AndersT2 Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Tenker på å oppgradere til Windows 7, men hvilken versjon burte man velge? Home, Pro eller Ultimate. Tenkte å kjøre 64-bit for første gang. Har i dag Vista Ultimate. Hva vil jeg tape hvis jeg går til 7 Home?
GeirGrusom Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Hva bruker du i dag som du kommer til å savne i pro eller ultimate? Kryptering? Domener? Avanserte brukerrettigheter? Det eneste som er nytt er kanskje XP Mode som ikke er i Home versjonen.
AndersT2 Skrevet 24. november 2009 Forfatter Skrevet 24. november 2009 Det er det jeg lurer på hva som er forskjell i versjonene. Fant ingen side som sa hva som innehold hva, hverken Hardware, itavisen eller det jeg søkte på i dette forumet.
laurell Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Det er det jeg lurer på hva som er forskjell i versjonene. Fant ingen side som sa hva som innehold hva, hverken Hardware, itavisen eller det jeg søkte på i dette forumet. Hvorfor går du ikke innpå sidene til microsoft da? http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows7/products/compare
myhken Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Og så står det en del her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Kan vel med 85% sikkerhet si at du ikke trenger noe annet enn Home Premium. 32bit eller 64bit kommer an på hardware og RAM, men ingen grunn til å ikke velge 64bit. (så fremt du har en pc fra MANGE år tilbake da)
AndersT2 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Skrevet 25. november 2009 Skal jeg ha Win 7 så blir det på ny maskin, så maskin kraften skal det ikke være noe å si på. Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Holder det med 60 GB? I dag har jeg Vista på 74 GB Raptor (69 GB brukbar plass) og har igjen ca 19 GB. Men med SSD så blir det vel også litt fristende å ha plass til ett par spill også.
Merko Skrevet 25. november 2009 Skrevet 25. november 2009 Skal jeg ha Win 7 så blir det på ny maskin, så maskin kraften skal det ikke være noe å si på. Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Holder det med 60 GB? I dag har jeg Vista på 74 GB Raptor (69 GB brukbar plass) og har igjen ca 19 GB. Men med SSD så blir det vel også litt fristende å ha plass til ett par spill også. 60GB holder i massevis ja. Om du bare skal bruke SSD'en til OSet så er 60 godt nok, ellers burde du ha rundt 25-30gb avholdt til kunn Windows 7. Har selv 80gb SSD til OS \ Div Spill og noen programmer på min SSD :)9
Mr.M Skrevet 25. november 2009 Skrevet 25. november 2009 Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Var vel 13GB på ny installasjon. Noen dager senere, etter å ha lagt inn Norton + en del småprogrammer, win update, drivere, er det gått med 19GB. Mulig Windows har noe fanteri for seg også, og tar noe plass til restore/backup elns. (sistnevnte er bare vill gjetting)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå