig er Iran, hadde jo aldri klart å bombe Russland sønder og sammen, Tony hadde aldri blitt frifunnet og Allison kan umulig bli sittende. Så da er jo slutten din egentlig ganske ubrukelig.

En atombombe hadde vært nok til å tilfredsstille meg. Tony kunne rømt fra fengselet. Allison kunne blitt sittende om minnekortet aldri fikk se verden. Og slutten min ganske brukbar igjen. Om du liker Jack så betyr det at du ser blindt igjennom mye surrealisme. Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Sterkt å se slutten på en slik serie... Og selv om det er litt kjedelig, så liker jeg at Jack overlevde. Så mørkt ut der en stund.. Hadde jeg ikke visst at det kommer en film hadde det vært virkelig trist de siste minuttene!

 

Blir though rart å se 24-filmen når de ikke tar hensyn til tiden minutt for minutt slik som vanlig.

Lenke til kommentar

De siste episodene har vært ekstremt intense... Veldig godt fornøyd med denne sessongen av 24. Ser at mange ikke synes noe særlig om slutten, men den var etter min mening den beste måten å gjøre det på. Jack kunne jo ikke blitt skutt, det hadde vært for trist.

Lenke til kommentar

Mykje meiningar her, er vel litt einig med dei som meiner avslutninga var middelmådig. Den var veldig fin, men alt dei la opp til, spesielt i episode 22 og 23 gjorde at eg vart litt småskuffa. Var på ein måte kult at Chloe måtte skyte Jack, og på eit vis godt at han ikkje døydde, men skulle likt å sett kula i hovudet på Suvarov. At Logan faila på sjølvmord er jo patetisk, det var igrunn berre teit. Vel, ser fram til filmen! Sjølv om eg hadde håpt dei ville ha enda det no. Digga at dei telde ned til 00:00:00 i slutten.

Lenke til kommentar

Trist dag, savner det å glede seg til flere episoder av 24 hver uke fra nå av. Uff. :(

 

Og ja, har tenkt på det igjen og slutten var egentlig ikke noe dårlig. Forventet bare noe sykt, men det er vel bedre på dennne måte anyway. Ville ihvertfall ikke at Jack skulle dø, så sånn sett er jeg veldig fornøyd.

 

Og ja Jefe, det blikket Jack hadde mot slutten der med Chloe på telefonen. Perfect. Favorittserie noensinne, favorittkarakter noeeeeeensine. CLASS.

Lenke til kommentar

Er litt enig med Stoop kid, jeg hadde også håpet på mere action i de to siste episodene. Litt dumt at Jack var skadet i mesteparten av den siste episoden, men den hadde jo riktignok spenning i massevis likevel. Synes vel også at forfatterne fikk rundet av historien på en ganske grei måte, selv om det jo var litt kjedelig at det måtte ende med at Taylor innrømmet hele greia selv. Men det var vel videoen til Jack som fikk henne til å ombestemme seg, så Jack og Chloes arbeid var ikke bortkastet.

 

Jeg er ikke særlig overrasket over at Jack overlever og er på frifot, men blir nødt til å leve i skjul...

 

Kjedelig å tenke på at det er slutt, men jeg synes det er greit å gi seg på topp, de siste sesongene har vært litt variable.

Lenke til kommentar

En atombombe hadde vært nok til å tilfredsstille meg. Tony kunne rømt fra fengselet. Allison kunne blitt sittende om minnekortet aldri fikk se verden. Og slutten min ganske brukbar igjen. Om du liker Jack så betyr det at du ser blindt igjennom mye surrealisme.

 

En atombombe skulle plutselig dukke opp fra ingensteds? Tony skulle tilfeldigvis vært fengslet i nærheten av Manhattan, rømt fra fengselet og av en eller annen grunn blandet seg opp i hendelsene, alt på to timer? Og at Taylor faktisk lot prinsippene ta overhånd til slutt passer karakteren perfekt slik vi så henne i sesong 7, hvor hun fengslet sin egen datter når hun kunne feid det under teppet. Greit at 24 ikke opererer i spesielt realistiske rammer, men din sesongavslutning har veldig lite med historien i sesong 8 å gjøre.

 

Skuffande, dersom planen var å avslutte serien slik burde den ha slutta med sesong 4.

 

Men da hadde vi ikke fått sesong 5, som er min favorittsesong uansett serie. Slik jeg ser det var det 3 måter å slutte serien på: I fengsel, i graven eller på rømmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

En atombombe hadde vært nok til å tilfredsstille meg. Tony kunne rømt fra fengselet. Allison kunne blitt sittende om minnekortet aldri fikk se verden. Og slutten min ganske brukbar igjen. Om du liker Jack så betyr det at du ser blindt igjennom mye surrealisme.

 

En atombombe skulle plutselig dukke opp fra ingensteds? Tony skulle tilfeldigvis vært fengslet i nærheten av Manhattan, rømt fra fengselet og av en eller annen grunn blandet seg opp i hendelsene, alt på to timer? Og at Taylor faktisk lot prinsippene ta overhånd til slutt passer karakteren perfekt slik vi så henne i sesong 7, hvor hun fengslet sin egen datter når hun kunne feid det under teppet. Greit at 24 ikke opererer i spesielt realistiske rammer, men din sesongavslutning har veldig lite med historien i sesong 8 å gjøre.

Det har allerede kommet en atombombe fra "ingensteds" denne sesongen. Atombomba var forresten et godt grunnlag for s9. Det måtte ikke ta to timer, men han kunne jobbet med det en stund uten at vi fikk vite om det. Om Allison selv mente at dette var for "the greater good". Lite med historien i s8 ja, men dette var serieavslutningen. Siden du kverulerer, si deg enig i at siste episode kunne innehold mer Jack og mindre av Logan/avtalen blir underskrevet.

Lenke til kommentar

Jeg kverulerer ikke, jeg påpeker tåpeligheten i manusavslutningen din. Disse kjernefysiske stavene som utgjorde den forrige skitne bomben kom ikke fra ingensteds, men var en sentral del av samarbeidet mellom de muslimske ekstremistene og Russland. Skulle plutselig President Suvarov hatt en ny atombombe i kofferten med til USA? For hvilken forskrudd grunn? Det ville jo ikke hatt noen som helst sammenheng med historien som har blitt fortalt siden Renee Walkers død.

 

Og om Jack kunne hatt mer tid i finalen? Tja, kanskje det, men akkurat her og nå ser jeg ikke helt hvordan de skulle skrevet det inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3WCARsT

Så er det helt avgjort at dette er den siste sesongen? :(

Og er det sikkert at det kommer noen film?

 

Uansett, om dette skal bli den siste sesongen så kunne den ikke endt bedre!

Lenke til kommentar

Så er det helt avgjort at dette er den siste sesongen? :(

Korrekt. Jeg husker nyheten rundt slutten av sesong 5 om at Kiefer Sutherland ville skrive under for tre nye sesonger, og at sesong 8 skulle bli den siste.

 

Og er det sikkert at det kommer noen film?

Ryktene sier så, men om det har blitt bekreftet (som i "ja, vi lager film") av noen er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...