Gå til innhold

Har Gud Bæsje-Humor?


Anbefalte innlegg

Hva hadde du gjort dersom du hadde funnet fuglebæsj på bilen din?

Antagelig det samme som de fleste; tørket den bort og forbannet hver eneste liten pip-pip i nabolaget.

 

Det gjorde derimot ikke en familie fra Texas.

De studerte fuglebæsjen nøye og fant ut at den lignet veldig på jomfru Maria.

http://www.tv2underholdning.no/moro/saa-jo...sj-2998658.html

 

Se filmklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=ye3Xg-kYoio...player_embedded

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan en jo se "tegn" i omtrent alt mulig da bare en stirrer lenge nok... :roll:

 

Korset ser jo de kristne over alt og er jo et yndet "tegn" på at gud finnes.... det rare er at hadde de vært fx muslimer så hadde de ikke sett noe rart i skygger eller lys formet som et kors, men tent mer på skyggen av halvmåner... :roll:

 

De fatter rett og slett ikke at vi mennesker fra naturen av har en evne til å gjenkjenne og se mønster der det slettes ikke er noe mønster og derfor tror de at de "ser" ting som ikke er ment som det de tror det er, eller at gud har gitt dem et tegn. Det er vel hva du får når de har en så lettvinn omgang med beviser som de faktisk har tenker jeg...

 

Det rare er at det bare er gud og jesus de fleste av disse ser.. Og muslimer ser allah og mustafa/muhammed/mohammad eller whatever den profeten deres heter der de kristne ser jesus og gud..... Merkelig at de ikke ser fjeset til bestemora si duppende nede i toalett skåla etter at de har tømt ryggen, med bolle kjaker og det hele...

Lenke til kommentar
Hva hadde du gjort dersom du hadde funnet fuglebæsj på bilen din?

Antagelig det samme som de fleste; tørket den bort og forbannet hver eneste liten pip-pip i nabolaget.

 

Du skal ikke ta det for gitt at det dreier seg om en fugl, når du oppdager et slikt uhell på panseret. For selv har jeg nemlig vært utsendt i det ærbødige ærend å plante en slik tingest på nettopp et slikt sted, men dessverre fikk jeg ikke med meg reaksjonen til vedkommende. Det kan dog tenkes at vedkommende fant det hele ustyrlig morsomt, og kjørte videre i den tro at regnet tok seg av fjerningen for ham.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Nå kan en jo se "tegn" i omtrent alt mulig da bare en stirrer lenge nok... :roll:

 

Korset ser jo de kristne over alt og er jo et yndet "tegn" på at gud finnes.... det rare er at hadde de vært fx muslimer så hadde de ikke sett noe rart i skygger eller lys formet som et kors, men tent mer på skyggen av halvmåner... :roll:

 

De fatter rett og slett ikke at vi mennesker fra naturen av har en evne til å gjenkjenne og se mønster der det slettes ikke er noe mønster og derfor tror de at de "ser" ting som ikke er ment som det de tror det er, eller at gud har gitt dem et tegn. Det er vel hva du får når de har en så lettvinn omgang med beviser som de faktisk har tenker jeg...

 

Det rare er at det bare er gud og jesus de fleste av disse ser.. Og muslimer ser allah og mustafa/muhammed/mohammad eller whatever den profeten deres heter der de kristne ser jesus og gud..... Merkelig at de ikke ser fjeset til bestemora si duppende nede i toalett skåla etter at de har tømt ryggen, med bolle kjaker og det hele...

Ingen muslim er hevdet at de har sett Allah eller profeten Muhammad???

Lenke til kommentar

Så de ser aldri et "tegn" på at det de tror på er riktig? Muslimer går bare ut i fra at det de tror på er riktig helt uten å se noen "tegn" på at det er så? Dere får heller aldri "bønnesvar" som et tegn på at gud er med dere? Eller tar du alltid æren for at gode ting skjer rundt deg?

 

Har da hørt både titt og ofte muslimer som uttaler at det var allahs vilje osv og åssen vet de det når de aldri ser et tegn fra den nevnte guden? Da kan det likesågodt være alvene som gjorde det, men hvorfor sier de at de tror det er allahs vilje da?

Lenke til kommentar

Først og fremst så vil jeg si at man velger selv hva man vil se, f.eks den video`n, noen så jomfru Maria, og noen ser fuglebæsj,ett fett for meg..Men som jeg sa er det ingen muslimer som har sagt at de har sett Allah eller profeten, så begynner du å snakke om Allah`s vilje, tegn og bønn? Jeg kan se likhetstrekkene, men nå snakket vi om hva øyet ser og jeg orker ikke å gå inn på spirituelle, om mine bønner blir hørt osv det er det andre tråder for ;)

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat dette som blir så innmari dumt med religiøse, for de ser det de vil se og tillegger tilfeldigheter gude meninger...

 

Som du sier, noen ser kors der andre ser bærsj, noen ser jomfru maria der andre ser skyer osv osv...

 

Felles for de alle er at det er guden deres de ser tegnet fra, alltid! En kristen ser aldri tegn fra harrakrishna, han ser tegn fra jesus eller gud. Det samme gjelder sikkert muslimer hvis de har hatt en religiøs drøm. De færreste ser da jesus eller den kristne guden, de ser temmelig sikkert ting som har med allah eller profeten hans å gjøre eller er du ikke enig i det?

 

Hva du ser på som bønnesvar intresserer meg midt på ryggen og, som du sier, har vi andre tråder for det. :)

Lenke til kommentar

Det er nok kristne som er den gruppa som ser flest slike tegn og då spesielt katolikkar. Muslimar brukar i mykje mindre grad ikon og liknande relgiøse bilete.

 

Katolikkar har to ting som gjer at dei har lett for å sjå tegn:

-Det faktum at mennesker har lett for å finne ansikter i vilkårlige mønster

-Og at korset er ein veldig enkel figur som oppstår naturlig i naturen berre to pinnar kryssar kvarandre.

 

Alle mennesker har lett for å tenke ansikt om dei ser ei form som minner om det, men kven dei ser i mønsteret er veldig kulturelt betinga. Katolikkar og kristne har lett for å sjå Jesus fordi det er eit bilde dei kjenner godt igjen, på samme måte som at "trekkies" sikkert ser kaptein Kirk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...