Gå til innhold

Neivel?


Pezzonovante

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi hadde to personer i klassen vår som tok andre året i USA. En av de gikk inn i klassen vår igjen (tredje) da hun kom tilbake, mens han andre gikk inn i klassen under.

 

Hva som var forskjellen vet jeg ikke, men begge deler skal, som du ser, være mulig. Jeg anbefaler kameraten din å høre med skolens rådgiver.

Lenke til kommentar

Hei, jeg var i akkura samme situasjon, fikk noen fag men ikke alle.

 

Det jeg fikk ordnet etter mange mailer og mange besøk hos rektor av min far, var at jeg fikk noen fag godkjent (engelsk, journalistikk etc, de jeg hadde i USA), mens resten ville jeg ta enten som privatisk eller som ekstra fag på skolen i løpet av tredje klasse.

 

Å gå andre klasse om igjen virket ikke veldig lovende for meg. Det var kjempehardt men gikk jo bra, hadde 4 eksamener til høsten og hadde 3 eller 4 til sommerens mens jeg tok samfunnsfag som ekstra fag på skolen (hadde ikke timer men leste og gjorde alle prøve og innleveringer osv og fikk vanlig karakter sånn sett)

 

:) Bare ta kontakt om jeg kan gi mer info

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe pm ;)

 

men vet at det er noen rare regler angående dette, så dere må snakke med skolen i Norge uansett. Tror det er sånn at de kan gi han skoleplass for tredjeklasse med en klausul om at han må ta alle fagene han mangler innen han er ferdig i tredleklasse elns. Ergo han kan ikke begynne i tredje og planlegge å ta fagene han mangler om et par år når han orker.

 

Er ikke bombesikker på dette, da det var veldig mange regler og tøys vi måtte sette oss inn i da jeg gjorde dette, og i det store og det hele var det eneste viktige for meg at det var mulig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...