Gå til innhold

Skummel lesning for Skype brukere.


atlef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tull og tøys ! Skype er et ganske utmerket program, med flerfoldige kjempesmarte funksjoner. En av dem er en kjempesmart funksjon for penetrering av utgående brannmurer, slik at man kommer ut med "fri tale" nesten uansett. Man kunne nesten tro at Skype var laget av en politiker med visse ideer om fri informasjonsflyt.

 

Mitt primære telefonibehov dekker jeg til normalt ved å kjøre til sammen tre Asterisk servere på Linux. Det er vel egentlig i meste laget, men det er jo greit med en backup. (Bruker Zopiper soft klienter og hardware klienter i forbindelse med dette.)

 

Ellers så synes jeg at Skype også har noen svært nyttige tillegsfunksjoner å ta med seg. En av disse tillegsfunksjonene er å kombinere med mobilklienten Fring.

 

Her kan man for eksempel rent effektivt ha tilnærmet gratis wordwide sms forbindelse både mobil-mobil og Skype-mobil.

 

Hos OneCall så betaler jeg 1 krone pr megabyte for datatrafikken. Kan tenke meg at den effektive månedsprisen på SMS via Skype/Fring ligger på noe slikt som en krone.

 

Når det gjelder et Mikke Mus operativsystem som Windows, så er det jo ikke så spesielt vanskelig å holde øye på hva dette holder på med.

 

Når det gjelder påstanden om at Skype skulle sette opp "supernoder" bak en nat router, er det da noen som vennligst kan forklare hvordan dette virker, sånn rent teknisk. Rent personlig så vil jeg tro at det ikke virker slik at dette heller ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar
Ellers så synes jeg at Skype også har noen svært nyttige tillegsfunksjoner å ta med seg. En av disse tillegsfunksjonene er å kombinere med mobilklienten Fring.

 

Her kan man for eksempel rent effektivt ha tilnærmet gratis wordwide sms forbindelse både mobil-mobil og Skype-mobil.

Dette hørtes interessant ut. Hva går det ut på, hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...