Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC står og "buzzer" når den er av (PSU på) Vil på av og til,drar ofte ikke skjermen med seg. Bare Maskin som starter. etter x antall av og på forsøk.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hva som kan være feil med min PC?

 

Den lager en bzzzz lyd når den er av,men PSU står på. Den blir stille om jeg skrur av PSU

(MIST 600w)

 

Har disse delene:

 

ASUS M3A hk

AMD Phenom 2 3ghz

nvidia gforce 260gtx

mist 600w psu

8gb mushkin ddr2 ram

 

Prøvd og ta ut RAM brikker,byttet skjermkort og prøvd uten HD,men PCen vil ikke mer på for det. Den går helt random på av og til. ikke av seg selv allså,men når ejg skal ha den på.. Kreverf sinsykt mange ganger med årøving og skru den på før den kommer. Og ofte drar den ikke skjermen med seg. Den vil ikke på. Det er en Samsung 22 tommer.

 

Når skjermen også går på etter mange forsøk,så er den ustabil mtp på og f.eks pakke ut filer. Får ALLTID hvertfall 1 gang corrupt file.

 

Trodde først det var RAM,men dette er det allså ikke. Om PC står lenge urørt,så sovner skjermen. den vil ikke vokne før jeg restarter. Ikke alltid da heller. Jeg har prøvd og fikle med power options i windows 7 der alt står "allways on" men det hjelper ikke.

 

Hva feiler egentlig PCen min?

 

Sett flere reagert negativt på MIST PSUen min. Kan det være den?

 

Tusen takk for alle svar.

Hilsen fortvilet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som PSU er på vei ad undas ja.

Er kondensatorer i PSU begynt å lekke ut guffe eller bule bør du få den byttet ut.

 

Ofte blir det problemer med å skru på og slikt , eller kan være også spontant at PC bare slår seg av eller restarter.

 

 

Edit:

Sjekk strømstyring i kontroll panel.

Slå av at skjerm/display skal gå av hvis PC IDLE.

Etter å ha tenkt litt kan det være det som er problemet ditt (det problemet har ingenting med PSU å gjøre).

 

 

Edit2:

Det med å pakke ut filer og at de blir korrupte er et tredje problem.

Sjekk systemet ditt med Memtest86+ 4.0 (ISO du brenner til bootbar CD)

http://www.memtest.org/

Du skal ha null feil.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...