Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

BDSM - Hint, tips og erfaringer


Lindoniel

Anbefalte innlegg

Jeg har så lenge jeg kan huske følt at det å binde noen eller å bli bundet var spennende. Har prøvd litt lett bondage med kjærester, men synes det blir mest latter av å prøve slikt sammen med noen man gjerne har vert sammen med lenge. Jeg er ingen god skuespiller, har vel heller ikke vert sammen med noen som er det.

Lurer på hvilke erfaringer dere har, er bondage og bdsm mest spennende med en partner man kjenner godt, eller med noen fremmede?

 

Dette varierer jo fra person til person, egentlig. Hvis vi antar at størsteparten av BDSMere ikke er så veldig forskjellige fra folk flest egentlig, så vil nok de fleste si at det er best med en partner man har kjent lenge.

 

Anonymous poster hash: 09b49...5ea

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hvor raskt i ett forhold kan man ta opp fetisjer/BDSM interesse? Skal man kalle det for hva det er eller kamuflere det? Spørre, eller snike det gradvis inn?

 

Det spørs nok litt på hvor viktig BDSM er for deg! Om dette er noe du "ikke kan leve uten" så vil jeg nok råde deg til å ta det opp så tidlig som mulig, om hun/han er helt "fy æsj og hadet", så har du ikke tapt så mye tid. Om hun/han er "hey, dette kan bli gøy!", så voila tid spart.

 

Evt om hun/han er "nøytral", så kan man enten gjøre litt her og der, evt kanskje tidlig finne ut om man kan leke med andre om BDSM innenfor gitte grenser dere setter sammen.

 

Men om BDSM er bare ett krydder man kan plukke frem en gang iblant og da ofte "soft bdsm" varianten, så avgjør om BDSM biten eller den du er interessert i er mest viktig å ta videre i ditt liv.

 

Det er ikke noe direkte fasitsvar her dessverre, dette er noe du må selv avgjøre. Men husk at om du forteller det, så er det ingen vei tilbake, da er katta ute av sekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor raskt i ett forhold kan man ta opp fetisjer/BDSM interesse? Skal man kalle det for hva det er eller kamuflere det? Spørre, eller snike det gradvis inn?

 

Det kommer jo også an på i hvor stor grad din interesse avviker i fra normen i samfunnet.

 

Hvis du lekent henter fram silkeskjerfet og isbitene i beste Christian Grey-stil er det langt større sjanse for at hun vil være med på det enn om du foreslår å kle henne i en tettsittende gummidress, lenke henne fast i kjelleren og spyle henne med hageslangen.

 

Ellers er jeg enig i alt Zimon sier.

 

Anonymous poster hash: 09b49...5ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Greit nok at BDSM er en grei fellesbetegnelse, men som flere her nevner fins det jo "soft" og mer hardcore BDSM, det er jo ikke én ting man kan gjøre. Vil tro de aller fleste har prøvd BDSM i en eller annen form, kan jo være så enkelt som å holde partnerens hender fast eller bite i leppen (slik jeg ser det). Må ikke ha heavy duty tau og skinn og håndjern.

Som med alt annet man vil introdusere til noen er det vel lurt å begynne i det helt små og så ta det litt og litt, kanskje vil partneren selv sette fortgang i prosessen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Straff, eller "straff"?

 

Straff er noe som en ikke skal ønske seg, det skal være såpass "jævlig" at man faktisk ikke ønsker å oppleve det.

 

"straff" er mer som en aktivitet i en lek som kan "betegnes" som straff, men som subben innerst inne ønsker å oppleve.

 

Hva som oppleves som det ene eller andre er forskjellig fra person til person. Så det er bare å bli bedre kjent med seg selv og den man leker sammen med og så kommunisere sammen.

 

Men du har de klassiske spanking, hvor "lett/middels" kan være "straff", men hard spanking kan være straff. Ellers så har du skammekrok. Nektes tilgang til tv, mobil, datamaskin i kortere eller lengre periode. Det å gå med butplugg i seg i en god stund. Orgasme"tortur". Kile"tortur".

 

Men så kan man også være kreativ, som f.eks strø litt riskorn på gulvet (evt lag en plate med ramme rundt) og la den underdanige sitte på kne på riskornene i en gitt tid. Så kan det hende at hun/han må plukke opp ett og ett riskorn med spisepinner, pinsett eller noe. Den Dominante overvåker selvsagt.

 

Den som skal straffes kan kanskje bli sendt ut i skogen for å plukke bjørkeris som skal gjøres til en god kvast, så blir vedkommede riset med det. Snakk om å lage ris til egen bak. ;)

 

Så hvor hardt man ønsker å straffe/"straffe" avhenger av så mange faktorer. Håper at dette gir noen tips som du kan få bygget videre på.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Man kan både være Dominant og Sadist, eller bare en av tingene om gangen også. Ergo, en person kan bli seksuelt opphisset av å Dominere noen, men ikke av å gi smerte. En annen kan få opphisselse av å gi smerte, men ikke å Dominere. Men begge to delene kan ofte gli litt over hverandre, særlig som Sadist så vil man også indirekte dominere noen når man bestemmer å gi smerte og vedkommende må ta imot. ;)

 

Bi-BDSM, den var litt ny! ;) Man velger selv hva innen sex, fetish, BDSM man liker og ikke liker, så lenge alle involverte parter er med på leken frivillig og det ikke blir permanente psykiske og fysiske skader så er det bare å forme sin egen BDSM stil og kjøre på! :D

 

Chastity til kvinner så anbefaler jeg fulle belter fra følgende produsenter : Neosteel, My-Steel eller Carrar Design (de to første er tyske og den siste er fra belgia). Alle tre lager custom byggede belter i stål, så det er viktig å sørge for korrekt måling av hun som skal ha det på, eller evt reise ned å besøke dem for måling. Disse koster litt, men er state of the art!

 

Ellers så har du selvsagt "kina produserte" belter som også lar seg justere litt, de fungerer greit nok i kortere tidsperioder som regel, ergo alt fra noen timer til noen få dager, men de 3 som jeg nevnte over skal man kunne ha på 365 24/7, men må tas av for inspeksjon og hygiene rengjøring av og til (7-14 dager anbefales). Ofte vil kina-beltene sin gummikanter også være festet dårlig og må hende man må modde lit selv på dem også.

 

Ellers så har du piercinger som du nevnte, da bør man nok ha flere i hver kjønnsleppe og så kan man bruke hengelåser eller andre enheter til å låse hennes kjønnslepper sammen.

 

Spørsmålet er hva man ønsker seg av kyskhet, hvilken pris man ønsker å investere i det. Hvor mye skal det hindre henne i å "tukle" med seg selv? Skal det hindre kun penetrering eller skal man også legge "skjold" på klitoris også?

 

Send meg gjerne PM om noen har direkte spørsmål om Chastity tema.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Kanskje litt off topic men jeg liker såkalte mørkerom. Altså ett rom som er helt mørkt fullt av folk. Da må man føle seg frem noe jeg synes er utrolig spennende. Høre på lydene om hva som foregår etc. Alle sanser er aktive.

 

Noen som vet om utesteder i Norge praktiserer dette?

Lenke til kommentar

Bare å sende meg PM med spørsmål du evt har. Evt så kan du også sjekke ut forumet på www.smil-norge.no eller mye info via www.fetlife.no

 

Ellers så er det beste tipset mitt å bli godt nok kjent med den du evt skal leke med, la vedkommende kjenne dine harde og myke grenser + hva du liker og tenner på. Sørg for å avtale ett stopp ord og evt pause ord. SMil Norge, Oslo BDSM og de fleste i Norge kjører Rosa og Rødt. Rosa = pause, det være seg at du trenger å puste ut litt, drikke litt vann eller at hun/han gjord det kanskje litt for hardt, men ikke alt for hardt. Ergo Rosa er = fiks problemet og fortsett leken. Rødt betyr derimot full stans, da skal man stoppe leken og man bør prate sammen om hva som gikk galt slik at man tar lærdom av det.

 

Ellers gå ikke raskere frem enn det tregeste leddet, ergo om du er ny og hun/han som skal dominere deg er veldig erfaren så er det du som bestemmer tempoet i starten, slik at dere bygger opp tillit/respekt og blir bedre kjent.

 

Men bare å spørre meg om du lurer på noe, jeg er også en av moderatorene på SMil Norge + har vært medlem der i over 20 år + hatt flere andre verv også i foreningen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ehm. Redigerte den første posten min fordi det dukket opp et bilde av meg. Aner ikke hvorfor men. Fikk litt panikk. Men uansett. Rart jeg ikke har kommet over denne før, mye jeg må sjekke ut og lese om. Jeg er forsåvidt nybegynner i praksis, men har jo vært sub hele tiden. Partner sier jeg er switch, men nei. Dette temaet kommer til å holde meg våken noen netter ser jeg. Finnes det noe for Osloområdet?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...