Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns alle albumene til Metallica har vært relativt gode, liker både rock, metal og country jeg.

 

Jeg liker også både rock, metal og country, men liker ikke absolutt alt innenfor stilartene.

 

Jeg liker heller ikke alt innenfor disse stilartene, men ettersom Metallica er meget gode låt og musikkskrivere liker jeg nesten alt de har laget, med noen unntak selvfølgelig.

 

Ikke at noen her har gjort det, men det irriterer litt at folk tror jeg bare hører på "satanmusikk" fordi jeg har Metallica t-skjorte på meg. Blir sånn: Du kan jo ikke høre på Johnny Cash, du hører jo på Metallica. What the fuck?

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg stort til albummet. Det er et konseptalbum, og ikke et nytt metallicaalbum. Dette er ikke neste Puppetz, dette er ikke No'life till leather!

 

Begynner å bli lei av folk som skal fremstå som så fordømt Besserwissere med sine "Metallica var epic før, alt de gjør nå er crap"-attituder. Seriøst: Dette er et diskusjonsforum, ja, men jeg begynner å bli lei.

 

Ja, vi vet dere er så jævla hardcore at dere bare hører på gamle båndopptaker-innspillinger fra en garasje med Rob McGovney og Dave Mustain, men det er faktisk mange av oss som synes at post-Cliff-perioden til metallica også er awesome!

 

[/rant]

 

Jeg syns alle albumene til Metallica har vært relativt gode, liker både rock, metal og country jeg.

 

Jeg liker også både rock, metal og country, men liker ikke absolutt alt innenfor stilartene.

 

Jeg liker heller ikke alt innenfor disse stilartene, men ettersom Metallica er meget gode låt og musikkskrivere liker jeg nesten alt de har laget, med noen unntak selvfølgelig.

 

 

Jeg må si meg enig!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av folk som skal fremstå som så fordømt Besserwissere med sine "Metallica er best, vil ikke høre noen andres meninger"-attituder. Seriøst: Dette er et diskusjonsforum, ja, men jeg begynner å bli lei.

 

Personlig synes jeg at Metallica er et av de beste bandene gjennom tidene (som jeg har hørt). Jeg respekterer selvfølgelig at flertallet av menneskene her i verden ikke har den samme meningen.

 

Dette er ikke bare noe man ser her, men også i flere andre diskusjonsforum rundt på nettet. Blir kvalm av uttalelser som "Jeg har ikke hørt på et eneste metallica-album siden 'Metallica', fordi det skuffet meg så masse og alle albumene de har gitt ut etter 1994 suger garantert på grunn av det" og "Jeg er stor metallicafan, men liker bare *insert obscure live recording fra 1983* og alt etter det var bæsj, men jeg har ikke hørt på det."-type ting.

 

Fader ta! Det skal være så jævelig mange Metallica-hipstere rundt omkring :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer an på dagsformen. Dog, om jeg skal være 100% ærlig setter jeg DM på 5.plass på en topp 5-liste.

 

Men deg er ofte jeg heller hører på DM enn Kill eller justice, feks. Dog tror jeg min Topp 5-liste på album er

Ride

Puppets

Justice

Kill

DM

 

Man kan selvfølgelig være litt kverrulant og si at med 9 studioalbum, er et album på 5.plass blant de dårligste og ikke de beste, men jeg velger å inkludere flere album i listen min, bare for å sette den i et bedre lys :p

 

 

 

Og fucking magnets, baby:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8LWtb621DRg

 

Jeg tror dette faktisk kan bli bra, men jeg er spent på den endelige utgivelsen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig være litt kverrulant og si at med 9 studioalbum, er et album på 5.plass blant de dårligste og ikke de beste, men jeg velger å inkludere flere album i listen min, bare for å sette den i et bedre lys :p

Var det jeg siktet til ja. :roll:

 

 

Jeg tror dette faktisk kan bli bra, men jeg er spent på den endelige utgivelsen :p

Har troa jeg også. Skjønte med en gang da det var snakk om et Lou Reed-sammarbeid og konseptalbum at det ikke ville låte normalt. Dømmer ihvertfall ikke plata etter kun èn sang, slik som mange andre.

Lenke til kommentar

Kom ikke innom Metallica før black album kom ut i 1991, jeg. Da gikk jeg i 7. klasse, og Guns'n'Roses og Iron maiden var det tøffeste som eksisterte i våre hoder.

Så annonserte GNR en turne med Metallica, og da sjekket jeg dem også ut. Hørte faktisk ikke på platene før BA før ett år etter eller noe, da jeg bestilte Justice.. fra plate-postordreklubben.

 

Og så fikk jeg en ide om å høre på kill'em all. Også fikk jeg live binge&Purge boksen i julegave i 1994.

Så for meg er faktisk BA det jeg har hørt mest på.

 

GNR gikk nedenom og hjem i ego-trip problemer, Iron Maiden er fortsatt det tøffeste som eksisterer, og Metallica er sånn..greit. Har blitt så slapt siden Load at jeg falt helt av lasset.

 

Har enda ikke hørt hele Death magnetic, eller husker en eneste låt fra den.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...