Gå til innhold

Hvor mye penger som student bruker du i uken på mat?


Nvidia_boy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som studenter flest, så har jeg dårlig råd, så jeg har ofte vært nysgjerrig på hva dere andre studenter bruker per uke på mat? Personlig bruker jeg 170 til 250 kr i uken! Hva med dere?

 

Varierer. Går jeg på fylla ender jeg alltid opp med en kebab til 65 kr, og da er jo budsjettet sprengt egentlig.

 

Men varierer fra 150 - 500 kr. Spørst hvor mye penger jeg har, og hvor mye jeg spiser ute.

Lenke til kommentar

Vi er to og bruker ca 500 kr i uka. Spiser lite ute og prøver å lage det meste fra bunnen av når det gjelder mat for å presse ned prisene, samt at vi kun drikker brus osv én gang uka. Vi lever ganske godt på dette, samt at ukemenyer har også hjulpet veldig mye (handler aldri mer enn to ganger i uka, så slipper vi å kjøpe masse dill-dall vi ikke trenger på butikken).

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Vi er to og bruker ca 500 kr i uka. Spiser lite ute og prøver å lage det meste fra bunnen av når det gjelder mat for å presse ned prisene, samt at vi kun drikker brus osv én gang uka. Vi lever ganske godt på dette, samt at ukemenyer har også hjulpet veldig mye (handler aldri mer enn to ganger i uka, så slipper vi å kjøpe masse dill-dall vi ikke trenger på butikken).

 

 

ca 1500 i månden

Lenke til kommentar
Vi er to, og bruker ca 2500 i måneden vil jeg tro. Prøve å handle kun to ganger i uka, og å planlegge litt middager og slikt. Har som regel "ordentlig" middag hver dag. Det går mye i poteter, fisk, kylling, ris, spaggetti og lignende.

 

Samme her. Vi har alltid (ihvertfall som regel) fisk to ganger i uken - det er noe som blir prioritert når vi handler inn. Merker at det er mye å spare på å kjøpe "ordentlig" mat/middag, framfor ferdigprodukter og take-away.

Lenke til kommentar

Oh shit! Jeg bruker kanskje 150 hver dag :O

 

Ting jeg pleier å kjøpe:

Bananer (til pause mellom forelesning)

Mr. Lee nudler (enkelt å varme opp på skolen)

Drikke, fanta, urge, mineralvann eller julebrus.

Melk (når det trengs)

Godt (noe godt å knaske på mellom middag og kveldsmat)

Middags produkter. F.eks ris, kjøttkaker, kjøttdeig, pytt i panne osv.)

 

+ masse andre praktiske ting som man må fornye en gang i blant.

 

Pleier også å kjøpe noe lunjs på skolen til ca. 30-40 kr.

 

Alt i alt ender jeg opp godt over 100 lappen hver dag.

Ser nå at jeg bør begynne å bli mer sparsom..

Lenke til kommentar

Osj! Hvordan klarer dere å bruke så lite? :O Jeg går litt uregelmessig på butikken, men det går fort en 1000,- når jeg er der.

 

Jeg vet ikke hva ukes budsjettet mitt er da jeg ofte handler i større partier, 2kg kylling, 12 pack dassrull. Dette gjør jo at innkjøps beløpet blir stort, men det varer over litt lengre tid. Jeg spiser også ganske mye da, går lett 3-4 kyllingfilèr når jeg lager middag.

Lenke til kommentar

Jeg bor sammen med kjæresten min og vi er begge studenter.

Vi handler for ca. 4k i måneden. Vi lager lange handlelister og gjør storhandel hver fredag. Så handler vi småting som brød og melk i hverdagen. Vi spiser god middag hver dag, vanligvis med potet/ris/pasta, kjøtt/fisk/kylling/lignende og sauser. Vi er forsiktige med alkohol, men har fremdeles litt budsjett på alt man kan kjøpe i en dagligvare.

Lenke til kommentar
Oh shit! Jeg bruker kanskje 150 hver dag :O

 

Ting jeg pleier å kjøpe:

Bananer (til pause mellom forelesning)

Mr. Lee nudler (enkelt å varme opp på skolen)

Drikke, fanta, urge, mineralvann eller julebrus.

Melk (når det trengs)

Godt (noe godt å knaske på mellom middag og kveldsmat)

Middags produkter. F.eks ris, kjøttkaker, kjøttdeig, pytt i panne osv.)

 

+ masse andre praktiske ting som man må fornye en gang i blant.

 

Pleier også å kjøpe noe lunjs på skolen til ca. 30-40 kr.

 

Ser nå at jeg bør begynne å bli mer sparsom..

 

Mr.Lee er dyrt og det er lite mat samtidig som det ikke er spessielt sunt. Godteri greier du vel å spare til kun helgen? Godteri koster mye! Brus??? Hvorfor ikke drikke vann? Det er helt gratis og myyyee sunnere. Jeg vet det kan bli vanskelig hvis du er avhengig av brus, men prøv i det minste! Du sparer så mye på det både økonomisk og helsemessig. Ikke kjøp mat på skolen, da det helt sikkert er mye billigere å lage niste selv. ;)

Endret av Andyax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...