Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er sex med egen søster ulovlig?


Farhad_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen med det hele er jo at det ikke er flaut å møte svigers :)

Eller.. hvis de ikke vet om det kan det kanskje blidet allikevel.

 

OT:

Hvorfor det er ulovlig hvis begge er over/under seksuell lavalder og det er frivillig er jo noe en kan stille spørsmålstegn ved. Den medisinske grunnen er jo nevnt, og er kanskje den eneste grunnen?

 

Noen vil jo se på det hele som "æsj," men vi er jo forskjellige. For min del har jeg kun en bror (er mann selv) så tanken har i grunn ikke slått meg før.

 

Nå er det vel slik at om du går ut ett ledd i familien (til kusine/fetter) har du lov til å gifte deg med de.

Vil ikke mye av det medisinke spille inn her også? I det scenarioet har jo begge to fått tildelt 50 % "nye" gener, men hva hjelper det egentlig?

 

En artig (om enn for min del lettere utovekkende) tanke dette her.

Lenke til kommentar
Ja. All incest er forbudt, uansett omstendigheter.

 

Straffeloven sier følgende:

 

§ 198. Den som har samleie med bror eller søster, straffes med fengsel inntil 1 år.

 

Straff kommer ikke til anvendelse på personer under 18 år.

 

Dette er jammen helt utrolig! Og her skal Støre fordømme det ene og det andre som skjer andre steder, mens Norges befolkning er kneblet på hender og føtter selv... makan!

 

Skulle likt å vite logikken bak dersom situasjonen er slik at det ikke kan komme avkom ut av det...

Lenke til kommentar

Vel, uten at jeg klarer å sette ord på det, synes jeg sex mellom søsken er ekkelt. Jeg har en søster selv, og synes det virker unaturlig å tenke slik om henne. Faktisk, grøsser litt når jeg skriver dette. Kanskje grunnen er et instinkt for å unngå innavl, slik "8qk5xlv3" påpekte.

 

Uansett, det er ikke et nytt fenomen at noen tenker i disse baner:

VG - Forbudt kjærlighet

To av barna (3 år og 17 md.) er konstatert mentalt tilbakestående av spesialister, som mener bror-søster-forholdet er årsaken.

 

3-åringen kan ennå ikke snakke og ikke gå.

 

Fremdeles er det uklart om det sist fødte barnet (3 md.) er født uten men.

 

Jeg vet flere har nevnt det, men det er store sjanser for å få barn med misdannelser. For eksempel er dysleksi noe som går igjen hos kongelige familier, ettersom de har hatt tradisjon i å gifte seg med fetter og kusiner. Dette kalles innavl!

 

Forøvrig måtte jeg google en god del for å finne denne denne saken (håper ingen sjekker loggen min, kan lett bli misforstått). Avis2.no hadde egentlig saken, men var nede da jeg prøvde å finne den der. Der skrev de, om jeg ikke husker feil, at DNA hadde blitt sammenlignet rett før bryllupet, og førte til et voldsomt dilemma.

 

Trådstarter: hvorfor spurte du om dette egentlig???

Lenke til kommentar

Det blir jo innavl. Et søskenforhold er et spesielt type forhold med en kjærlighet som ikke tilsvarer forelskelse. Men det hender jo at det dukker opp noen innimellom som går utover dette. Jeg syns det er ekkelt, for det er å ha sex med en ekstremt nær slektning, og sex med en slektning er uansett galt mener jeg. Men på den annen side, så er jo saken litt annerledes så lenge det ikke er snakk om å lage noe barn.

 

Nei, jeg tror jeg velger å la dette være. Dere får gjøre som dere vil, også lar vi det være med det. :) Men om jeg hadde kjent et søskenpar som hadde hatt sex, så hadde jeg syns det ville vært ganske rart og spesielt og unormalt, men jeg hadde allikevel akseptert det dere hadde gjort, så lenge det er frivillig fra begges sider.

Lenke til kommentar
Vel, uten at jeg klarer å sette ord på det, synes jeg sex mellom søsken er ekkelt. Jeg har en søster selv, og synes det virker unaturlig å tenke slik om henne. Faktisk, grøsser litt når jeg skriver dette. Kanskje grunnen er et instinkt for å unngå innavl, slik "8qk5xlv3" påpekte.

 

Uansett, det er ikke et nytt fenomen at noen tenker i disse baner:

VG - Forbudt kjærlighet

To av barna (3 år og 17 md.) er konstatert mentalt tilbakestående av spesialister, som mener bror-søster-forholdet er årsaken.

 

3-åringen kan ennå ikke snakke og ikke gå.

 

Fremdeles er det uklart om det sist fødte barnet (3 md.) er født uten men.

 

Jeg vet flere har nevnt det, men det er store sjanser for å få barn med misdannelser. For eksempel er dysleksi noe som går igjen hos kongelige familier, ettersom de har hatt tradisjon i å gifte seg med fetter og kusiner. Dette kalles innavl!

 

Forøvrig måtte jeg google en god del for å finne denne denne saken (håper ingen sjekker loggen min, kan lett bli misforstått). Avis2.no hadde egentlig saken, men var nede da jeg prøvde å finne den der. Der skrev de, om jeg ikke husker feil, at DNA hadde blitt sammenlignet rett før bryllupet, og førte til et voldsomt dilemma.

Trådstarter: hvorfor spurte du om dette egentlig???

 

Bare lurte på en ting angående den siste linken din.

Leste ikke hele artikkelen så vet ikke hvor lenge det 'paret' var sammen før de skulle gifte seg. Men er det ikke visse tegn på at de har noen spesielle likheter?

Samme type nese/øyne o.l. som de selv kanskje burde merket?

 

 

OT:

Så liker jeg liker jeg ikke tanken om at du søsken har seg med hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er forbudt av to grunner:

- For å unngå graviditet meg meget høy sannsynlighet for misdannelser.

- For å unngå ufrivillig incest som lett kan maskeres som frivillig.

 

Selv om jeg er en person som er åpen for det aller meste, og fordømmer nesten ingen ting, er incest noe jeg har veldig mange fordommer mot. Jeg synes det er utrolig ekkelt.

 

Bare tanken på å ha sex med min egen søster gjør meg rett og slett kvalm. Jeg husker at jeg en gang drømte (om natten) at jeg hadde sex med søsteren min. Når jeg våknet satt jeg igjen med en utrolig ekkel følelse.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er forbudt av to grunner:

- For å unngå graviditet meg meget høy sannsynlighet for misdannelser.

Hvis graviditet er tema, burde det ikke vært lovlig hvis man var sterlilister?

 

- For å unngå ufrivillig incest som lett kan maskeres som frivillig.

Er det ufrivillig er det jo uansett ikke lov selv om det er søster eller en tilfeldig person.

 

Bare tanken på å ha sex med min egen søster gjør meg rett og slett kvalm.

Mennsker er jo forskjellige

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...