Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

I følge VG:

 

Kvelden er nemlig viet til selveste gjennombruddsalbumet - "The Black Album" - fra 1991.

 

Det er på dette albumet du finner klassikere som «Enter Sandman», «Nothing Else Matters», «The Unforgiven» og «Sad But True», som hevet Metallica til nye høyder.

 

"The Black Album" var Metallicas femte studioalbum, og lå på VG-lista i hele 27 uker, med nr. 1 som beste plassering. Flere av singlene fra platen havnet på topp 5 på den norske singellisten. Dette tegner med andre ord til å bli en kveld av de store.

 

Ifølge arrangøren kommer James Hetfield & co også til å spille låter fra andre album, men det er "The Black Album" som skal binde sammen band og publikum.

 

Erm... Skal de spille nesten bare Black album? eller er det bare på den festivalen de skal på? VG siterer ingen kilder, og på metclub står det ingenting om det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal spille hele The Black Album også blir det litt fra hele kariernen på slutten, regner jeg med.

 

Metallica og 'Black Album' til Oslo (23/6)

 

Live Nation melder dette i dag, og da vet vel mange hva de skal prøve å kjøpe i gave til sine harde venner?

 

Live Nation: "Det er med stor glede vi nå kan bekrefte at Metallica kommer til Valle Hovin i Oslo 23. mai!

 

Metallica kommer til Valle Hovin 23. mai for å spille The Black Album. Albumet lå på VG-lista i hele 27 uker, med #1 som beste plassering. Albumet inneholder låter som Enter Sandman, Sad But True, Wherever I May Roam og ikke minst Nothing Else Matters, som alle har vært topp 5 eller bedre på den norske singellisten. Bandet kommer også til å spille låter fra andre album, men det er selve The Black Album som kommer til å stå i sentrum denne kvelden i mai.

 

Metallica har alltid solgt ut sine konserter i Norge med rekordfart, så som Valle Hovin i 2007, Koengen i Bergen i 2008, 2 x Oslo Spektrum i 2009 og sist 2 x Telenor Arena i 2010."

 

Billettene koster deg 660,- + avgift. Du kan gjøre deg klar for billettkjøp 8. desember klokken 09:00.

Endret av Necrosodomic Proctólogo
Lenke til kommentar

På metclub står det om det, bare jeg gidder å lese :blush:

 

As promised, we're back . . .with two more shows that are part of our 2012 summer run in Europe. First up is Oslo, Norway at Vallehovin on May 23 and then two weeks later in Denmark in Horsens on June 6 at "The Prison" (really a former state prison!!) and we are proud to be playing at the first show ever at this new venue.

 

Both shows go on sale December 8, with Oslo up first at 9:00 AM and Horsens an hour later at 10:00 AM. We'll have links for tickets posted here shortly and Met Club members should log in for more info about special pre-sales for Clubbers.

 

Those of you have been following along know that this year's European vacation features 'The Black Album' in its entirety to celebrate the 20th (ish!!!) anniversary of its release in August of 1991. We just can't stay away from this anniversary stuff!!

 

We're not done yet . . . keep watching here!

Lenke til kommentar

Vel, når de spilte Puppets i sin helhet for noen år siden, så var det da plenty låter utenfra også, her en settliste fra Tyskland i '06:

 

 

MAIN SET

1. Creeping Death

2. Fuel

3. Wherever I May Roam

4. For Whom the Bell Tolls

5. Fade to Black

6. Battery

7. Master of Puppets

8. The Thing That Should Not Be

9. Welcome Home (Sanitarium)

10. Disposable Heroes

11. Leper Messiah

12. Orion

13. Damage, Inc.

ENCORE #1

14. Sad But True

15. Nothing Else Matters

16. One

17. Enter Sandman

ENCORE #2

18. Last Caress

19. Seek & Destroy

 

 

Boldet Puppets-låtene, så er det litt enklere å se.

 

Edit: Basert på dette, tenker jeg noe ala dette:

 

 

1. Creeping Death

2. For Whom The Bell Tolls

3. The Memory Remains

4. Sanitarium

5.-16. Black Album

17. Master of Puppets

18. Tilfeldig Kill 'Em All eller Garage Inc.-låt.

19. Seek & Destroy

 

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

At det blir verdenspremiere er ikke så sikkert. Husk på fillmore konsertene som kommer til uken. Der blir det mye sjeldent stuff osv. Jason Newsted har sagt at han vil være der, men ikke om han skal spille eller ikke. Så verdenspremiere håpene mine er vekke. Men idiotisk å ha det på en onsdag... Satser på en ekstra konsert på en lørdag, hadde vært perfekt :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Andre konserten (såvidt jeg husker). Altså - settet var bra, bandet var bra, Telenor Arena som konsertarena suger balle.

 

Ærlig talt, Valle Hovin er da et mye mer bedritent konsertsted enn Telenor Arena. Jeg synes nå begge Metallica-konsertene i fjor var svært bra i alle fall.

 

Men jeg reiser nok denne gangen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...