Gå til innhold

noen som har montert en data inn i en moped?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke være noe annet problem enn strøm, mopeder har ike mye av det. Regner med at du har scooter siden du har rom under setet, scootere har somregel 12volt, det er bra (ts har 6 mener jeg) Et probleme er regn/tyverifare av skjerm. Støm må du løse på enellerannen måte, regner ikke med at peden lager nok strøm originalt. Et annet spm, hva i helvete skal du med pc på mopeden?

Lenke til kommentar

Hærreminji...

 

Ordet nerd fikk plutselig en helt annen betydning. Diskuteres dette seriøst? Noen som har glemt hva en datamaskin er for noe eller? Må le.. av alle ideer jeg har hørt (....) :p

 

Hvis dette er hva fritia går til; Fundere på eksotiske steder å putte harddisker og printkort i - så anbefaler jeg dere å oppdage livet. Heller prøve å finne eksotiske steder å lure deg bort med dama eller'no :)))

 

*Skjemmes*

Lenke til kommentar

Det er jo en dritbra ide! Du trenger jo bare å fikse strøm/batteri og selvsagt bruke endel silikon og andre teknikker for å holde alt tørt, det kan du få tips om i tråder her på forumet som omhandler pc i båt.

 

Hva du skal med den ? Kartsystemer seff! Og i tillegg kan du jo montere dvd-spiller så du har litt underholdning hvis du f.eks. skal vente på noe (i kø, dama, folk du skal møte) Så er jo såklart novelty-faktoren skyhøy :D

 

Sett i gang, og legg ut bilder til oss når det er på plass 8)

Lenke til kommentar
(.....) Og i tillegg kan du jo montere dvd-spiller så du har litt underholdning hvis du f.eks. skal vente på noe (i kø, dama, folk du skal møte)...

 

*lol*

 

Skulle likt å sett den beiben som ville bli sett ilag typen på den scooter'n der.. uten å hoppe av i redsel for at venninnene skulle se henne..

Lenke til kommentar

blir forresten ikke så veldig dyrt heller. Hovedkortet er med prossesor, vga, lyd, lan, firewire osv. 1600 for det, og 500 for itx psu, 500 kroner for ram og så trenger jeg vel en ekstra dynamo og et ekstra batteri og en omformer fra 12 V til 230V. Skjermen er jeg usikker på enda. Harddisk og DVD er sånn man har liggendes. Kan bli et kult prosjekt.

Lenke til kommentar

Strøm.. Det er jo ikke no prob, kjøe et ekstra 12V batteri, sette på en voltmåler, og bare lade det opp når det blir tomt. Et itx system stjeler jo ikke mye strøm, i hvertfall ikke med en 7" LCD skjerm.

 

Væte, kjøp silikonspray og spray alt godt. Da skulle det ikke bli noe særlig problem.

 

Skjermen må du jo bare ta med deg når du ikke bruker den. Lage noe deksel og ha den i sekken elns.

 

Alt dette er det jo plass til i en scooter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...