Gå til innhold

noen som har montert en data inn i en moped?


Anbefalte innlegg

Er ikke antall innlegg som teller, har du ikke skjønt det!!!

 

Har vert fast leser av HW.no i 2 år. Har bare ikke hatt behov for å si så mye. Har brukt og funnet mye hjelp på forumet! Søkefungsjonen er en god ting.

 

Hilsen Pål

 

Hvis du har vært leser i to år bare posta 8 innlegg, hvorfor poste her?? Det må da være mer viktige ting du skal poste da :roll: Kunne jo brukt kunnskapen på mer produktive svar.

 

Bra at noen her svarer seriøst og ikke bare slenger dritt.

Det er jo ingen som har sagt at nytteverdien er på topp, men maskina kan jo brukes til en del annet da.

 

Tipper en skjerm som det er enkelt å koble av ledninger på hadde vært noe, er vel ikke noe hurtigfeste å få på d-sub tilkoblinger.

 

Edit: Det er ikke akkurat lett å se at du er en dreven forumbruker når du har regga deg 24.02.03 da.

Og..wee skummel postnr på meg. 666

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff..

 

La meg nå ta dere ned på bakken igjen..

 

La oss nå si at kisen gjennomfører dette prosjektet (noe han garantert ikke kommer til å gjøre). Og la oss si at kisen blir stoppet av enten onkel politi, biltilsynet eller ei eller annen trafikknemd. Hva tror dere de kommer til å si om en 2-hjuling med innebygget tv-skjerm på styret når det også i skrivende stund er forbudt med en annen krabat med mye mindre skjerm; mobiltelefonen. Det jeg mener er at dette er som å ta hjernen og legge den i et glass vann for kvelden og rett og slett glemme og sette den inn i gjen. Det er så abstrakt ide at jeg er litt småsjokkert over at dere seriøst vurderer det som en gjennomførbar ide. En moped er et balanseorgan som krever 100% konsentrasjon både hva balanse og oppfattelsestid angår. Montere en pc i en slik sak er rett og slett en forakt for andre medtraffikanter og ja- beklager! Jeg fordømmer ideen. Men for all del, bare gjennomfør den. Men sett moppc'en på lekerommet.. Ikke trill den ut. For på norske veier er det nok av idioter i trafikken.

Lenke til kommentar
Huff..

 

La meg nå ta dere ned på bakken igjen..  

 

La oss nå si at kisen gjennomfører dette prosjektet (noe han garantert ikke kommer til å gjøre). Og la oss si at kisen blir stoppet av enten onkel politi, biltilsynet eller ei eller annen trafikknemd. Hva tror dere de kommer til å si om en 2-hjuling med innebygget tv-skjerm på styret når det også i skrivende stund er forbudt med en annen krabat med mye mindre skjerm; mobiltelefonen. Det jeg mener er at dette er som å ta hjernen og legge den i et glass vann for kvelden og rett og slett glemme og sette den inn i gjen. Det er så abstrakt ide at jeg er litt småsjokkert over at dere seriøst vurderer det som en gjennomførbar ide. En moped er et balanseorgan som krever 100% konsentrasjon både hva balanse og oppfattelsestid angår. Montere en pc i en slik sak er rett og slett en forakt for andre medtraffikanter og ja- beklager! Jeg fordømmer ideen. Men for all del, bare gjennomfør den. Men sett moppc'en på lekerommet.. Ikke trill den ut. For på norske veier er det nok av idioter i trafikken.

 

Hvem har sagt at lordofdeath skal kjøre og se på samtidig??

 

Jada.. en foreslo noe om koppholder og hele pakka, men håper du skjønte at det var tull.

 

Det er jo de som bruker 100K'er på bilstereo med dvd-spiller og skjermer. Dette er jo akkurat det samme.. show-off. Bare at det koster noen tusen.

 

Men du skal ha at det er for mange tosker i trafikken, spes blant moppedførere. Men hvem kan klandre dem, opplæringa suger jo noe så grusomt. Du kan jo velte i kryss, kjøre på en bil eller to og fortsatt få lappen.

 

Sier bare at dette prosjektet er tøft, og beundrere de som kommer på slik, og vil lufte tankene sine, tenk hvor kjedelig verden var om ingen tok noen slike utspring :yes:

Lenke til kommentar
hehe, send bilder når du har mekka ferdig da.

 

 

En mini pc som kan brukes har du feks her:

 

http://www.cappuccinopc.com/espressopc.asp

 

og koble den sammen med :

 

http://www.microopticalcorp.com/index.html

 

Fett.. Slik som piloter og slik bruker!! Hadde jeg vært lagd av peng skulle jeg hatt en slik en.

 

Og den pc'en der er jo det vi har prata på da, ei itx maskin med en via C3 prosessor istedet, de har klokkefrekvenser på 900mhz iaffal.

 

Det er jo som sagt ikke umulig å mekke ei slik maskin, og jeg tror ikke væte er noe problem, det er vel ikke noe særlig mye luftfuktighet nedi en scooter, selv om det regner.

Lenke til kommentar
En annen mulighet er å stemme styre hele pcen, kan du da sitte med begge henda på styre og feks skifte sanger , skrive stil mens kjører osv :), med en liten vanntett lcd i front .

 

Det er vel ikke så bra å ha en distraherende lcd på styret, men en liten fjernkontroll til bilstereoen, slik at man kan sette inn høyttalere i "kåpa" på sykkelen. Dette burde jo gå veldig bra. Ellers kan en jo bruke øretelefoner da...

Bare fått tak i en kontroll som var vanntett...

 

Ikke det at det ikke skal være noe lcd der, men den må ikke brukes når en kjører, bare til å oppnå status blant andre på skolen o.l.

 

Kom på en ting.. salgsannonse:

 

Scooter selges m/data.

Velholdt scooter selges med innebygget data og lcd monitor. Har også stereo. Utrolig populær blandt damer og venner.

Lenke til kommentar

kan jo bruke den som et STOORT digitalt speedometer da! når du kjører..knaskje legge inn tillegsfunksjoner som tripmeter, turteller, bensinmåler og som nevnt gps :lol: (hvis du kasnkej skulle være LITT på tur)

men veit ikke om noen lan som oppgir gps positionen sin da!! :D

Lenke til kommentar

 

Hvis du har vært leser i to år bare posta 8 innlegg, hvorfor poste her?? Det må da være mer viktige ting du skal poste da :roll: Kunne jo brukt kunnskapen på mer produktive svar.

Det er mange som leser forumet, uten å poste i trådene. For eller siden så føler man for å poste, enten man begynner på å en lang forum karriere, eller bare vil få sagt noe. Da skal man ikke bry seg om det er i en "meningen med livet" eller en moped-tråd.

 

Jeg leste selv HW for veldig lenge siden, uten å være medlem av Delphi forumet og dette forumet. Leste forumene også, og du finner ut _mye_ uten å spørre.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg ville testa dette på en moped, men jeg har seriøst

tenkt på noe slikt i bilen jeg kanskje kjøper etterhvert :)

Tenk en mini-itk med tråløstnettvert til rundt 2000,- tilsammen i

hanskerommet. For så å koble dette til anlegget på en ellerannen

måte og uploade mp3er til bilen når den står utenfor :)

 

Må selvfølgelig planlegges litt med hvordan man skal kontrollere

den når man sitter i bilen og slikt :-? Men jeg tror det kan bli digg :)

Lenke til kommentar
greit nok med pc på mopeden, men hvorfor ikke bare feste en laptop til styret? Vil du ha lyd også så bruk headset...

 

Tenkte på dette med laptop jeg også, men det kan fort bli svindyrt, og det er ikke like tøft.

Selve maskina koster jo ikke mye, men det andre som trengs koster en del, som skjerm. Det er jo mulig å få tak i små lcd skjermer med touch-screen, men disse er sikkert svindyre. Må jo ikke ha touch, men da må han jo ha en annen måte å styre dataen.

 

Noen som vet om det er mulig å skaffe bare touch-pads som brukes i bærbare?? Det hadde jo vært ideelt.

Lenke til kommentar

det beste hadde vært en 7" touch'screen som jeg kan ta av å på, og som jeg kan sette i en hylle inni kåpa, skulle også lage en sånn vippesak som jeg kunne ha en numpad inni til winamp bruk, og eventuellt et sammenleggbart tastatur som jeg kan bruke når mopeden står stille. skulle også hatt en sånn mus som bærbare har, hvis det er mulig å få tak i. det finnesvel forlengerkabler til det meste, og da kan man ha utganger til det meste på en plass inni kåpa. høytalerene kan man også montere inn i kåpa. dermed har man en pc nedi bagasjerommet, med skjerm som man bruker når mopeden står stille og en numpad som kan styre winampen selv om man ikke har skjerm. alle ting som bygges inn i kåpa må selvfølgelig ha lokk med lås som kan settes på når mopeden står stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...