Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk mener at det er helt greit at Coutinho bommer på 2-3 alene med keeper, argument blir at hans jobb er ikke å score. på den andre siden mener andre motsatt, at slike egenskaper er viktig, selv for en DM.

 

Viser vel bare hvor vanskelig det er å bygge opp et lag der alle fans blir fornøyde.

 

Nå må du lese hva jeg skriver da, jeg sier ikke at avslutninger er blant de viktigste egenskapene til en DM. Du er ikke alene om å bli frustrert over Coutinhos dårlige avslutninger, men når du mener at han burde selges pga dårlige avslutningsegenskaper, og at Sturridge burde spille i stedet for han (de spiller ikke i samme posisjon!), så viser det at du har en manglende forståelse for rollefordeling. Du har også hevdet at Sturridge blir brukt på kant når han spiller sammen med Suarez, i går så vi nok en gang at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Angrepsspillet vårt var helt katastrofe i den perioden Coutinho var borte. Selv om han har vært i ganske dårlig form etter at han kom tilbake, så er han uvurderlig i oppbyggingsfasen av angrepet. Det virker som om han er inne i en litt ond sirkel for tiden, med mange dårlige skudd og pasninger, som han skal kompensere for ved å prøve seg på flere håpløse skudd. Han er nok tilbake i form om ikke lenge, og da vil han forhåpentligvis lære seg at han er en som skal assistere, og gi seg med de håpløst veike langskuddene sine.

Lenke til kommentar

Rodgers har rettet sin interesse mot Portos Fernando og Jorginho i Serie A.

Noen som kan si noe om disse spillerne?

 

Det er alltid spennende med nye spillere, men jeg mener Liverpool trenger en spydspiss mer enn en sentral midtbane. Sturridge og Suarez kan benyttes som spiss, men også som vinger og hengende spisser, hvertfall Suarez. Tenk om vi kunne hentet Diego Costa eller Lukaku. Med Coutinho og Sterling i tillegg, så tror jeg edelt metall er i sikte.

Lenke til kommentar

BR forsøkte å hente Costa i sommer. Da takket han nei, og signerte i stedet en ny kontrakt med AM. Dessuten har storspillet hans gjort at vi er helt uaktuelle i konkurranse med de største klubbene. Jeg er for øvrig ikke enig i at vi har behov for en spiss, jeg er mer interessert i back, kantspiller og en forsterkning på midtbanen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig at Costa vil være en "umulig" signering nå. Når det gjelder midtbanen, så har vi mange å ta av. Kvaliteten på utvalget er derimot en diskusjon å ta. Personlig hadde jeg mistet litt troen på Henderson, men han er den som har imponert meg mest. Gerrard er en selvfølge. Lucas er ofte en man ikke legger mye merke til, men en viktig brikke for å balansere laget. Lucas er litt temposvak, men pasningsspillet hans har komt seg. Allen er en spiller som er mest stallfyll, og grei å rullere med for en sliten Gerrard innimellom.

Men en klassesignering på midtbanen hadde gjort seg.

 

 

Dersom 10 er verdensklasse, og 1 er motsatt ville jeg rangert slik.

 

Gerrard- 9

Henderson-7

Lucas- 6

Allen- 5

 

Hva med å selge Allen som er en 5'er og få inn en minimum 8'er?

 

 

Angrepet er jo bra, men litt dårlig dekning.

 

Suarez- 10

Sturridge-8

Coutinho-8

Sterling-7

Aspas-5

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var vi nok mer enige. Dessverre er jeg redd for at Gerrard ikke fortjener 9, det er ikke like mye trøkk i han lengre. Kanskje han vil passe bedre i den dypere rollen han har fått, samt at vi henger med i toppen forhåpentligvis vil gi han en vitamininnsprøytning. Å bytte ut Allen med en midtbanespiller av høy klasse tror jeg vi ville tjent mye på. For øyeblikket har vi kun SAS som klarer å avslutte (Gerrard har ikke komme til mange sjanser utenom dødballer), så en midtbanespiller klarer å avslutte ville ikke være å forakte.

Lenke til kommentar

Det at du rangerer Aspas og Allen like høyt synes jeg er veldig rart. Synes Allen er myyye bedre en Aspas og viktigere for laget/stallen. Sett heller Aspas til en 3/4.

 

Dessuten vil jeg si Gerrard er en 7 at best. Han har veldig mange feilpass og blir tatt fra ballen utrolig lett. Tror om hans kvaliteter var iboende hos any other så hadde han vært ute av ellveren. Dog er han kaptein og lagets store hærfører.

 

Ang kjøp/salg så kunne jeg gjerne tenkt meg en ny midtbanespiller inn, men uten å selge noen.

Lenke til kommentar

Med Coutinho/Sterling som vingbacker?

Hadde blitt morsomt. Tapt alle kampene 4-7 men vi hadde fått mye mål

For å slenge ut crazy ideas, hva med denne;

 

PSG gir oss Lavezzi, Pastore, Veratti og £30M. De får Suarez.

 

Da kan vi hente inn en back, Salah, ny spiss backup, samt ha cash 2 spend.

 

First lineup:

Henderson - Veratti - Gerrard

Coutinho

Lavezzi - Sturridge

 

Second lineup:

Allen - Lucas - Pastore

Sterling - (ny?) - Salah

 

Vi gir fra oss verdens beste spiller men får en fra hyllen rett under, samt kan hente inn 4-5 spillere som klart styrker troppen. Må si at troppen hadde hatt godt av det.

Lenke til kommentar

Det kunne blitt noe slikt. 5-2-3-2

 

 

Diego Costa. Sturridge

 

Coutinho Suarez. Sterling

 

Henderson. Gerrard

 

Sakho. Toure. Skrtel

 

Mignolet

 

Hehe, det laget der hadde neppe gjort det særlig godt. Skal man spille med tre bak så må de bak der være relativt solide, i alle fall vingbacker/vinger med gode defensive kvaliteter.

 

Toure og Skrtel kommer heller aldri til å spille fast for et lag som vinner PL igjen. Toure har vel muligens gjort det før, men han er litt overrated av noen Liverpool-supportere etter en overraske grei start i den røde drakta.

 

Forsvaret er nok den lagdelen Liverpool først bør se på å forsterke. Skrtel er for min del en vandrende katastrofe. Bare flaks at han ikke har fått flere straffer imot denne sesongen. Agger er god, men mye skadet, mens Sakho ser ut til å være en bra signering. At Cissokho spiller en del for Liverpool, sier også noe om et backproblem, i alle fall når Enrique er ute med skade. Bør også forsterkes. Lucas er god på sitt beste når han er der som en kriger i litt større kamper, men han er litt for treg og begrenset med ball til å spille fast for et lag som har ambisjoner om å blande seg inn i tittelkampen etter hvert. Tror også Rodgers ser dette, og kommer til å kjøpe der i sommer. Henderson har tatt overraskende steg i det siste. Jeg var en av de som var sjeleglad han endte i Liverpool, og ikke i United den gang, og kalt han en flopp siden. Ser ut at jeg kanskje må spise i meg de ordene. Gerrard er ikke like ekstrem som han en gang var. Han er fortsatt viktig for laget, men spørsmålet er hvor lenge han klarer å holde nivået oppe, og om han ikke kan bli et problem etter hvert, da det å droppe han ikke er en enkel sak.

 

En del lovende i Liverpool-stallen, og ting begynner å falle litt på plass, dessverre. Dyktig jobb Rodgers har gjort sålangt, det må sies. Skrtel, Aspas, Alberto, Allen og Cissokho er spillere som bør byttes ut med litt mer kvalitet. Godt for dere at sistnevte kun er på lån, heldige Valencia, hehe..

Lenke til kommentar

For å slenge ut crazy ideas, hva med denne;

PSG gir oss Lavezzi, Pastore, Veratti og £30M. De får Suarez.

Da kan vi hente inn en back, Salah, ny spiss backup, samt ha cash 2 spend.

First lineup:

Henderson - Veratti - Gerrard

Coutinho

Lavezzi - Sturridge

Second lineup:

Allen - Lucas - Pastore

Sterling - (ny?) - Salah

Vi gir fra oss verdens beste spiller men får en fra hyllen rett under, samt kan hente inn 4-5 spillere som klart styrker troppen. Må si at troppen hadde hatt godt av det.

Har du glemt hvordan det gikk med Tottenham etter Bale salget? ;)

Var det ikkje litt mange i forsvar der? :mellow:

Jo det var det,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...