Gå til innhold

noen som har montert en data inn i en moped?


Anbefalte innlegg

Morsom tråd dette her. Jeg ville ikke selv ha funnet på å installere en pc i en moped eller i bilen min. Hvis jeg var 16 ville jeg nok heller ha installert et lydanlegg - trekker mer babes mer det. Men det er da en interessant utfordring som en kan lære noe av. Den største utfordringen som noen andre har nevnt, blir å hindre at mopeden eller pc-utstyret blir stjålet :D Good luck!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tastaturet hadde kanskje vært en mulighet, selv om det beste naturligvis hadde vært et trådløst et. Men størrelsen kan man ikke si noe på, det der i trådløs versjon hadde vært deilig å sitte med i fanget. Til alle de som sier imot: Datamaskinen er (sannsynligvis) ikke ment funksjonellt i første rekke, men heller som en demonstrasjon av ferdigheter. Det kommer jo virkelig til å bli oppsiktsvekkende hvis han får det til, da det er en stor moddeprestasjon. Når det er sagt er det jo tøffest hvis den virker bra, med internett og det hele(GPRS-telefon har hastighet opptil 57Kbps).

 

Andre hardwaretips(vet ikke om dette har blitt sagt før):

Se om du får tak i en 1,7"-harddisk, de er i ultraportable laptoper

Trackball som mus

Lenke til kommentar

 

mitt synspunkt: herregud..........

 

*High Five* :D

 

Det er bare hyggelig at dere som ikke syns det var en god ide er så vennlige å opplyse oss som er av den motsatte oppfatning om at dere mener vi er langt ute på vidda her. Men når enkelte ikke har EQ nok til å forstå at det ikke er særlig sympatisk å trakassere folk for deres ideer så kan det gå litt langt.

 

Og Patience (you're not very patient ARE you ! ) du klager over at andre trenger å gå ut for å få seg et liv. Kanskje du skulle si det til ditt eget speilbilde, siden du tydeligvis ikke har noe bedre å gjøre enn å henge rundt inne på en tråd du ikke en gang liker for bare å disse andres kreative innfall.

 

..and once again - I may ask; What does "patience" mean to You? Drit da langt pokker i nicket mitt. Hva får du ut av patience-nicket i denne sammenhengen? Hvordan kan "tålmodig" stilles ironisk i en slik diskusjon som denne.. eller visste du ikke hva det betydde? Jeg representerer din motpart i diskusjonen. Beklager om det blir for mye motstand for deg å bli sagt imot. :D Jeg holder meg til temaet. Prøv det du også. Kritiserer ikke folk med å gripe tak i halmstrå for å skape en hets og slå ned folk bakfra til enhver pris for å vinne en diskusjon. Jeg er uenig. Og synes ideen er helt bananas. Desverre. Gjør hva du vil med det :D

 

Og forresten.. nå stopper vi og lar siste ord være sagt!!

Lenke til kommentar

Må bare si det: genial ide!! :woot:

 

Men før du begynner bør du planlegge alt meget nøye.

F.eks: hvordan blir det med lufting? har ikke peil på scootere, men antar at bagasjerommet under setet er ganske tett?

 

Rommet blir vel fuktig i regnvær?

 

Sjekk med biltilsynet eller politiet om det er lovlig å montere en PC i scooteren til GPS bruk. Ville vært litt kjipt å bli nødt til å fjerne hele driten + bot hvis det ble oppdaget :x

 

Hvis du setter i gang med dette, ta bilder udner arbeidsprosessen og legg ut på nettet!! :woot:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

SEr noen tok min idee om koppholder som tull, det er det ikke, jeg spiser og drikker mens jeg kjører moped. Er automat, og det funker fint (drikke av flaske er ikke helt bra, men sånn Mcdonalds sak er fin, skvulper ikke over så lett). Is er ike nedvendigvis å andbefale, den smelter for fort, og farten gjør at du får alt på deg. Wienerbrød blåser nesten i stykker (ca halvparten forsvinner) men en sjokolade går finfint. Og ja, alt dette har jeg prøvd ut selv på veien, ingen ulykker etter over 2 år med moped, ikke et velt en gang. 2 måneder med bil-lappen har resultetert i en bulk av bilen på jobb og at golfen her hjemme har blitt 15cm kortere

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du hadde klart dette så hadde det vært fett men.. det er no helt annet å bygge pc på scooter enn det er i en bil. Mye mindre plass seff, og nå vil jeg si at det er litt vanskeligere å holde hele greia vanntett. Men om du klarer det så.. *klappklapp* Men hva med å ta å kjøpe et skikkelig trimsett for penga.

 

Klart det er kult (harry) men spar nå heller penga til du får deg bil. Du har nå overlevd i 16 år, og da kan du vel leve 2 år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...