Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

BDSM - Hint, tips og erfaringer


Lindoniel

Anbefalte innlegg

Hva er BDSM?
Symbolet for BDSM:
Trans6s.gif

De tre delene i symbolet står for de tre delene av BDSM - B&D, D&S og S&M. De står også for de tre prinsippene i uttrykket sikker, sunn og samtykkende. Og dessuten de tre "rollene" i sadomasochismen - "topp" (dominant/sadist), "bunn" (underdanig/masochist) og switch.

Den siste betyningen av tredelingen gir mening til hullene i symbolet. Sadomasochisme er i det aller minste "lek", og i ytterste grad en form for kjærlighet. Hullene representerer ufullstendigheten som alle har i SM-sammenheng. Uansett hvor "helt" og "fullkomment" et menneske er, finnes det et tomrom som bare kan fylles av en likesinnet. Sadomasochisme kan ikke utøves alene.
Kilde


Hva står de tre delene for?
B&D, D&S og S&M

BD = Bondage and Discipline
DS = Dominance and Submission
SM = Sadism and Masochism


Eller som man kan ta dem på norsk om man vil; bondage, SM og dominans.

I praksis:
Før man begynner med denne typen lek:
- Aldri gjør dette med noen du ikke stoler 100% på.
- Pass på at dere forstår hverandres singnaler, er det nok er det nok. Sett gjerne ett sikkerord (noe som du helst aldri ville brukt i en slik sammenheng), som en sikkerhetsbarriere dersom noe går for langt.
- Press gjerne grenser, men man begynner ikke med de mest utfordrende tingene. Dette kommer naturlig etterhvert.
- Sett grenser før dere begynner.
- Vær forsiktige med hvilke redskaper som brukes, alltid tenk sikkerhet. (Pass på så ikke partner kveles, unngå å stanse blodomløp etc. Den dominante parten er den som har mest ansvar).
- Ikke skad partneren din.

- Ikke bryt partnerens tillit, dette kan virkelig ødelegge for forholdet deres.

Utstyr:
Dette kommer jo helt an på hvordan lek dere har, man kan kle seg ut i forskjellige kostymer f.eks.
Typisk utstyr brukt er:
- Tau
- Blindfold (Typisk øyebind el.)
- Pisk
- Håndjern


Litt mer viderekomne leker også gjerne med:
- Klyper
- Halsbånd (Husk sikkerhet, bare bruk halsbånd som er til for denne typen bruk, ikke eksprimenter med tau rundt halsen el. Ikke alle knuter som lar seg løse opp like fort.)
- Gjerne heng opp ett par kroker i takbjelkene el.


Utenom dette kommer jo litt mer typiske sexleker som kan være morsomme:
- Dildo
- Vibrator
- Kunstig vagina


Hva skal jeg gjøre med alt dette?
Det finnes så mangt man kan gjøre, og mitt beste tips er å prøve seg frem. Jeg har vært med på en del selv, og liker å være den dominante parten. Kaldt og varmt er alltid morsomt å leke med, isbiter og stearin er ett bra tips der. Bare pass på at partneren din er ok med alt du gjør.


Lenker:
Smil-Norge - Landsdekkende interessegruppe
Ungbdsm - Debattforum om BDSM
SM Bergen - Forum for Bergensområdet
Batz - Fetisj forum (kontaktsøkende) Hovedsaklig fokusert rundt Bergensområdet, men åpen for hele landet.
Sol og måne - BDSM organisasjon i Trondheim (kontaktsøkende)

Bdsmguiden - Samletekster, omskrivninger og temafokus fra erotikknett.

Vet det er en del som mangler, kom gjerne med innspill.
Oppdaterer gjerne førsteposten. Vennligst send meg relevant info på pm.

Endret av Lindoniel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Da var posten oppdatert med lenker. Nei jeg vet ikke, la ned litt arbeid i denne, men det virker ikke som om forumet er modent for det.

Synd, men sant. Tror det er litt få som tør å innrømme slikt på et såpass gjennomsiktig forum som diskusjon.no.

Hadde regnet med det kom noen gjesteposter i det minste da.

 

Noen flere linker som kan være av interresee:

SM Bergen

Batz Fetisj-forening i Bergen

Sol og måne SM Forening i Trondheimsområdet.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Det var uansett stort sett en sovende diagnose.

Som regel så ble det ikke satt noen diagnose bare legen din fikk vite at man drev med BDSM. Diagnosen skulle ikke bli brukt med mindre det ble oppfattet som en lidelse. Dvs. at det førte til negative konsekvenser i hverdagen.

Lenke til kommentar

Noen flere linker som kan være av interresee:

SM Bergen

Batz Fetisj-forening i Bergen

Sol og måne SM Forening i Trondheimsområdet.

 

Da var førsteposten oppdatert med lenker og beskrivelse.

 

Det er fjernet som sykdom for ikke altfor mange uker/måneders siden :)

 

Dette var nytt for meg.

 

Emnet er satt som sticky. Trafikk vil nok komme etterhvert, vi må bare fjerne fjortissfaktoren som seksualitetsforumet har (noe vi jobber med, forresten).

 

Ellers bra at sadomasochisme er fjernet fra listen over psykiske sykdommer, håpløst opplegg.

 

Kjempefint at emnet er sticky, forhåpentligvis vil det komme flere interessante innspill etterhvert. (Angående fjortisfaktor - Videresend dem til klaraklok eller ung.no).

Lenke til kommentar

Liker tråden. Vil si det desverre er et lite almendiskutert emne. Personlig syns jeg emnet er sterkt pirrende og interresant. Selv er jeg switch og mest glad i bondage og lakk/latex. Ser det har vært flere tråder oppe om BDSM/fetisher på forumet, men de har dabbet av etterhvert. Noe som kanskje kan legges til i førsteposten er hvor man får tak i i ting. feks tau er lett tillgjengelig i jernvarehandelen. Blindfold; på NSB nattoget får man jo utdelt sånn "få det mørkt for å sove blindfold ting"(uff for en beskrivelse). Disse linkene kan også være gode steder å starte for interreserte og nyskjerrige ;)

 

Erotikknett - Bondage for nybegynnere

Wikipedia - BDSM

Wikipedia - Bondage

Wikipedia - Self Bondage

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_17år

Jeg er en gutt på 17 år fra Bergensområdet, og jeg er ganske åpen om det seksuelle og jeg har et ønske om å eksperimentere. Jeg har en viss interesse for BDSM, men har dessverre ikke fått utforsket dette med noen. Jeg tok en titt på linkene som er nevnt, spesielt de to med Bergen i fokus, men fikk ikke inntrykk av at dette var noe også dem under 18 år kan være en del av. Dette baserer jeg på at det ikke ble nevnt spesifikt at dem under 18 år er velkomne, og at flere av "gruppene" arrangerer turer på barer osv.

 

Egentlig har jeg ikke noe stort ønske om å delta/bli medlem på noen av festene osv som administreres gjennom disse nettstedene osv, men det er vanskelig å komme i kontakt med folk på min alder med dette i tankene. Det er jo, dessverre, nokså tabubelagt slik jeg ser det. Selv er jeg veldig åpen for hva folk tenker om sex osv., og hva de tenner på, og jeg synes det er en privatsak som angår dem det angår. Ser etter en jente, i alderen 15-20, som jeg kunne blitt kjent med, og om det passet seg kunne vi utforsket litt, innenfor flere områder. Noen som har en idé om hvordan jeg kunne angrepet denne problemstillingen?

Lenke til kommentar

Om du registrerer deg på SMIL kan du f.eks. skrive en slags kontaktannonse og fortelle hva du søker etter. Ellers så er jo UngBDSM et sted som kan være interessant for deg, for å komme i kontakt med "likesinnede" som ikke er så veldig mye eldre (slik som mange på SMIL er).

 

Anonymous poster hash: 42366...5a2

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Tsktsk, andres erfaringer ja. Sier de alle! tongue.gif

Skjønner hva du mener, men skader da ikke å registrere seg og legge ut en annonse for å se om han får svar. Er ikke -kun- menn som er ute etter noe, i "verste" fall kunne han fått seg erfaring sammen med et par, dersom det er aktuelt da.

 

Anonymous poster hash: 42366...5a2

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...