Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

BDSM - Hint, tips og erfaringer


Lindoniel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

PS: På bakgrunn av andres erfaringer, ikke egne ^^

Haha, i det tilfellet har en kompis av dama til sønnen til naboens kusines fetters bror bedt meg om å tipse dere om et forum dedikert til diskusjon rundt dette emnet. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan lage et godt bjørkeris?

 

Det finnes mange måter å gjøre dette på. Noen foretrekker rette kvister. Andre foretrekker kvister med greiner til alle kanter.

Noen vil tilogmed foretrekke at man lar blader være på.

Så mulighetene er mange.

 

Men det finnes noen få regler som er greie å følge for å få et godt ris.

 

- Bruk grener av ca. denne samme tykkelsen.

Hvilken tykkelse du/dere bruker er helt opp til dere. Men husk at tynne greiner svir mer enn de tykke.

 

- Bruk grener som er ca. like lange når de er kuttet ned til ønsket størrelse

Det er fordi man skal kunne kontrollere slagene. Om en enslig, tynn grein stikker 30cm lenger ut enn de andre så kan den fort sveipe et helt annet sted enn du mente å treffe. En tynn grein som sveiper rundt på magen i stedet for å treffe rumpa der du siktet gjør mye mer vondt enn noen av dere var forberedt på.

 

- Bruk friske, levende greiner.

Hvordan vet du at de du ser på treet er greie? Om det er den rette årstiden har de blader. Er det vinteren er det andre måter å sjekke. Bøy på dem. Knekker de lett og oppleves sprøe så forkast den. Den vil du ikke ha. Du kan også prøve å kutte i den. Er det grønt under der så bruk den. Er det brunt så forkast.

 

- Finkutting

Bjørk har ofte små "spisser" rundt omkring på greinene. Disse kan det være lurt å kutte vekk. De kan dra blod om du er uheldig.

 

- Feste/Bundting

Når du har plukket greinene så samler du dem i en bundt. Hvordan du fester dem sammen er opp til deg. Noen bruker hyssing, noen bruker ståltråd. Bare sørg for at sitter godt sammen. Selv så foretrekker jeg å bruke sportstape. Det ser kanskje ikke like "røft" ut, men sørger for at jeg har et godt grep.

 

- Holdbarhet

Et bjørkeris kan holde seg godt alt ettersom kvaliteten på kvistene. Men de blir tørrere og stivere ganske raskt. Derfor er det som regel lurt å plukke det rett før bruk. Gjerne samme dag eller dagen før. Dette er tradisjonelt sett den som er mottager av risen (den underdanige/"sub-en") sin oppgave. :devil:

 

-Oppbevaring

Etter en uke, kanskje to vil du oppleve at riset ditt blir stivtere og tørrere. Det kan ha sin sjarm det også, men hvis du vil at det skal holde seg mykt og tøyelig lenger så kan du sette det i vann. Enkelte sverger til å legge det i en bøtte med saltvann. Saltet er med på å gjøre risen vondere dersom man skulle komme gjennom hudlaget. Dette er noe som kommer an på hvor "hardcore" man er.

 

 

 

Har du noen flere tips eller noe du mener jeg bør legge til/endre i denne guiden så hyl ut.

Hvis du ble inspirert så spring ut i den flotte vårsola. Dette er den perfekte årstiden for bjørkeris. :)

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Personleg stort sett berre interessert i SM-delen av BDSM og sia eg spelar trommer har det falt naturleg å bruke bla. trommestikker og trommerutes/rods. Rutes fungerar som eit lite kompakt bjørkeris.

 

post-124256-1275815177,4318_thumb.jpg

 

 

Har eksperimentert litt med kulde, frossent metall stikker og svir og er lettare å kontrollere enn ild, men vær obs på at frostskader er like vondt og skadeleg som brannskader og det skal for all del ikkje kome i kontakt med sensitive områder.

Ellers har kvelning ein effekt på dei fleste uavhengig av om du faktisk er tilhengar av BDSM, kjent fenomen, anbefalar dei som ikkje har prøvd det å prøve det. La i første omgang partnaren kontrollere det sjølv, sjølv om du berre brukar handa kan det fort resultere i panikk.

 

Også ein fan av å bli klort, men vær obs på at det er lett å bryte hud slik at du blør, mao ikkje noko du bør gjere med ukjente partnarar pga. sannsynlegheita for å overføre sjukdommar.

 

Ang. bruk av tau kan ledninger vere eit alternativ, tjukke ledninger lar deg ikkje stramme knutane så hardt. Brukar du handjern så få for all del tak i eit skikkeleg par med dobbellås, utan dobbellås er det ingenting som hindrar handjerna i å strammast ytterlegare, lite hyggeleg å oppdage at henda dine har blitt lilla og nøkkelen er borte vekk. Greit å kunne dirke opp handjern også, det er ikkje nokon heksekunst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, siden jeg da har besøk av en kompis og madammen ikke er der, blir det nok ikke så mye av noe da. Jeg antar at mandagen kanskje blir en webcam session, siden vi ikke har mulighet til å treffe hverandre. Gjerne kom med noen gode historier, siden vi begge kan trenge litt oppmuntring, og gjerne ideer til hva vi gjør når vi treffes igjen :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vil gjerne komme med en liten BUMP. Tenkte å prøve å få litt liv i tråden her, noen som har tips til hva vi kan gjøre for å få litt gangen i det? I tillegg lurer jeg på; er det noe jeg har glemt å oppdater i førsteposten?

 

@brain - Hva er det som ikke treffer deg når det kommer til pisking? Breatheplay syns jeg også er kjempemorsomt, når det kommer til kloring, så får dama ta seg av det, og siden hun er sub så blir det lite av det. Noen ideer på hvordan man kan inkludere dette uten at det føles unaturlig?

Lenke til kommentar

Jeg er jo switch selv, men det var ikke alltid så mye roleplay. Var mere sånn randomly at en tok kontroll, hun likte best dom. Av og til var jeg dypt inne og plutselig tar hun tak i skuldrene mine med lange negler og bare river nedover alt hun har. Det var helt herlig å få orgasme på det tidspunktet. Hvis du vil bli klort og hun er sub kan du dra en "hitler" som vi kaller den, altså at du er dominant, men du tvinger henne til å dominere (da, evt klore) deg. Det høres kanskje litt abstrakt ut, men er stilig. (Navnet er visst tatt av det at Hitler tente på slikt. yeah right?)

 

Piskinga blir mere upersonlig og tbh litt kjedelig. Jeg får liksom ingenting ut av å piske eller bli pisket. Føler ingenting da, dessverre. Jeg er glad i å ha personen tett innpå meg.

 

Forresten er det noen fler som har prøvd selfbondage?

Lenke til kommentar

Har da prøvd å bli klort, er ikke det som det står på, var bare å få det til å passe inn. BDSM uten roleplay kan være kjempekjet det også, men er og blir dom tror jeg nok. Skal huske på å prøve ut dette med å "bestemme" hvem som dominerer.

 

Nå finnes det jo forskjellige typer pisking, kanskje er det bare ikke din greie, men hadde anbefalt å prøve litt forskjellig, for når det funker er det kjempedeilig. Forstår godt hva du mener, selv liker jeg det ikke hvis det blir for "falskt". Enten skal man piskes eller så skal man ikke pisket. Nytter ikke å gjøre det halvhjertet. Men samtidig, går man inn for å tirre/pirre, da snakker man igjen noe annet, og kan gjerne være litt mykere.

 

(Ser at dette ble et litt rotete innlegg, men kjenner jeg er litt for trøtt til å gjøre noe med det nå. Skal heller svare på spørsmål i morgen om noe ble veldig uklart.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Forresten er det noen fler som har prøvd selfbondage?

Yep, siden jeg var omtrent 12 år gammel, uten at jeg hadde noen anelse om denslags. Og når vi lekte "Politi og tyv" og slike ting måtte man alltid binde fast fangene, slik at de ikke stakk av.

Lenke til kommentar

Emh, syns jeg lukter troll her (eventuellt uvitenhet). Det der har ingenting med self-bondage å gjøre.

 

Kan legge til at jeg ikke har prøvd det selv. Ideen tenner meg ikke så veldig, og det er også større risiko for at noe går galt. Si du har knyttet en knute for stramt, eller man mister nøklene i avløpet eller en eller annen mekanisme henger seg opp. Skummelt å tenke på.

 

Hadde vært fint å få høre noen erfaringer fra denne typen bondage uansett, kanskje det er mer pirrende enn jeg innbiller meg.

Endret av Nafanua
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Emh, syns jeg lukter troll her (eventuellt uvitenhet). Det der har ingenting med self-bondage å gjøre.

FYI: Jegt svarte på spørsmålet ang. self-bondage, og så la jeg til en annen urelatert kommentar i tillegg til det. Beklager om det var for utydelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...