Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en gang de ikke spilte den, og da ble det nesten opptøyer!

 

edit:

 

The song is an old traditional Irish drinking song. It is such a popular song in Ireland that

fans there have come to expect it to be played and chant for it incessantly. When the

band didn't play it in 2003, they were actually booed! Ever since then the song is played

without fail at every Dublin show, but nowhere else

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Opptakene fra miksebordet på Valle Hovin høres litt tamme ut publikumsmessig siden ingen mikrofoner henger over publikum, så vi hører bare inputen fra James/Rob sin mikrofon, og de skriker jo selv i dem hele tiden så det er lite som kommer gjennom fra oss på bakken.

 

Jeg har en bootleg fra USA i 2000 som heter Where the f... is James?

 

Der har James bare sykemeldt seg fra en stor konsert, men bandet avlyste ikke likevel. Så i starten kommer Lars til mikrofonen og prater endel om at de ikke helt vet hvor James er men at han er syk og kan ikke komme, så de inviterer andre vokalister fra bandene på festivalen til å synge låtene deres. Med VELDIG diverse resultater. Noen er jo bare growlere, og de må starte Master of Puppets på nytt 3 ganger fordi den lånte publikumsvokalisten er ALT for gira og synger dobbelt så fort som bandet. ;)

 

Fant noe bakgrunnshistorie for den konserten en gang, var noe om at James bare forsvant i flere dager før konserten og tok ikke kontakt med noen. Men det var visstnok vanlig på den tiden (var vel mens de fightet som værst med psykologer og diverse demoner) så de ga klarsignal for konserten (som var headliner på en festival) for å ikke skuffe publikum.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Opptakene fra miksebordet på Valle Hovin høres litt tamme ut publikumsmessig siden ingen mikrofoner henger over publikum, så vi hører bare inputen fra James/Rob sin mikrofon, og de skriker jo selv i dem hele tiden så det er lite som kommer gjennom fra oss på bakken.

 

Jeg har en bootleg fra USA i 2000 som heter Where the f... is James?

 

Der har James bare sykemeldt seg fra en stor konsert, men bandet avlyste ikke likevel. Så i starten kommer Lars til mikrofonen og prater endel om at de ikke helt vet hvor James er men at han er syk og kan ikke komme, så de inviterer andre vokalister fra bandene på festivalen til å synge låtene deres. Med VELDIG diverse resultater. Noen er jo bare growlere, og de må starte Master of Puppets på nytt 3 ganger fordi den lånte publikumsvokalisten er ALT for gira og synger dobbelt så fort som bandet. ;)

 

Fant noe bakgrunnshistorie for den konserten en gang, var noe om at James bare forsvant i flere dager før konserten og tok ikke kontakt med noen. Men det var visstnok vanlig på den tiden (var vel mens de fightet som værst med psykologer og diverse demoner) så de ga klarsignal for konserten (som var headliner på en festival) for å ikke skuffe publikum.

 

 

 

Må si at det hørtes ut som en spennende konsert. :D

Lenke til kommentar
Pleier de å ha merch booth på de norske showa?

 

Har ihvertfall vært stands med offisiell merchandise på de konsertene jeg har vært på. Altså t-skjorter og gensere og slikt.

Vet ikke hvor den/de blir plassert på Telenor Arena, da jeg aldri har vært der, men det er sikkert rett utenfor.

Lenke til kommentar
Jeg håper på Creeping Death. Die Die Die-delen blir så mye mer trykk i når det er innendørs. Ute forsvinner vel ropene fra publikum lettere når det er færre vegger rundt stadion.

 

Har du hørt opptakene fra valle '07?

 

Utendørskonsert > Inndendørskonsert. Var både på Valle og på Koengen og stemningen var bedre der enn de to showene i Spektrum i sommer.

 

Creeping Death er forresten verdens deiligste låt.

Lenke til kommentar
eneste jeg håper på fra garage inc er astronomy :)

 

Kongelåt ja. :)

 

 

 

Må huske på at det blir ende flere folk nå enn det var i Spektrum. Der var dere vel 7k eller noe? Nå blir det 24k mennesker innendørs. Jeg får umiddelbart følelsen om at det blir EPIC med store bokstaver.

Lenke til kommentar
Jeg håper på Creeping Death. Die Die Die-delen blir så mye mer trykk i når det er innendørs. Ute forsvinner vel ropene fra publikum lettere når det er færre vegger rundt stadion.

 

Har du hørt opptakene fra valle '07?

 

Ja, både fra Valle og fra Bergenhus. Er jo klart at publikum drukner når lyden kjemper mot PA-anlegget. Synes bare det er en liten skuff når man er på konsertene og synes ropene høres skikkelig mektig ut.

 

Og anngående stemning: at det var bedre stemning på Bergenhus enn i spektrum i sommer er vel subjektivt. Fikk en dvd fra Bergenhus gjennom Norway Inc. Personen som filmet stod rimelig langt bak og der var publikum rimelig daffe, mens inne i halvsirkelen var det helt konge. Synes det var større prosent av publikum på konsertene i spektrum som var med enn det det var på de forrige utendørskonsertene. Er litt vanskelig å si på Valle siden man ikke har sjangse i havet å se folkene som står bakerst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...