Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg hørte Master of Puppets på kassett på 80-tallet en gang. Jeg er gammmmel.

Og når Black Album kom ut var det nattåpent, kø rundt hele kvartalet til platebutikken med folk i slitne dongerijakker som sto og hoia og ropte til folk som gikk og kjørte forbi. Også kom de helt hysterisk ut og viste frem limited edition pakken, heiv kassetten i spillern i bilen og kjørte rundt og spilte Enter Sandman med vinduene nede.

The good old harry days :p

Lenke til kommentar
Nuvel, de har hvertfall brukt introen til konserter siden 1983. Sangen er i en av de mest episke skyteduell-scenene i westernfilmen fra 1966.

For å pirke litt, så er det feil. Ecstacy of Gold er fra da Tuco ("the ugly") først kommer inn på kirkegården for å leite etter graven (sangen starter i det Tuco ruller inntil gravstøtten). Det er en annen sang under stand off'en, den er episk den og. Alt kan sees i filmklipp på youtube, for eksempel i det følgende klippet.

 

Sangen, og scenen, er selvsagt kuttet litt ned fra det originale.

Er forresten Blondie ("the good") som skyter med kanonen i starten av filmklippet der.

 

Anbefaler alle å se hele filmen. Den er helt.. Orgasmisk. :)

Endret av datating
Fikset youtube-link
Lenke til kommentar

jeg ble fan av Metallica sommeren 2007, da jeg var i Kreta. vi var på et "skip" med plas til kanskje 50 stk elns og han kapteinen var skikkelig rockfrelst. så jeg lå og slappa av på dekket så hørte jeg ride the lightning. dagen etter gikk jeg til nærmeste jalla sjappe og kjøpte en Metallica tskjorte ^^ så ride the lightning bringer tilbake gode minner :)

Lenke til kommentar

Har vel vært Metallica-fan i 5-6 år kanskje. Jeg er 16, straks 17. Jeg begynte å høre på Metallica da søstra mi introduserte meg til rock og metal for noen år siden. Har dessverre ikke vært på konsert, men skal i april. Ble også medlem i Metclub nå på nyåret, gleder meg til pakka kommer. Idag ble også CD-samlinga mi fullført (hvis vi ser bort fra alle live-utgivelser og sånn) da jeg kjøpte Garage Inc. Kjøpte også S&M-DVD og Metallica - Metallica DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...