Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Jeg mener helt klart at Klopp må hente en solid forsterkning sentralt på midten, samt selge rester etter Rodgers han ikke kan bruke i sitt system.

 

Med Klopp ser mann konturer av en kommende toppspiss i Origi. Men det bør hentes inn enda en spiss også.

 

Mulig utfall i sommer:

 

Salg: Benteke, Lucas, Mignolet.

 

Inn: Gündogan, Ter Stegen, + 1 toppspiss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Mange ryker som svirrer nå om at klubben har lagt inn bud på Vermaelen. Det er jo i så fall som backup, og han havner nok som nummer tre eller fire i køen. En ting er sikkert, og det er at midtstopper nå er det som skriker mest.

 

Lovren - Har vært god. Soleklart førstevalg. Klopp har gjort underverker for Lovren.

Sakho - Ute, antagelig i lang tid - kanskje for alltid.

Skrtel - Har slitt veldig etter skaden. Kanskje på vei ut?

Matip - På vei inn, og har vært bunnsolid i Bundesliga denne sesongen, skal man tro analytikerne. Har ikke sett mye på han selv.

Toure - På vei ut, ville jeg tro. Mulig han får en sesong til som 3/4-valg?

(Lucas) - Har klart seg bra som stopper de gangene han har spilt der denne sesongen. God til å lese spillet, takle og posisjonere seg. Ikke så god i duellspill på høye baller.

 

Så neste sesong ville jeg tro at Lovren og Matip er førstevalg. Sakho, Toure og kanskje Skrtel er mest sannsynlig ferdige - kanskje vi beholder en av de to sistnevnte som backup. Jeg vil ha en god stopper til å rullere på - bedre enn Vermaelen.

 

Siden Klopp kom til klubben har jo ryktene om Subotic også vært helt der fremme. Han får lite spilletid under Tuchel i Dortmund. Hvis Klopp får han opp igjen på toppnivå kan det være et godt alternativ. Har også lest rykter de siste dagene om Marc Bartra i Barcelona. Med Vermaelen som mest sannsynlig er ferdig i Barca uansett, og Pique og Mascherano som begge drar på åra, ser jeg ikke helt at de vil selge Bartra - om enn bare for å ha han som backup. Det virker ikke som han er god nok for Barca, men er vel ok som backup der. Kan være et godt kjøp, om prisen som er ryktet stemmer (10-12m pund). Han er fortsatt bare 25 - ung alder for en stopper.

 

 

Mignolet er ikke god nok. Toppnivået er bra, men det er for ustabilt. Selv med Klopp og det som virker å ha gitt en selvtillitsboost mener jeg ikke Simon er der oppe. Han vil være en meget habil backup, og det håper jeg han blir. Rykter svirrer om Ter Stegen, om Leno, om Mandanda og flere. Jeg håper vi får inn en ny toppkeeper. Det gir forsvaret mer ro til å gjøre sin jobb enda bedre.

 

 

Etter stopper- og keeperplass vil jeg ha inn en på midten som så mange andre. Et beist som gjør jobben Lucas gjør - bare bedre. Klubben har hentet inn Marko Grujic, som måler over 190 cm. Han er - såvidt jeg har lest - mer en B2B-spiller enn en all-out defensiv midt. Jeg vet ikke hvilken rolle han er tiltenkt, og han er fortsatt bare 20, så det er vel tvilsomt om han går rett inn i laget. På midten har vi også Can og Henderson - et par jeg tror kan bli veldig gode som indreløpere/B2B. Ingen av dem er helt beast nok til å ta den største defensive jobben. Hvis de får et beist av et anker bak får de mer frihet, og det tror jeg kan bli gull. Vi har også Kevin Stewart i ankerrollen som har viste gode takter de gangene han har fått sjansen. Samtidig er jeg fortsatt i tvil om han er spilleren til å gjøre denne jobben. Chirivella er annen som får mye skryt i denne rollen på U-21. Jeg vil ha inn en med erfaring på toppnivå.

 

Ellers i forsvaret kan det være lurt med en bedre venstreback. Moreno har tatt noen steg denne sesongen, særlig defensivt. Jeg tror likevel ikke han er smart nok i den defensive jobben. For å være ærlig tror jeg han passer best som vingback i en 3/5-backslinje. Jonas Hector er et alternativ som har vært linket litt - som alle andre up-and-coming spillere i Bundesliga....

 

 

Offensivt føler jeg ikke at vi trenger å gjøre veldig mye. Det bor en god spiss i Origi, som jeg tror Klopp er rette mannen til å få ut. I tillegg får vi Ings tilbake snart, en spiller som antagelig passer bedre i Klopps spillestil enn noen annen. Ings har aldri spilt under Klopp (han ble vel skadet på den første treningen med Klopp), så det blir spennende å se. I tillegg har man Sturridge, som for første gang på lange tider har vært skadefri i mer enn 2,5 time. Offensivt på midten har vi kvalitet i våre to brasilianere. Firmino tror jeg vi får enda mer ut av etter en pre-season med Klopp. De kampene der samspillet mellom Coutinho og Firmino har gått smurt har vært blant våre beste denne sesongen. I tillegg har vi Lallana som har vært strålende den siste tida. Jeg er også spent på hva Klopp kan gjøre med Markovic - for de som husker han... Jeg har ikke fulgt med på hvordan han har spilt denne sesongen i Tyrkia. Jeg syns han tidvis viste gode takter under Rodgers, selv om han har mange steg å gå før han har spilt seg inn på Liverpool. Blir nok bedre i rollen han liker å spille, i stedet for å spille vingback som han gjorde mye under BR.

 

 

Generelt sett mener jeg at troppen vi har nå har noen åpenbare hull. Situasjonen rundt Sakho må avklares, men mest sannsynlig er han ute i lang tid. Det gjør at vi plutselig trenger enda en stopper. Keeperplass håper jeg vi finner noe nytt. En venstreback hadde ikke vært feil. På midten trenger vi en ryddegutt, da alternativene enten ikke er gode nok (Lucas) eller er for glad i å pushe frem og egentlig ikke passer i rollen (Can og Henderson).

Generelt kan man også nå si at troppen er forholdsvis ung, vi mangler spillerne med rutine. Der har vi vel kun Milner av "den eldre garde" i klubben jeg ser for meg får spille mye. Lucas og Toure - særlig Toure - tror jeg har vært viktige spillere denne sesongen, av banen.

Vi mangler også en stjerne som kan gjøre det utroligste med ingenting. Det hadde vi i Suarez. Jeg tror det er lenge, lenge til vi får se en spiller som dominerer så mye som Suarez gjorde. Coutinho har noen øyeblikk med pur magi, men ikke på samme måte og ikke like ofte. Dette er mindre viktig under Klopp. Klopp bygger kollektiv, og lener seg ikke på enkeltmannsprestasjoner. Andreplassen i 13/14 skyldes ene og alene Suarez og en skadefri Sturridge.

 

"Neste sesong" har på mange måter blitt Liverpools slagord, særlig andre klubber liker å bruke uttrykket i samme setning som Liverpool. På mange måter passer det veldig bra. Klubben har i mange år satset ungt. Ta en potensiell startellever neste sesong, og se på alderne til spillerne (dagens alder):

 

Mignolet (28)

Clyne (25) - Matip (24) - Lovren (26) - Moreno (23)

Henderson (25) - Can (22)

Lallana (27) - Firmino (24) - Coutinho (23)

Origi (21)

 

Benk: Ings (23), Markovic (22), Ward (22), Milner (30), Skrtel (31), Sturridge (26), Grujic (20)

 

Har hørt flere "eksperter" og tidligere fotballspillere som sier at et lag bør/må ha noen med rutine. Det er det nok mye sannhet i. Et par-tre spillere som er 28-30 er ikke dumt. Det kan godt hende vi henter inn noen i sommer som går inn i startoppstillingen og som har noen flere år bak seg. Dette er nok noe av grunnen til at "Neste år" har blitt det uttrykket det har blitt. Vi har alltid unge spillere med masse potensiale. Det er vel og bra, men vi må ha noen med erfaringen også - selv om klubbledelsens filosofi ikke tilsier at det skjer.

 

Dette ble et langt innlegg, lenger enn jeg hadde "planlagt" da jeg startet.

TLDR: Vil ha en keeper, en defensiv midtbanespiller, en stopper og muligens en venstreback. Gjerne noen litt "eldre" og mer erfarne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mange ryker som svirrer nå om at klubben har lagt inn bud på Vermaelen. Det er jo i så fall som backup, og han havner nok som nummer tre eller fire i køen. En ting er sikkert, og det er at midtstopper nå er det som skriker mest.

 

---

 

Dette ble et langt innlegg, lenger enn jeg hadde "planlagt" da jeg startet.

TLDR: Vil ha en keeper, en defensiv midtbanespiller, en stopper og muligens en venstreback. Gjerne noen litt "eldre" og mer erfarne.

Veldig enig med deg. Defensiv midtbane er viktigst, og nå dessverre også en stopper mtp Sakho (var egentlig jævlig i den posisjonen med tanke på Matip). Venstreback ja, trenger en som kan konkurrere med Moreno. Keeper må også absolutt forsterkes.

 

Offensivt ser det bra ut, og føler ikke behovet for spiss, med mindre for eksempel Sturridge selges (som forsåvidt ikke hadde gjort meg så altfor mye). Men er ikke nødvendigvis mot en offensiv spiller, om det dukker opp noe som virkelig er kvalitet.

 

Så med Grujic og Matip inn, så bør det i tillegg komme defensiv midtbane, keeper, venstreback og stopper (i prioritert rekkefølge). Og muligens en offensiv spiller også. Synes nesten det blir litt mange inn selv, men det er på en måte litt behov for det

 

EDIT: Basert på Toure sin gode match i dag, så sier jeg egentlig at man droppe å kjøpe inn en stopper utover Matip. Heller gi Toure en ny kontrakt på 1-2 år. Slik jeg ser det er Lovren solid. Toure ser absolutt ikke verst ut, mens jeg heller ikke er en av de som hater på Skrtel. Om Matip er god, og Toure og Skrtel holder sånn noenlunde nivået, så ser det bra ut. Med Gomez i tillegg, så er egentlig dekningen god.

Endret av Shi
Lenke til kommentar

 

 

Mignolet (28) Marc-André ter Stegen (24)

 

Clyne (25) - Matip (24) - Lovren (26) - Moreno (23)

 

Götze (23) - Firmino (24) - Henderson (25) - Coutinho (23)

Sturridge (26) - Origi (21)

 

Benk: Ings (23), Lallana (27), Ward (22), Milner (30), Skrtel (31), Can (22), Grujic (20)

 

Ønsket å forbedre denne litt. Lenge leve 4-4-2  :closedeyes:

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

 

 

 

Mignolet (28) Marc-André ter Stegen (24)

 

Clyne (25) - Matip (24) - Lovren (26) - Moreno (23)

 

Götze (23) - Firmino (24) - Henderson (25) - Coutinho (23)

Sturridge (26) - Origi (21)

 

Benk: Ings (23), Lallana (27), Ward (22), Milner (30), Skrtel (31), Can (22), Grujic (20)

 

Ønsket å forbedre denne litt. Lenge leve 4-4-2  :closedeyes:

 

 

Vanvittig ubalansert oppstilling det der da. Götze, Firmino og Coutinho som 3 av 4 midtbanespillere? Henderson er ikke akkurat så veldig defensiv av seg heller.

Lenke til kommentar

Götze passer ikke i Liverpool laget. Heller en MC eller DMC enn enda en AMx... AMx har vel Liverpool nok av? Origi er også AML i tillegg til Cautinho. Firminho er vel AML/AMC. Samme med Llana og Markovic er AMR/MR og James Milner som MC/MR. Götze er såvidt jeg vet ikke ARM. AMC/AML trengs iallefall ikke.

 

Sadio Manè fra Southampton er jo mer interessant. Bedre med f.eks Oxlaid-Chamberlaini da. Og eventuelt James Ward-Prowse.

 

Men viktigst er alikevel forsvaret og keeper. Ter Stegen hadde vært et solid kjøp og Hummels.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...