Gå til innhold

noen som har montert en data inn i en moped?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til alle som synes dette er ein god/kul/bra/artig osv.. ide:

 

- slå av dataen (det tar ikkje livet av den, den bare sover)

- gå ut av huset og snakk med noen som er "normale"

- vent minst 5-6 timer før du starter dataen igjen

- les posten på nytt og tenk!

 

:yes:

 

mitt synspunkt: herregud..........

Lenke til kommentar
Til alle som synes dette er ein god/kul/bra/artig osv.. ide:

 

- slå av dataen (det tar ikkje livet av den, den bare sover)

- gå ut av huset og snakk med noen som er "normale"

- vent minst 5-6 timer før du starter dataen igjen

- les posten på nytt og tenk!

 

:yes:  

 

mitt synspunkt: herregud..........

Genialt skrevet, skjønner ikke hvorfor jeg egentlig gadd skrive inn her, men husker jo selv hvordan det var og være 16år. Nos, turbo og compressor skulle jo bli en realitet på peden. Så til alle dere som virkerlig har tenkt på data i moped så get a life, kjøp dere en hayabusa hvor det er ferdig datamskin som kan gjøre mye artig med litt modding :D

Lenke til kommentar

Jeg syntes dett hørtes ut som en morsom og orginal ide. Problemet slik som jeg ser det er at sjangsen for at mopeden din blir stjåler mangedobler seg. jeg vet ikke hvordan det er på din skole men jeg er nogså sikkert at hos meg ville det også kommet hauger av tullinge og fiklet med systemet. Utenom dette må du også dra med deg skjermen når du forlater mopeden. Hvis dette ikke er problemer for deg, så bør du bare prøve. Alltid bra med litt nye eksprimenter, men husk å lage en logg om arbeidet ditt, og ta bilder slik at vi kan ser resultatet. :yes:

Lenke til kommentar
 

 

mitt synspunkt: herregud..........

 

hmm, detter er teknologi som kommer til sikker å være helt vanelig om noen år, da sikkert med kammera og kunstig intelligens som prosjekter et bilde og oversiktskart på øyet slik at du full oversikt. Noe som finnes i hi-tech utstyr idag som jagerfly.

 

Og om enda noen år så er moppa fullt av nanotech og mems, en hybrid full av selvreparerende materiale.

Lenke til kommentar

ja ja

 

Hvis du abselutt skal ha gps og kartsystemer på mopeden så kan du nok lignende systemer som for bil, å bygge selv noe sånt på moped er jo ganske latterlig...

 

Tenk på evt all skit og som kan komme på systemet og ikke hvor sikkert det er...

 

Sikkert mulig, dessuten så er ikke digitale kart og gps akkurat gratis slik at det blir ikke bare en mini pc...

 

Men til andre ting er det sikkert mulig å bruke den løsningen til da..

Lenke til kommentar
Nei, gjorde ikke det, gikk på mekken hvor vi testa ut diverse strøm ting på ped  :lol:  

Var vi som måtte hjelpe alle elektro n00bene på gk med hvilken ledning kan du koble til leden din på etc

 

Var det ikke du som dreiv på å klaga på gjennomsnittsalderen her på forumet? Vel, folk som skriver "elektro n00bene" har jeg vanskelig for å ta seriøst.

Lenke til kommentar
Til alle som synes dette er ein god/kul/bra/artig osv.. ide:

 

- slå av dataen (det tar ikkje livet av den, den bare sover)

- gå ut av huset og snakk med noen som er "normale"

- vent minst 5-6 timer før du starter dataen igjen

- les posten på nytt og tenk!

 

:yes:  

 

mitt synspunkt: herregud..........

 

*High Five* :D

Lenke til kommentar

 

mitt synspunkt: herregud..........

 

*High Five* :D

 

Det er bare hyggelig at dere som ikke syns det var en god ide er så vennlige å opplyse oss som er av den motsatte oppfatning om at dere mener vi er langt ute på vidda her. Men når enkelte ikke har EQ nok til å forstå at det ikke er særlig sympatisk å trakassere folk for deres ideer så kan det gå litt langt.

 

Og Patience (you're not very patient ARE you ! ) du klager over at andre trenger å gå ut for å få seg et liv. Kanskje du skulle si det til ditt eget speilbilde, siden du tydeligvis ikke har noe bedre å gjøre enn å henge rundt inne på en tråd du ikke en gang liker for bare å disse andres kreative innfall.

Lenke til kommentar

en sånn data kan brukes til masse da, ikke bare på en moped, den kan flyttes over til bilen(når jeg får meg det), kan brukes til filserver osv. Koster dessuten ikke all verdens, mb 1600, psu 300, ekstra batteri 200. Skjerm vet jeg ikke men en vanelig 7" lck koster vel ca. 1500 eller noe. sikkert mulig å skaffe billigere.

Lenke til kommentar

Regner med at du har scooter siden du har rom under setet

 

Jeg regner med at han har scooter siden han sier at han har det i første innlegg:

 

siden jeg har scooter, og har et bagasjerom under setet kunne det vært tøft å  

Regner med at du har sett jeg komentert det alt? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...